hfoppen
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 15 nov 2000
- Berichten
- 1.056
Hallo allemaal,
ik heb een lijstje met functies (rol name), functie groep (role group) en een niveau (job level).
Daarnaast een lijstje met werknemers waarbij ik de rol wil selecteren waarna alleen bijbehorende levels zichtbaar zijn om te kiezen en rol group wordt ingevud.
Nu denk ik dat ik de 1e 2 (rol name & group) makkelijk aan elkaar kan koppelen door achter elke rol gewoon de group te zetten in een kolom en dan middels verticaal zoeken erbij te halen.
Maar ik ben op zoek naar oplossing om als ik voor rol "implementation" kies, dat ik dan alleen maar "I, II, III" mag selecteren. Bij Financial mag ik dan alleen kiezen uit "Jr" of "sr". Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen binnen Excel? Lijstje is misschien nog kort maar gaat veel langer worden en moet dynamisch kunnen worden beheerd/uitgebreid.
In bijlage een printscreen. Hoop dat iemand mij kan helpen.
Gr
Herbert
ik heb een lijstje met functies (rol name), functie groep (role group) en een niveau (job level).
Daarnaast een lijstje met werknemers waarbij ik de rol wil selecteren waarna alleen bijbehorende levels zichtbaar zijn om te kiezen en rol group wordt ingevud.
Nu denk ik dat ik de 1e 2 (rol name & group) makkelijk aan elkaar kan koppelen door achter elke rol gewoon de group te zetten in een kolom en dan middels verticaal zoeken erbij te halen.
Maar ik ben op zoek naar oplossing om als ik voor rol "implementation" kies, dat ik dan alleen maar "I, II, III" mag selecteren. Bij Financial mag ik dan alleen kiezen uit "Jr" of "sr". Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen binnen Excel? Lijstje is misschien nog kort maar gaat veel langer worden en moet dynamisch kunnen worden beheerd/uitgebreid.
In bijlage een printscreen. Hoop dat iemand mij kan helpen.
Gr
Herbert