Slaapstand (hibernation) wil niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

termination

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Hallo allemaal,

Ik heb sinds de laatste paar updates van micro$oft een probleem met de slaapstand van windows. Zodra de computer in slaapstand gaat en uitschakelt, springt hij meteen weer aan. Het is geen BIOS werk, het ligt aan windows zelf. Dat weet ik omdat vista het in hetzelfde systeem niet doet. (Ubuntu Feisty Fawn trouwens ook niet).

Wat ik al heb geprobeerd:
BIOS instellingen aanpassen (geen succes)
Ander OS proberen (lukt het wél mee)
De registerwaarde PowerdownAfterShutdown in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\microsoft\windows NT\CurrentVersion\Winlogon aangepast naar 1 (werkt niet)

Mij systeem:
Intel Celeron D 2.66 GHz
NVidia 7600 GTS 256 MB videokaart
1GB geheugen.
AsRock 775i6G MoBo
Maxtor 250 GB SATA harddisk.

Beetje hulp graag, het is echt heel vervelend.

Groeten, Thom.

Ik begrijp de vraag niet echt, maar zal wel aan mij liggen

Je kan toch die slaapstand modus ook instellen via Windows Xp met rechtermuisknop deze computer of het was in het configuratie scherm bij desktop/bureaublad

(sorry voor de laatte reactie)

maar ik heb dezelfde fout hiermee, als ik computer in slaapstand zet gaat die uit, en start automatish opnieuw op. ik denk dat dit niet echt behoort en hopenlijk dat jullie alsnog een oplossing weten.

Als eerst wil ik adviseren om alsjeblieft de slaapstand NIET te gebruiken. Maar vooruit, das geen antwoord op de vraag. Wat je graag wilt in dit geval is dat windows ff opnieuw begint met het maken van het bestand voor de slaapstand.

C:\HIBERFIL.SYS (verborgen, even groot als het RAM-geheugen)
De slaapstand (ook bekend onder hibernate/hibernation) maakt een afdruk van het RAM-geheugen, zodat de PC bij het ontwaken uit de slaapstand de draad gelijk weer kan oppakken. De slaapstand wordt vaak bij laptops gebruikt om zodoende de accu te sparen. Wordt de slaapstand niet gebruikt, dan kan het daarvoor benodigde bestand net zo goed worden verwijderd (als dat nog niet was gebeurd). De afdruk van het RAM-geheugen wordt opgeslagen in het bestand C:\HIBERFIL.SYS en is exact zo groot als het RAM-geheugen zelf: het bestand verwijderen kan dus veel ruimte besparen! In- en uitschakelen kan via het onderdeel Energiebeheer van het configuratiescherm, tabblad Slaapstand. Na het opnieuw opstarten van de computer is het bestand HIBERFIL.SYS verdwenen.
(bron: http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html)

Hierna weer ff inschakelen en dan opnieuw proberen!

sorry maar ik heb vista:P en daar is t anders in, ja stom dat ik reageer op een vraag die in sectie XP staat maar alsnog heb ik wel die fout:O

Waarom slaapstand niet gebruiken?
Als je instellingen goed staan geen probleem.
Je kan sneller opstarten.
Pc afsluiten zonder programma's af te moeten sluiten.
En je kan pc laten opstarten door programma.

Probleem ligt bij een update van de videokaart.
Bij deze update geef slaapstand idd problemen.
De oude driver terug plaatsen en het is ok.

Groeten,

Luckie

Das precies het probleem, je start hem niet op en je sluit hem niet af. Je werkt altijd in dezelfde windows sessie.

Iig voor windows Vista kun je hetzelfde proberen. Eerst slaapstand uitschakelen, 1 keer rebooten zodat het bestand weg is, en dan weer de slaapstand inschakelen.

Das precies het probleem, je start hem niet op en je sluit hem niet af. Je werkt altijd in dezelfde windows sessie.

Iig voor windows Vista kun je hetzelfde proberen. Eerst slaapstand uitschakelen, 1 keer rebooten zodat het bestand weg is, en dan weer de slaapstand inschakelen.

vista geeft dus problemen met somige hardware lees m`n andere toppic daar heb ik oplossing gegeven,,
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=321437

Heb je soms .NET framework 1.1 (inclusief hotfix) geïnstalleerd?
Zo ja, verwijder die van de pc en installeer .NET framework versie 2.0 eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan