Zyxell zywall 5 in combinatie met Speedlinq

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Wizz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Hee mensen,

Ik heb een internet verbinding via Speedlinq ADSL2, op zich niets mis mee.
In een standaard opstelling met de Speedtouch 780 modem geen probleem.
Alleen ik heb nu een zywall 5 hardware firewall en als ik die er tussen zet geen verbinding,
helemaal goed zou je zeggen, daar is dat ding ook voor.

Welke instellingen moet ik in dat ding maken om het in combi met mijn speedlinq aan de praat te krijgen. Ergens moet je via ip op dat ding inloggen en daar de instellingen goed zetten voor je verbinding........maar welke? :confused:

Weet iemand welke instellingen, config je moet aanhouden? Bij speedlinq zijn ze nou niet echt behulpzaam. Wie wil me een handje verder helpen.....

Quick start gids: hier

Volledige gebruikersgids: hier

Inloggen op de Zywall 5 (standaardinstelling) om aanpassingen te doen: Http://192.168.1.1
Standaard wachtwoord (standaardinstelling): 1234

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
vervolg...

Hee Thijs,

Ja zo ver was ik ook al gekomen, tot zo ver was ik al gekomen. Maar je moet zeg maar deze firewall tussen je moden en je switch zetten. Oke maar dan...? Je moet nl. in de firewall de gebruiks specifieke instellingen aangeven die betrekking hebben op Speedlinq.

Denk hierbij aan gebruikersnaam, wachtwoord, enz. Maar je moet ook aangeven of er gebruik wordt gemaakt van PPAoE of iets dergelijks en daar de instellingen bij.

Welke instellingen moet je daar aangeven in combi met een Speedling abbo, ADSL2+ over bbnet. Het instellen van de modem ging via de meegeleverde cd, maar die gaat natuurlijk niet werken voor de zywall. Dus hoe ga ik die goed instellen.

Kan iemand me daar de juiste instellingen van geven aub? Alvast dank

zie hier om de speedtouch 780 op bridging mode te zetten. Volg die handleiding, en je zult daar zien dat voor BBNet/Xtra 0.35 als VPI/VCI instelling gekozen moet worden in de speedtouch, maar die handleiding lijkt me duidelijk genoeg.

Zodra dat gedaan, de Zywall aansluiten op de modem (WAN1 op de ethernetpoort van de speedtouch aansluiten), en via je webbrowser op de Zywall aangeven dat op de WAN1 interface gewoon Automatic ip-address hoeft te worden ingesteld. Geen wachtwoorden, ppoa etc. instellingen nodig:
Encapsulation: Ethernet
Ip Address Assignment: Dynamic

Let wel op dat je Zywall een zelfgekozen wachtwoord moet krijgen om zeker te zijn dat mensen van buiten de instellingen van je Zywall niet kunnen veranderen...

Ik neem aan dat telefoneren over dat modem geen onderdeel is van je abo, want dat kun je namelijk niet als je de speedtouch modem op bridging mode instelt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan