zyair B- 101

• Onderwerp starter Onderwerp starter evora
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

evora

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Hallo,

Ik heb een adsl verbinding met een zyxell prestige 600. Nu heb ik een laptop gekocht met wifi en wil ik mijn netwerk gebruiken. Kan ik een zyair B -101 gebruiken bij mijn modem of moet ik een speciale router voor een draadloos netwerk kopen?
Hoe moet ik het instellen?

als er meerdere aansluitingen op de zyxel zitten dan kan dat.

Hallo,

Ik heb een adsl verbinding met een zyxell prestige 600. Nu heb ik een laptop gekocht met wifi en wil ik mijn netwerk gebruiken. Kan ik een zyair B -101 gebruiken bij mijn modem of moet ik een speciale router voor een draadloos netwerk kopen?
Hoe moet ik het instellen?

Ik begrijp je vraag niet helemaal:
De Zyair B-101 is een insteekkaart voor je laptop voor draadloos netwerkverkeer. De Prestige 600 lijkt niet te bestaan, maar ik neem aan dat je zo'n Prestige modem/router van Tiscali ADSL bedoelt met 4 bedrade aansluitingen.

Als je daar ook internetbellen op hebt, dan een draadloos accesspoint erbij kopen een aansluiten op 1 van de bedrade aansluitingen van de Prestige. Vanwege het bel-gedeelte is een vervanging door een draadloze modem dan niet mogelijk.

Als je alleen internet met die Prestige dan kun je (2 mogelijkheden):
1. De Prestige vervangen door een draadloze router
2. Een draadloos accesspoint kopen en aansluiten op 1 van de bedrade aansluitingen van de Prestige.

Zoals je ziet kan je met een draadloze accesspoint in beide scenario's aan het werk, en dat zou ik je dan ook aanraden.
Kijk wel eerst goed na of je genoeg bedrade poorten op de Prestige overhoudt als je een accespoint inzet, als je nu ook bedrade aansluitingen ervan wilt blijven gebruiken voor andere computers die je bedraad aansluit. Anders ook nog een switch kopen om het aantal bedrade poorten 'uit te breiden'.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
accesspoint

Hallo Thijs,

Bedankt voor je hulp. Echter begrijp ik het niet.
Ik heb inderdaad een router prestige met 4 bedrade aansluitingen.
Deze netwerk wou ik graag ook draadloos maken om mijn netwerk met mijn laptop met wifi te kunnen gebruiken. Ik dacht dat een Zyair-B101 zo een acesspoint was. Is het niet? Welke past beter dan bij mjn router?

Zie hier dat een B-101 een PCMCIA insteekkaart voor laptops is (een draadloze netwerkkaart dus voor laptops).

Voor de beschikbare Accesspoints van Zyxel:
deze link, sectie Producten -> Product-category -> Wireless -> [Business AP] en [Home AP]

Verder kun je goede resultaten bereiken met de WAP54G access-point van Linksys

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan