zyxel modem en slecht wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb een zyxel modem type VMG8324-B10a en heb er problemen mee om het modem via WIFI te bereiken met mijn laptop. Ik heb goed bereik en ook de inlogcode is goed maar ik krijg geen internet toegang er staat een geel driehoekje met een zwart uitroepteken in het wifi vakje.

Ik heb dit ook met een vaste pc geprobeerd en die geeft hetzelfde probleem, toen heb ik een andere laptop geprobeerd en ook daar hetzelfde probleem. Met mijn mobile telefoon's lukt het allemaal wel.
Heb ik soms ergens wat verkeerd ingesteld ??????

Wie kan me helpen want het is gewoon lastig.

en als je op dat driehoekje staat met je cursor wat krijg je dan als melding.

en als je op dat driehoekje staat met je cursor wat krijg je dan als melding.

Dan geeft hij aan dat ik beperkte verbinding heb. Ik heb alle streepjes groen dus verbinding is goed. Maar ik krijg ook geen internet. Ik heb de pc een aantal uren aan laten staan en en paar keer opnieuw opgestart en verder niets veranderd en toen was verbinding ineens goed en normaal ( dus ook internet ). Maar een aantal uren wachten is wel lastig.

Het lijkt er een beetje op dat je pc geen ip-adres krijgt van de modem. Wat je zou kunnen doen is controleren of je dns aan staat door bijv. te kijken bij Network stetting --> Home networking --> Tabblad Lan settup --> DHCP Server State op Enable
Mocht je pc dan nog geen adres krijgen van de modem, misschien dat het restarten van de modem dan helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan