zwervend profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0167

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Goedendag,

Voor school hadden wij de opdracht om het boek te volgen van Jan Smets, Windows Server 2008. je begint een server te bouwen, en na een tijdje neem je een windows 7 client op in het domein. dat ging goed. We moesten policys toevoegen, en tot zover geen probleem. maar toen,

Als je inlogte met een willekeurig persoon, kreeg je een melding over je Zwervend Profiel. Ik heb eerdere vragen van dit forum gezocht, en toegepast, maar zonder resultaat. Op sommige users, krijg ik nu zelfs een zwart bureaublad, die ik ook niet meer kan veranderen. kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Longestever

Hoi gast0167.

Als ze een werfend profiel hebben houdt dat in dat ze geen profiel op de server kunnen aanmaken.

zet het volgende neer bij het profiel.
//Jeserver/profiel/%username%

Als je dat gedaan heb ga je de rechten op de map profiel zetten.
Ze moeten Full rights hebben op de map.

Misschien doordat hij het profiel niet laad dat hij de background van je computer pakt en dat je daar wat ingesteld hebt.

succes.

weetje wat zo raar was.
ik heb een E:/ schijf. Dat is de Data schijf. Die schijf staan mijn profiles op en mijn folders, voor de personen. Maar voor een persoon waarmee ik inlogde, kon ik WEL in zijn eige folder komen, met quota ingesteld enzovoort, maar de profile sloeg hij niet op. en \\servernaam\userprofiles\%username% had ik zo gedaan. Als ik nu een nieuw account aanmaak, laad hij wel de profiles, ik heb geen zin om alle users opnieuw toe te voegen.

Ik snap je laatste posting niet helemaal, maar waar je rekening mee moet houden is dat Vista en Windows 7 hun 'eigen' zwervende profielen aanmaken, namelijk %username%.v2

Dus als iemand altijd inlogde vanaf XP in maar nu vanaf een Vista of Windows 7 computer, dan komt er een extra map bij met een 'schoon' profiel (niets zwerft vanaf het oude profieltype).
Tel hierbij de quotering die je blijkbaar hebt ingesteld, en dan zou die combinatie misschien tot problemen kunnen leiden (geen rechten en/of geen ruimte om een nieuwe profielmap te maken).

Geen idee of dat iets met je probleem te maken heeft, maar denk even na of het iets mee te maken zou kunnen hebben.

Tijs.

ik ben ondertussen al wat verder gekomen.

Bij het instellen van de Data schijf, heb ik 2 folders.

1. Userfolders
  2. Userprofiles

Als ik bij bijde de groep users toevoeg, en de rechten MODIFY geef, dan krijg ik die melding niet.

misschien is dit meer verduideling

Hoi gast0167.

Als ze een werfend profiel hebben houdt dat in dat ze geen profiel op de server kunnen aanmaken.

zet het volgende neer bij het profiel.
//Jeserver/profiel/%username%

Als je dat gedaan heb ga je de rechten op de map profiel zetten.
Ze moeten Full rights hebben op de map.

Misschien doordat hij het profiel niet laad dat hij de background van je computer pakt en dat je daar wat ingesteld hebt.

succes.

Het was (zie hierboven) al aangegeven: Je moet aanloggende gebruikers relatief véél rechten toekennen op de gedeelde centrale profielmap, namelijk o.a. het recht om een eigen profielmap aan te maken, en dit zowel in de share-rechten als in de bestands-rechten.

Het lijkt er dus op dat je op de gedeelde centrale profielmap de gebruikers te weinig rechten had gegeven? Dan had je blijkbaar de tip van de eerste reagerende gebruiker niet (goed) gelezen.

Tijs.

Het probleem is over.
4 uur mee bezig geweest, maar ik heb het gevonden.

Genaamd:

Nieuwe mappen aangemaakt. Deze mappen hebben automatische rechten. Users hebben 2 soorten rechten. (special permissions) is er een en (change + writhe) de laatste moet je verwijderen, en dan moet je de eerste speciale recthen geven om een roming profile te schrijven. zo is het probleem verholpen.

Alsnog,
Bedankt voor de moeite!

Long

Ok, fijn dat het probleem is opgelost.

Om deze vraag als opgelost aan te melden, klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan