Zyxel P-2812HNU-F1 geen verbinding op WAN poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleyZ

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2012
Dag allen,

In huis heb ik momenteel meerdere TP-link routers geïnstalleerd zonder problemen. Echter beschik ik ook over een Zyxel router die mooi te gebruiken is als eerste router in mijn netwerk. Echter krijg ik het niet voor elkaar om communicatie naar buiten goed te regelen. Ik heb contact gehad met mijn provider en dingen gedaan zoals modem resetten, 4 uur gewacht tot het MAC adres van mijn oude router bij hun uit het systeem was. Dit heeft allemaal niet geholpen.

Nu heb ik een testopstelling met een TP-Link die verbonden is met internet. Deze beschikt over een 192.168.100.0/24 range.
Vanaf de TP-Link gaat er een ethernetkabel naar de WAN poort van mijn Zyxel. De Zyxel heb ik een 10.10.10.0/24 range gegeven.
Mijn Zyxel kreeg op zijn WAN poort geen ip van de TP-Link, dus handmatig ingesteld als volgt ingesteld:
IP 192.168.100.10
GW 192.168.100.1
DNS 192.168.100.1

echter kan ik vanaf de Zyxel nog steeds niet 192.168.100.1 pingen.

Ik heb hier twee Zyxels liggen en beide hebben hetzelfde probleem.

Zojuist ook een statische router gemaakt en firewall uitgeschakeld. Echter heeft dit nog niet geholpen.

Iemand nog ideeën wat ik kan doen?

Bij voorbaat dank!

Handleiding: hier

Voor jouw setup om te werken moet WAN op de router op EtherWAN mode worden ingesteld (paragraaf 5.2 en verder).
En verder moet er een nieuwe EtherWAN interface worden gemaakt met de juiste instellingen, waar onder dat NAT enable aan moet staan en ook Apply as default router.

Schermafdrukken zouden dus helpen, maar mogelijk redt je het al met bovenstaande tips.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan