Zeer belangrijke vraag over videokaart en laptop/notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

alicia100

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
21
Hallow ik heb pas een laptop gekocht een Dell Inspiron 6400
Hierbij heb ik een probleem..
als ik de sims 2 heb geinstalleerd en als ik die ga spelen geeft de laptop na 5 minuten te hebben gespeeld een foutmelding van de videokaart aan..
In de laptop zit een videokaart/grafische kaart
- Intel Media Accelerator 950 graphics Up to 256MB Shared Graphics memory.
ik had dus een vraagje waarom deze foutmelding er kan zijn.
En ofdat ik er een andere videokaart bij of in kan laten zetten???
Ik had graag snel antwoord. want ik vind het toch zeer vervelend dat ik als ik een nieuwe laptop heb gekocht er geen goede videokaart inzit en ik dan nooit meer bijvoorbeeld de sims zou kunnen spelen terwijl ik alle uitbreidingen al heb.

Dankjewel alvast
Alicia.
 
Hoeveel geheugen zit er totaal in? 512?
Die 256 shared video geheugen gaat van het andere geheugen af.. en dan kun je, bij complexere spellen [zeker als je nog andere handel op de achtergrond hebt draaien] gruwelijk in de problemen komen met "resources"... de videokaart krijgt dan minder geheugen toegewezen of je systeem gaat heftig gebruik maken van je pagefile [het virtuele geheugen op je harde schijf] en dat is verschrikkelijk sloom, dus dan is er een goede kans op vreemde fouten......

Andere videokaart in een laptop kan niet... ding zit vast op het moederboard, dat wordt dan dus andere laptop.....
Meer geheugen is wel mogelijk...
 
Laatst bewerkt:
en ik heb ergens gelezen dat je een externe videokaart kunt kopen,, kan dat dan ook echt?
 
Sorry, lees zojuist in een foldertje van Dell dat in die Inspiron WEL een ATI videokaart gezet kan worden.... zelfs de X 1400....
 
maar hoe kan dat dan weet je dat misschien? en hoeveel kost die kaart.. sorry als ik zo domme vragen stell.. maar ik wil gewoon heel graag de sims spelen...
 
Standaard zit er 512Mb in, maximum kan er 2 Gbyte in... Dell had een poosje een actie met 1024 MB [1Gb] voor de prijs van 512... [ik weet niet of jij zo'n actieding hebt] . Het voordeel van zo'n ATI kaart is dat ie z'n eigen geheugen heeft dat direct bij de chip zit zodat de info niet eerst het halve moederboard rond hoeft te hobbelen... bovendien is het geheugen dat op videokaarten gebruikt wordt vaak flink wat sneller dan systeemgeheugen.........
Er zijn verschillende ATI 's leverbaar voor deze Dell, zowel met 128 Mb als 256 Mb eigen geheugen......
 
ja die heb ikkk ik heb een week geleden gekregen dus 2 weken geleden aangeschaft.. maar moet ik die kaart dan gewoon ergens bestellen want bij dell zelf kun je die kaart alleen bij een nieuwe laptop aanschaffen. en kun je dan die kaart gewoon ergens kopen. en hoe moet je dat dan doen?
 
sorry maar kun je me dan vertellen hoe dat kan. en moet ik die gewoon in een computerwinkel gaan kopen want bij dell kun je die alleen bestellen als je een nieuwe laptop aanschaft., en hoe moet die er dan in gezet worden... en is een externe videokaart dan niet beter??? geef me asjb antwoord dankjewel alvast voor je moeite...
 
Ik denk niet dat dat gaat.... maar ik hoop voor je dat iemand anders het tegendeel gaat vertellen.... Als een "derde" in die laptop een videokaart gaat zetten, heb je een redelijke kans dat DELL de garantie intrekt...... en dat zou toch zonde zijn... maar er 512 Mb RAM bij zetten zou de boel al behoorlijk kunnen verbeteren......

Voor de zekerheid [om zeker te zijn dat er niet gewoon ECHT iets met je videokaart aan de hand is, en je er dus gewoon mee terug moet naar dell]: Wat is precies die foutmelding die je krijgt?
 
okeej dit is wat de foutmelding was
ik was met het spel bezig en dan lijkt het eerst ofdat hij vastloop dat springt iej terug naar het gewone zalk maar zegggen dan krijg je eerst dit:
-Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer
het beeldschermstuurprogramma ialmrnt5 functioneert niet meer naar behoren, sla uw gegegevens op en start de computer (laptop) opniewu op om de volledige beeldschermfunctionaliteit te herstellen, tijdens de volgende keer dat u de computer opstart wordt een dialoogvenster weergegeven waarin u deze fout aan microsoft kunt melden.
dan klik je daar op okeej
dan krijg je de volgende foutmelding
- Foutmelding sims
De grafische kaart op deze computer (laptop) meldt een interne fout, neem contact op met de producent van je grafische kaart voor technische ondersteuning het programma wordt afgesloten..

Het beeld wat ik dan krijg is echt zown hokjesbeeld echt zown oud computer beeld.
Weet je wat dit is dn missschien.. ik word er namelijk stapelgek van.. haha dankjewel alvast.
 
Oke, nu komen we ergens... de driver van je video chipset geeft problemen...

Troost: je bent niet alleen! Honderden mensen hebben problemen met Sims 2 en deze Intel driver [ialmrnt5]. Bij twee oudere chipsets werkte Sims2 helemaal niet en heeft Intel zelfs een reparatie op deze driver gedaan... Intel zegt dat Sims2 en chipset 945 [dat wat jij hebt] WEL zou moeten werken.... maar talloze mensen hebben andere ervaringen.....
Misschien komt Intel dus binnenkort weer met een patch of met een nieuwe driver...... die zou je dan moeten downloaden en installeren... misschien kan de support afdeling van Dell je hier ook bij helpen........ Wat soms kan helpen is je refreshrate [herhalingsfrequentie] wat lager te zetten in instellingen [als je rechts op je bureaubald klikt, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, beeldscherm]

Sorry, maar ik kan je nu even niet verder helpen... Google met Sims2 en ialmrnt5 [samen in het vakje tikken], en je ziet hoeveel mensen hetzelfde probleem hebben...... Ik zou toch even gaan mopperen bij de supportafdeling van Dell... zij zijn de eerst verantwoordelijke voor dit probleem.......
 
Laatst bewerkt:
okeej dankjewel alvast maar zou dat dan niet verholpen kunnen worden met wat je eerder zei meer geheugen erbij???
 
Het apparaat gaat wel veel lekkerder lopen met meer geheugen, denk aan fotobewerking of videobewerking [avi's omzetten naar DVD] maar ik kan niet garanderen dat het bij het spelen van Sims2 veel uit gaat maken... alles wijst gewoon op een programmeerfout in deze driver....

Vraag dus bij support van Dell of je de laatste generatie driver hebt voor jouw chipset en laat ZIJ maar even trammelant gaan trappen bij Intel.......
 
heeej toch nog bedankt ik heb met dell gebeld en de niet tevreden terug retourneren dagen geldden nog dus kon ik hem terug retourneren voor nisk omdat ik meteen een neiuwe heb besteld met de beste grafische kaart die in de inspiron 6400 kon.. haha toch nog heel erg bedankt ervooor... doeg doeg...
 
Goegedaan!

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop dan en veel plezier ermee! :thumb: :thumb: :thumb:
 
maar effe gauw nog een laatste vraag die grafische kaart die allerbeste die in die laptop kan,.,. die kan wel tog met de sims 2???
 
Nog een vraagje kan de grafische kaart die er op kon bij de inspiron wel voor de sims?
 
Lieve schat, ik heb je even alleen gelaten, ik was een paar dagen voor mijn werk in Zuid-Afrika, sorry... welke videokaart komt er nu in? Dan kan ik misschien jouw vraag beantwoorden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan