ZyXEL Multi PC Modem/router met Philips High Speed Wireless N Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdXenos

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2001
Beste mensen,

Sinds 2 weken zit ik bij Telfort, ik heb een Multi PC Modem/router er bij gekocht. (misschien niet slim). De Multi PC Modem/router is van het merk ZyXEL type nr. P-2602HW-D1A.

Ik heb als OS Windows XP SP2.

Omdat ik dus de Philips High Speed Wireless N Router er tussen willen hebben, heb ik het WLAN gedeelte van mijn ZyXEL modem/router uitgeschakeld. Tot mijn teleurstelling kan de Philips High Speed Wireless N Router geen internet verbinding maken. (ik had zo gehoopt dat makkelijk ging)

De volgorde van aansluiten heb ik zo gedaan: Kabel van Ethernetkaar PC naar WAN aansluiting Philips High Speed Wireless N Router, kabel WAN aansluiting ZyXEL modem/router in port 1 Philips High Speed Wireless N Router.

Wat doe ik fout? Moet ik nog wat anders instellen?

Hopelijk kan iemand mij helpen, de Wireless LAN functie van mijn ZyXEL Multi PC Modem/router is er onstabiel en traag. De Philips High Speed Wireless N Router zou stukken beter moeten zijn.. Volgens specs. zou hij tot 300 Mibt/s moeten halen.

Gr.

AdXenos

begrijp hieruit dat je geen telefoon van Telfort heb.

als dat zo is, kan je het zyxel modem er tussen uit laten.

je instellings gegevens staan allemaal op de telfort site.

Hallo,

Ik denk dat u uw ZyXEL modem/router wilt gebruiken voor de verbinding met telfort en dat u uw Phillips High Speed Wireless N wilt gebruiken als draadloos toegangspunt.

De WAN poort op uw apparatuur is bedoeld voor de telefoonlijn, de LAN poorten voor de verbinding tussen de apparaten binnen uw netwerk. Een voorbeeldje:

Internet kabel uit splitter gaat naar de ZyXEL, Een LAN kabel van de ZyXEL naar de Phillips zorgt voor de verbinding tussen beide apparaten. Een LAN kabel van uw ZyXEL naar uw computer verzorgt de verbinding voor uw computer.

In dit voorbeeld is de Phillips router een beetje overbodig, tenzij u ook draadloos gebruik wilt kunnen maken van uw internetaansluiting en netwerk.

Met vriendelijke groeten,
Theblindman.

Hallo,

Ik denk dat u uw ZyXEL modem/router wilt gebruiken voor de verbinding met telfort en dat u uw Phillips High Speed Wireless N wilt gebruiken als draadloos toegangspunt.

De WAN poort op uw apparatuur is bedoeld voor de telefoonlijn, de LAN poorten voor de verbinding tussen de apparaten binnen uw netwerk. Een voorbeeldje:

Internet kabel uit splitter gaat naar de ZyXEL, Een LAN kabel van de ZyXEL naar de Phillips zorgt voor de verbinding tussen beide apparaten. Een LAN kabel van uw ZyXEL naar uw computer verzorgt de verbinding voor uw computer.

In dit voorbeeld is de Phillips router een beetje overbodig, tenzij u ook draadloos gebruik wilt kunnen maken van uw internetaansluiting en netwerk.

Met vriendelijke groeten,
Theblindman.

Bedankt voor de reactie's tot nu toe.

Mijn excuses, ik ben inderdaad vergeten te vermelden dat ik ook telefoon via Telfort heb.

The Blind Man beschrijft inderdaad wat ik bedoel. Zoals ik nu dus begrijp moet ik de kabel van mijn ethernetkaart PC laten zitten in mijn ZyXEL en alleen een kabel in een andere poort van mijjn ZyXEL naar mijn router doen. De handleiding is dus gebasseerd dat er geen modem tussen de PC en de Philip router zit?

Ik heb al een tijd geen splitter er tussen zitten, maar dit is niet relevant denk ik he?

Gr.

Ad

splitter heb je niet nodig, telefoon zit in je zyxel router.

wat ik vreemd vind,waarom een kabel in je p.c. als je 2 draadloze routers aan wil sluiten.

of ga je niet draadloos, dan zou een 2de router overbodig zijn.

als je zegt slechte verbinding te hebben met je zyxel,zou je de instellingen na moeten kijken.
heb zelf ook Telfort en geen problemen mee.

splitter heb je niet nodig, telefoon zit in je zyxel router.

wat ik vreemd vind,waarom een kabel in je p.c. als je 2 draadloze routers aan wil sluiten.

of ga je niet draadloos, dan zou een 2de router overbodig zijn.

als je zegt slechte verbinding te hebben met je zyxel,zou je de instellingen na moeten kijken.
heb zelf ook Telfort en geen problemen mee.

Beste T mol,

Ik heb deze Philips router gekocht omdat deze qua snelheid ook stukken sneller is. De instellingen van ZyXEL heb ik al enkele keren veranderd, ander channel bijvoorbeeld, maar toch blijft hij onstabiel.

Graag zou ik gebruik willen maken van mijn Philips router, ik ga zowiezo proberen wat The Blind Man uitlegt. Hierover later meer.

Gr.

AdXenos

Beste mensen,

Het voorbeeld wat The Blind Man aanhaald heb ik geprobeerd, helaas is het nog niet gelukt.

De bedoeling van mij is het volgende: De ZyXEL Multi PC Modem/router wil ik gebruiken als alleen een modem, i.v.m. abonnement van provider. Omdat ik deze niet als draadloze router wil gebruiken heb ik bij de ZyXEL de WLan optie uitgezet.

De Philips N router wil ik dus gebruiken als router, zodat ik via deze router draadloos verbonden ben met mijn laptop.

Het volgende heb ik dus gedaan:

Een LAN kabel van mijn PC naar een LAN poort van mijn ZyXEL. Van de ZyXEL LAN poort een LAN kabel naar de WLAN poort van mijn Philips N Router.

Het internet lampje van mijn Philips N router blijft knipperen, dit wil waarschijnlijk ook zeggen dat ik geen internet verbinding is. Mijn laptop maakt wel verbinding met de Philips router maar heeft dus geen internet.

Kan iemand mij verder helpen?

Gr.

AdXenos

Je zult de dhcp funktie van je zyxel uit moeten zetten en vervolgens de Philips draadloze router het werk moeten laten doen.Je hebt nu alleen het draadloze gedeelte uitgezet ? Maw router achter router blijf dan problemen geven.

Je zult de dhcp funktie van je zyxel uit moeten zetten en vervolgens de Philips draadloze router het werk moeten laten doen.Je hebt nu alleen het draadloze gedeelte uitgezet ? Maw router achter router blijf dan problemen geven.

Nee helaas, dit werkt ook niet.

Iemand anders nog suggesties?

Gr.

Ad

Nee helaas, dit werkt ook niet.

Iemand anders nog suggesties?

Gr.

Ad

Je probleem is mij redelijk duidelijk.

Zoals ik het opvat, zit de binnenkomende telefoon/dsl lijn in je zyxel? Dat is prima.

je Zyxel wireless uitschakelen als je die van je philips wilt gebruiken is een must, anders gaan die 2 elkaar storen.

Vanaf het begin nu even de manier van aansluiten.

DSL lijn > Zyxel DSL aansluiting, dan ga je van daaruit uit poort 1 met een kabel naar de WAN poort van je philips.
En vanuit je philips met een kabel naar je computer. Dan moet je even de instellingen van je philips controlleren dat deze ingesteld is zodat hij een dynamisch IP adres van de provider verwacht. En dan zou alles moeten werken.

Let dus wel op dat je vanuit je zyxel een gewone netwerkkabel naar de WAN POORT! van je philips doet

Beste mensen,

Het is me gelukt.

Bedankt voor jullie support. :thumb:

Gr.

AdXenos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan