Remote Access Wizard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dograver

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hallo mensen,

Ik ben bezig de laatste hand te leggen aan de herinstallatie.
Nu wil om 1 of andere reden de remote access wizard op de Win SBS2003 niet succesvol eindigen.
Na de log doorgelezen te hebben had ik nog niet echt een duidelijk beeld van wat er nou precies fout.
In de log kom ik een aantal keer: Error 80004005 tegen, maar daar wordt ik via google ook niet veel wijzer van.
Als je de log goed bekijkt dan zie je ook dat Windows de wizard meerdere keren probeert, maar toch elke keer bij hetzelfde probleem strandt.

De log leek mij te groot dus die staat in de bijlage.
Hopelijk kan 1 van jullie mij vertellen wat er mis is.

Groetjes, Roelof

Bijlagen

Op 27/04 en 29/04 en 07/05 14/05.
7 en 15/05 meerdere malen, waarom installeer je telkens opnieuw als de eerste goed geinstalleerd was/is.
Die van 27 en 29/04 waren goed geinstalleerd.

Ik zie meldingen dat tijdelijke mappen die gebruikt zijn niet verwijderd konden worden.

Zoek op je harde schijf naar die mappen, en kijk wat de status ervan is. Zou bijv. aan anti-virus kunnen liggen die het blokkeert.

Voorbeeld hiervan in je log (er zijn er meerdere, met verschillende mapnamen):

Created temp directory CMPFA.tmp
Copying required template files to the temp directory returned OK
Updating CMP template returned OK
Updating CMS template returned OK
Updating SED template returned OK
Creating proxy configuration file returned OK
*** Running IExpress to build the package returned ERROR 80004005
*** ERROR: Cannot delete temp directory CMPFA.tmp
Specifying error location (in CMAK) returned OK
*** CRRASCommit::CommitCMAK returned ERROR 80004005
*** CRRASCommit::CommitEx returned ERROR 80004005

Succes,

Tijs.

Op 27/04 en 29/04 en 07/05 14/05.
7 en 15/05 meerdere malen, waarom installeer je telkens opnieuw als de eerste goed geinstalleerd was/is.
Die van 27 en 29/04 waren goed geinstalleerd.

Dat doe ik omdat om 1 of andere reden het steeds weer uitvalt. Mijn multimodem doet steeds vaag en dan gooit ie alles deruit.
Ik probeer vanalles en dus ook steeds opnieuw de wizard.

Maar de error is dat hij de tijdelijke map niet kan verwijderen.

Dus kan zijn dat je virusscanner op dat moment aan het scannen is en dus verhindert dat deze map verwijdert wordt.
Schakel eerst eens je scanner en andere spyware malware software uit.Zie tip dnties

Herstart een keer, doe een schijfopruiming.
Met de herstart worden alle tijdelijke mappen vrijgegeven.
Schakel alle scanners uit.
Dan doe je schijfopruiming

Installeer dan nog een keer opnieuw

De map staat in C:\Program Files\Microsoft Windows Small Business Server\Networking\RRASWiz
Haalt schijfopruiming de mappen daar ook weg?
Maargoed, server is herstart. Mappen handmatig verwijderd.
De wizard staat nu te draaien en blijft dus weer hangen.
Hij maakt automatisch weer een .tmp map aan.
Maar nog steeds failed.
Ik heb al eerder aangegeven dan het modem hier ook kuren heeft, zou dat ook een reden kunnen zijn?

Bijlagen

• Hangplek.JPG
    Hangplek.JPG
    98,6 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Dit komt doordat je een Sp voor windows 2003 hebt geïnstalleerd op Windows Small Business Server, verwijder die en installeer sp1 voor Windows Small Business Server 2003 dan werkt het wel weer

Laatst bewerkt:
Hier wordt het stappenplan van MS gegeven voor updaten van SBS2003 naar SP1.

Hierbij wordt ook SP1 voor W2003 geïnstalleerd (stap 1) én SP1 voor SBS2003 (stap 5).
Ik weet het zelf niet (uitsluitend mijn collega's hebben SP1 voor SBS2003 geïnstalleerd bij ons op de zaak), maar ik vraag me dus af of het helpt om uitsluitend SP1 voor SBS2003 geïnstalleerd te hebben. De instructie vermeldt duidelijk dat eerst de 'algemene' SP1 voor W2003 moet worden geïnstalleerd en daarna SP1 voor SBS2003.

Van SP2 is geen speciale versie voor SBS2003. Je zou dus kunnen overwegen om SP1 te verwijderen, en direct daarna over te gaan naar de 'algemene' SP2 voor W2003.
link naar SP2 voor W2003/SBS2003 NL versie
link naar SP2 voor W2003/SBS2003 ENG versie

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry, link vergeten http://support.microsoft.com/kb/897342

The Remote Access Wizard does not create a Connection Manager configuration package after you install Windows Server 2003 SP1 or Windows Server 2003 SP2
If you run the Remote Access Wizard after you install Windows Server 2003 SP1 or Windows Server 2003 SP2, the wizard stops responding (hangs) when the wizard tries to create the Connection Manager Configuration package file.

Additionally, you receive the following error message:
An error occurred while creating the Connection Manager configuration package file. For details, see C:\Program Files\Microsoft Windows Small Business Server\Support\rraslog.txt, and then rerun the Remote Access Wizard.
To resolve this problem, follow these steps:
1. Remove Windows Server 2003 SP1 or Windows Server 2003 SP2. To do this, follow these steps:
a. Click Start, point to Control Panel, and then click Add or Remove Programs.
b. In the Add or Remove Programs dialog box, click Windows Server 2003 Service Pack 1, and then click Remove.
c. In the Windows Server 2003 Service Pack 1 Removal Wizard, click Next to remove the service pack.
2. Run the Remote Access Wizard again. To do this, follow these steps:
a. Click Start, and then click Server Management.
b. In the console tree, click Internet and E-mail.
c. In the details pane, click Configure Remote Access.
d. Follow the instructions on the screen to complete the wizard.
Note This problem is corrected in Windows Small Business Server 2003 SP1.

@SaintJimmy: Interessant citaat...

Gemeld wordt dat het probleem ook kan voorkomen als je uitsluitend SP2 voor W2003 geïnstalleerd heb zonder eerst het traject van Sp1 voor SBS2003 gevolgd te hebben.

Dat lijkt dus af te dwingen dat voor SP2 op SBS2003 je het traject volgt via:
1. Installatie SP1 voor W2003
2. Installatie SP1 voor SBS2003
3. Installatie SP2 voor W2003

en dus niet direct naar SP2 over mag gaan, alhoewel mijn link (plus alle daaraan gekoppelde links) daar niets over meldde.

Tijs.

En voordat een SP word geïnstalleerd moet de wizard remote access doorlopen worden.

Nouja, het is allemaal gigantisch misgegaan.
Niet door 1 van jullie tips ofzo, maar de harde schijf heeft de geest gegeven donderdagavond.
Maar heb alle data op een fysieke 2de schijf staan en tevens in back-up
Bedrijf heeft welgeteld 1 dag stilgelegen.
Echter heb ik wel de pc's opnieuw in het domein moeten zetten waarbij de aanwezige profielen nu onbekend zijn geworden.
Zijn de profielen van die "oude gebruikers"nog uit te lezen??
Ben namelijk druk op zoek naar de emails van de baas.
Waarschijnlijk gaat hij maandag alsnog galgtouwtjes knopen. :p

Laatst bewerkt:
Kijk hier.
Als ik ervan uit mag gaan dat de gebruikers hun profiel volledig nieuw gaan krijgen, maak dan de groep jouw_nieuwe_domeinnaam\Administrators eigenaar van de profielmap. Is dat niet genoeg, zet dan ook de groep jouw_nieuwe_domeinnaam\Administrators bij de rechthebbenden.

Mocht je toch willen proberen om leden van het nieuwe domein weer gebruik te laten maken van hun 'oude' profiel (niet aan te raden imho), lees dan het stukje van SaintJimmy daar op het einde van die discussiedraad.
Dit is, kort gesteld:
(Test dit uit met minstens 1 gebruikersprofiel): Maak, per profielmap, jouw_nieuwe_domeinnaam\gebruikersnaam eigenaar van de map en submappen, kijk of ook de rechten voor deze gebruikers dan genoeg zijn na die eigenaars-wissel, houd een backup van die map bij de hand voor het geval alles toch gewist wordt bij aanloggen, laat jouw_nieuwe_domeinnaam\gebruikersnaam aanloggen en kijk wat er gebeurt etc.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat is ook niet precies wat ik bedoel.

De e-mails werden keurig in het zwervende profiel meegenomen, maar als ik nu in de oude profielen ga zoeken staat er niks in. Als ik mijn muis over een map heen haal staat er 48 MB, maar als ik die map open staat er nog voor geen 2.5 MB in. En ik heb weergave op verborgen mappen aanstaan.

Zet ook het vinkje bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" uit (of hoe dat dan ook maar heet in jouw server-software).

Let ook op toegangsrechten (zie mijn eerdere link).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja maar dit is op de werkstations.
Hij slaat de profielen en op de server en op de werkstations op.
Vervolgens synchroniseren de profielen tijdens afmelden.

Email word op de exchange server bewaard, die mailboxen moet je koppelen aan de nieuwe accounts tenzij je outlook in cached mode hebt draaien dan zitten ze in een .ost bestand C:\Documents and Settings\your_user_name\Local Settings\Application Data\ Microsoft\Outlook.
Maar die kun je niet met een ander account openen dat is sid gekoppeld met exchange dan zul je eerst de mailbox aan de gebruiker moeten koppelen ik heb het alleen nooit getest.
Anders heb je software nodig die de ost bestanden kan decrypten of met exmerge ze uit echange naar een pst zetten en die naar de gebruiker kopieeren

.pst en .ost bestanden horen uitgesloten te zijn van bijwerken/opname in het op de server opgeslagen zwervend profiel, omdat standaardmatig (o.a.) de hele Local Settings map hiervan is uitgesloten d.m.v. de ExcludeProfileDirs registry-waarde (tenzij ik het verkeerd begrepen heb).

Zonder policy hieromtrent te vinden is de ExcludeProfileDirs registry-waarde te vinden in
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Zie o.a. de volgende link: link

Als gebruikers dus hun mail niet op de (mail- of bestands)server hadden staan maar in .pst/.ost bestanden, dan zou je ze dus niet in de (oude) profielmap op de server moeten terugvinden, maar moet je deze bestanden opzoeken op de werkstation(s) waar de gebruiker op gewerkt heeft vóór de installatie van het nieuwe domein.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het belangrijkste, de e-mail + afspraken van de baas, zijn teruggevonden. In de priv1.edb van de back-up. Er moest echter wel een programma aan te pas komen om dat voor elkaar te krijgen.
Dus mijn vragen zijn opgelost.
Hartelijk bedankt voor alle tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan