website blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Hallo,

Op onze pc`s staat norton internet security 2003.

Nu is mijn vraag of hiermee websites kan blokkeren door het ipnummer in te voeren en zo ja hoe doe ik dat?

En als er nog andere mogelijkheden zijn hoor ik dit graag!

Alvast dank !

Hoe dat met Norton moet weet ik niet, maar een eenvoudige manier om sites te blokkeren is het maken van een hosts-file.
Open kladblok en type het volgende:

127.0.0.1 localhost

Hierna kun je adressen invoeren die je wilt laten blokkeren. Elk adres voorafgegaan door 127.0.0.1. Je krijgt dan bijvoorbeeld dit:

127.0.0.1 localhost

127.0.0.1 208.185.87.164.liveadvert.com
127.0.0.1 208.185.87.165.liveadvert.com
127.0.0.1 advert230.hpg.com.br
127.0.0.1 advert230.hpg.ig.com.br
127.0.0.1 cool-download.com
127.0.0.1 coolwebsearch.biz
127.0.0.1 webconnect.net
127.0.0.1 www.ad.doubleclick.be
127.0.0.1 www.ad.linkexchange.nl
127.0.0.1 www.ad.my.doubleclick.be
127.0.0.1 www.ad.nl.doubleclick.be

Sla het bestand op als hosts.txt EN VERWIJDER HIERNA DE EXTENSIE .txt.
De hosts-file wordt nu opgeslagen als een -bestand.
Zet dit in de map Windows en de adressen die je hebt ingevoerd worden geblokkeerd.
Op internet kun je trouwens kant-en -klare hosts-files vinden die in een klap honderden advertentie- en sexsites blokkeren.

Guus.

PS. Kijk eerst even in de map Windows of je al een hosts-file hebt. (hosts.sam is een voorbeeld en is dus iets anders.)

Laatst bewerkt:
Guus,

Bedankt voor je snelle reactie .

Ik heb dit geprobeerd maar het werkt bij mij niet.

Ik zal wel iets niet helemaal goed gedaan hebben.
Want het gedeelte dat het een -bestand word begrijp ik niet helemaal.

Ik had het opslagen als hosts.txt en daarna .txt verwijderd maar ik kan nog steeds op de site komen die ik ingevuld heb.

Als ik die .txt verwijder krijg ik de melding dat het bestand onbruik word.

Klopt dit??

Alvast dank

Als je de extensie .txt verwijdert, krijg je inderdaad de melding dat het bestand onbruikbaar kan worden. Maar die waarschuwing is meer bedoeld voor mensen die per ongeluk een extensie veranderen.

In dit geval moet die extensie verwijderd worden, dus die waarschuwing kun je negeren.

Wat er precies fout gaat weet ik niet.
Achter de cijferreeks 127.0.0.1 moet in ieder geval datgene staan wat in het internetadres na http:// komt.
Dus als je google (http://www.google.nl) wilt blokkeren, wordt dit in je hosts-file:

127.0.0.1 www.google.nl

Het bestand moet vervolgens in de map Windows worden opgeslagen en het moet er dan uitzien als in de bijlage.
Succes.

Guus.

Laatst bewerkt:
hallo,

het is nog steeds niet gelukt.

als ik dit ertussen zet kom ik nog steeds op de site.

het gaat om de site van zeelandnet

het is opgeslagen zonder txt

zie bijlage

Bijlagen

De cijferreeks vóór het adres moet altijd 127.0.0.1 zijn.
Nog maar even als voorbeeld:

127.0.0.1 www.google.nl

De truc van deze methode is nl. dat de computer "denkt" dat www.google.nl het ip-adres 127.0.0.1 heeft. Omdat dat het adres van de computer zelf is en deze als het ware "in gesprek" is, neemt hij aan dat de site niet bereikbaar is en toont het bekende Error 404 - page not found.
Omdat de computer altijd eerst in de hosts-file kijkt, voordat hij bij je provider het ip-adres opzoekt, wordt elke site die je daar neerzet altijd geblokkeerd als je die het nummer 127.0.0.1 geeft.
Maar als je in je hosts-file het ip-nummer van de site zet in plaats van 127.0.0.1, vindt hij hem alleen maar sneller:( .

Bij deze de gecorrigeerde hosts-file.

Guus.

Laatst bewerkt:
hallo,

Ik heb het nog een keer geprobeerd zoals je het gezegd heb maar de sites die ik ingevoerd heb zijn gewoon te benaderen.

Ik heb jouw gecorrigeerde hosts-file ertussen gezet maar het wil dus nog steeds niet lukken.

Misschien enig idee hoe dit komt?

Bijlagen

• hosts.jpg
    hosts.jpg
    27,3 KB · Weergaven: 141
Sorry, had even iets over het hoofd gezien.

Ik gebruik Windows 98 SE.

Voor Windows NT, Windows 2000 of Windows XP Pro moet de hosts-file in de map c:\winnt\system32\drivers\etc\ geplaatst worden.

Voor Windows XP home moet-ie in de map c:\windows\system32\drivers\etc\

Guus.

Guus,

Nu werkt het perfect!!!!!!!

Dank voor je oplossing :thumb:

*knip*

Maak even een nieuwe topic aan, deze is sinds 2004 niet meer gebruikt

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan