Zwervend profiel Sbs 2008 -> XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Beste helpers,

Ik ben bezig met het installeren van een Windows SBS 2008 Server. Om te testen heb ik een client aangesloten op de server. Maar als ik verbinding probeer te maken geeft hij aan dat er alleen een tijdelijk profiel geladen worden. ik heb de paden toegewezen in de AD en ook de mappen "Profiles" "Homefolder" aangemaakt. De clients lopen op Windows xp. iemand die bekend is met dit probleem?

Met vriendelijke groet,

Mike

Lijkt mij een rechtenprobleem. Zet op de gedeelde map (tabblad Delen/Sharing) én op mapniveau (tabblad Beveiliging/Security) het zo dat alle gebruikers volledige rechten hebben.
Kijk of het dan wél goed gaat.

Verder er goed aan denken dat je moet inloggen op een domeingebruikersaccount (dus niet een lokaal gebruikersaccount) én dat de verbinding met de domeincontroller goed werkt. (Denk er bijv. aan dat in de DNS instellingen van het werkstation de domeincontroller als eerste DNS-server staat, dus niet de internet-router e.d. De internet-router mag wel als 2de DNS server genoteerd staan, maar de eerste moet de domeincontroller zijn).

Natuurlijk moet ook het werkstation in het domein zijn opgenomen, maar dat zal je neem ik aan al gedaan hebben ondertussen.

Succes,

Tijs.

bedankt voor je antwoord!

Ik zal dit meteen uit proberen. Ik heb ook een beetje rond gesurft op het internet waar ik niet veel vind, maar een aantal artikelen lijken een beetje op mijn probleem. wat ik me afvraag is of ik wel een zwevend profiel kan maken voor een xp machine, aangezien de directories in windows server 2008 anders heten dan bij xp. moet ik hier niet een of ander trucje uithalen om dit werkend te maken. Of is het wel gewoon mogelijk om een zwervend profiel te maken tussen een windows 2008 sbs en xp zonder daarvoor omleidingen te moeten gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Mike

Laatst bewerkt:
Zover ik kan nagaan werkt het gewoon op dezelfde manier als op W2003. Ik verwacht dus eigenlijk geen problemen, als je de zaken maar goed instelt (zie vorige posting).

PS: Evt. kan het zijn dat er 'teveel rechten' gegeven worden op mijn manier, maar het zou (m.i.) in ieder geval moeten gaan werken.

Tijs.

ik heb de dns instellingen goed gedaan en ik ben ervan overtuigd dat de dns sever goed werkt. ik heb iedereen volledige rechten gegeven maar het werkt nog steeds niet.

een zwervend profiel wordt toch automatisch aangemaakt toch?

of moet ik hiervoor een default profiel gaan maken? zo ja hoe kan ik dit doen in windows 2008 sbs?

Info over mijn instellingen:

ik heb twee mappen gemaakt op de D schijf.

De Basismap heeeft de naam: GebruikersData

Rechten op de map GebruikersData:

Iedereen Alle rechten
Administratator Alle Rechten
Administratators Alle Rechten
Maker eigenaar Alle Rechten
Mike Dumont Alle Rechten

Rechten op de map GebruikersProfiel:

Iedereen Alle rechten
Administratator Alle Rechten
Administratators Alle Rechten
Maker eigenaar Alle Rechten
Mike Dumont Alle Rechten

De paden in de AD leiden naar deze twee mappen. in deze twee mappen staat momenteel niets van data. ik ga ervanuit dat deze van zelf aangemaakt worden als ik met het betreffende account inlog op de server?

alvast bedankt!

met vriendelijke groet,

Mike Dumont

Laatst bewerkt:
Misschien vergeten een submap aan te geven voor het zwervende profiel voor de gebruiker?

Je kunt gebruik maken van \\server\gedeeldemap\%username%
(of je kunt het 'handmatig' aangeven, zoals \\server\gedeeldemap\hans)

Succes,

Tijs.

dit heb ik na gekeken en dit klopt gewoon.

maar een zwervend profiel wordt automatisch aangemaakt toch of niet?

of moet ik hiervoor een default profiel gaan maken? zo ja hoe kan ik dit doen in windows 2008 sbs?

Alvast Bedankt!

Mike

Nog aan gedacht om die mappen ook te delen? En daar de rechten van goed te zetten? (zie mijn eerste posting). Je vermeldde namelijk alleen de bestands-rechten, niet de deel-rechten in je posting.

Dus stel dat je de map GebruikersProfiel deelt onder de gedeeldemap-naam GebruikersProfiel, en daarna de deel-rechten zet op Iedereen: Volledige controle, en dan bij (als voorbeeld) gebruiker Hans de zwervend profielmap zet op \\jouwserver\GebruikersProfiel\Hans dan zie ík geen reden waarom het niet zou werken.

Stel dat het niet werk, dan eens kijken of vanuit het tijdelijke profiel wel de hoofdmap van de profielen kunt zien vanuit het account.
Zou in dit voorbeeld dus zijn: Start -> Uitvoeren -> \\jouwserver\GebruikersProfiel
Laat de gebruiker hier dan eens een map aanmaken (bijv. een map "Test") en kijken of dat lukt én of er in die nieuwe map test hij ook schrijven (en verwijderen) kan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
die rechten heb ik ook goed gezet, als ik in het acount ben dan kan ik via uitvoeren die mappen maken en verwijderen dat is geen probleem. het likt er alleen op dat hij er geen zwevend profiel van maakt. hij slaat het niet op en laad het dus ook niet. hij slaat het gewoon op de pc op. dus de instellingen blijven op de pc staan en worden niet op de server gezet.

Dan heb ik zo snel geen tips voor je. Alle 'voor de hand liggende' zaken lijken goed te staan.

Wat je altijd even kan doen is kijken in Logboeken van het werkstation: Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Kijk in de secties Systeem en Toepassing en Beveiliging of je daar hints krijgt wat er (rondom het inloggen van de gebruiker én het opstarten van de pc) fout gaat.

Tijs.

we hebben het probleem opgelost met Folder redirections. Deze functie is te vinden GPO Editor.

help

heb je misschien wat meer info over wat je gedaan heb, want ik heb hier hetzelfde probleem!

Sorry voor mijn late reactie.

zie deze link voor een uitleg:

http://www.itechtalk.com/thread1958.html

mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd reageren op het topic dan zal ik deze beantwoorden.

ik ben helaas namelijk niet in de buurt van de server momenteel dus kan niet nakijken wat de namen van al de opties waren die ik heb ingesteld. Op de bovenstaande website gevens ze wel een redelijk goede uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan