Opgelost Afwezigheidsmelding koppelen aan wederkerende afspraak in Outlook?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
136
Hoi,

ik heb sinds kort iedere dinsdagmiddag vrij. Ik heb dus in mijn outlookagenda een wekelijkse afspraak aangemaakt voor de hele middag, gemarkeerd als 'afwezig'. Ik zou hier graag een afwezigheidsmelding aan koppelen, zodat ik die niet iedere week opnieuw aan en uit hoef te zetten. Liefst ook nog zo sterk gekoppeld, dat als ik een keertje van dag wissel (maandag middag in plaats van dinsdag middag, afspraak verslepen) de afwezigheid-assistent mee gaat. Eén op één gekopppeld aan de afspraak in de agenda, dus. Is dat mogelijk, en zo ja hoe?

Dank,

Hugo
 
Daar vraag je wat.... Het simpelste antwoord is: nee, dat is niet mogelijk. Sowieso is het heel lastig om in een OoO melding variabele gegevens te zetten; je kunt alleen vaste tekst kwijt in OoO. En je kunt hem al helemaal niet koppelen aan één specifieke afspraak op een dag. Dus áls het kan, dan zul je dat nogal stevig moeten programmeren.

Wat er in de huidige versie mogelijk is weet ik eerlijk gezegd niet; ik had in Office 2013 een OoO die ik met VBA had gemaakt, en die perfect werkte. Die was gekoppeld aan bepaalde dagen en tijden. Ik werkte toen 4 dagen per week, dus normaal gesproken zou ik op donderdag de OoO aan moeten zetten. Mijn macro keek daarom naar de dag van de week, en als dat woensdag of donderdag was, en ik zette Outlook na 13:00 uit, dan kreeg ik een popup met de vraag of ik de OoO wilde aanzetten. Klikte ik op Ja, dan werd de complete tekst die in de OoO te zien was met VBA gemaakt, dus inclusief de begindag dat ik niet meer bereikbaar was, en de dag waarop ik weer terug was (doorgaans de maandag).
Het resultaat was dus een OoO tekst die altijd de juiste datums doorgaf.

Waarom het in de huidige versie niet meer werkt? Ik heb geen idee; ik vermoed dat de objecten die ik in de code nodig had ofwel zijn verplaatst, hernoemd ofwel zijn uitgeschakeld door Microsoft. In ieder geval deed de procedure het na een upgrade niet meer. Omdat ik niet meer werk, kan ik het daar ook niet meer uitzoeken. De procedure an sich heb ik nog wel bewaard.

Maar je snapt nu waarom ik begon met de opmerking dat het nogal lastig is om zelf te maken :).
 
OK, dank. Dan ga ik er niet verder mee aan de slag, ik zal een waarschuwing en een concept-tekstje aan de afspraak toevoegen. Dan zet ik hem wel handmatig aan en automatisch uit.

Dank,

Hugo
 
Ik ben het met Octa eens. Zonder een serieuze bak scripting gaat dit niet werken.

Verder adviseer ik klanten die met dit soort verzoeken komen om er vooral niet aan te beginnen. 1) Omdat e-mail geen synchroon communicatiemiddel is, dus als iemand meteen antwoord verwacht dan kan hij beter bellen. 2) Dit altijd leidt tot problemen als het systeem weer eens niet goed werkt.

Bedenk verder ook of je de verzender van e-mails er een plezier mee doet. Persoonlijk zit ik niet te wachten op dit soort berichten. Leuk als je wekenlang afwezig bent, dan kan ik mijn plan trekken. Maar voor kortdurende afwezigheid, boeien.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan