zyxel NWA1100 na reset nog steeds niet benaderbaar??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peekhamer

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Berichten
146
ik heb een (gebruikte) Zyxel NWA 1100 Access Point die ik in mijn thuisnetwerk wil gebruiken om ook op zolder wifi te krijgen.
Daarom wil ik m via een switch aansluiten.

Om hem te kunnen configureren moet ik het ding eerst resetten, waardoor ie het standaard IP krijgt van 192.168.1.2 die dan vervolgens via webbrowser benaderbaar zou moeten zijn.. Ik heb m nu bekabeld aangesloten tussen lanpoort van laptop en lanpoort van zyxel...
Hoe vaak ik hem ook gereset heb, steeds krijg ik de melding dat "de server op 192.168.1.2 er te lang over doet om te antwoorden"...

Lijkt het er dan op dat ie niet gereset is? Als ik m reset dan zie ik hem wegvallen uit de beschikbare wifi-verbindingen, de lampjes van wlan en sys gaan uit en knipperen ook oranje etc. dus het lijkt wel dat de reset iets uithaalt... maar toch kan ik m niet benaderen.
Ik zie dat ie via DHCP een intern adres krijgt van .35 op het eind, maar ook op dat IP adres kan ik m niet benaderen.

Wat zie ik over het hoofd?
 
Kijk even na wat je default Gateway is dan, misschien vind je het dan wel :).
connecteer het apparaat even aan je PC en open CMD als administrator, en typ 'ipconfig'. Daar ga je wat zien staan Default Gateway. Als deze overeenkomt met de 192.168.1.2 dan is het misschien een programmainterface :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan