Bestanden/printer delen draadloos en bedraad via WRT54GC

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Ik heb zojuist een Linksys WRT54GC tussen m'n modem en pc gezet.

PC is bekabeld en ontvangt internet. Laptop wireless en ontvangt ook internet.

WPA-beveiligd en via MAC-adressen.

Bestands en printerdeling / client voor micr. netw. /tcp-ip-protocol ingesteld op beide machines.

IP-adressen verschillend en niet gelijk aan router-adres.

In de firewalls van de pc's heb ik de ip-adressen toegevoegd als zijnde veilig.

En toch lukt het me niet de wederpartij te ontmoeten.

Pingen van bekabelde pc naar wireless gaat goed
Pingen van wireless naar bekabeld geeft een Time out.

Verder valt het me op dat bij de lan-instellingen op de router in de client list de naam van de laptop op unknown staat terwijl ik die toch echt een naam heb gegeven.

Welk vinkje vergeet ik??

Welk OS

Als je Win eXtra Problemen hebt moet je ook in de Windhoos firewall bij uitzonderingen Printer en bestanden delen een vinkje geven.

Eric.:thumb:

1.
Sorry, Windows XP Home betreft het in beide gevallen.

Op de bedrade PC draait zone-alarm en op de laptop een Symantic firewall (zo'n 90 dagen versie van Virus/Firewall die bij aanschaf voorgeïnstalleerd is).

2.
Verder vindt ik op het internet nog het volgende over de wizard in xp:
de wizzard maakt van de lan en wlan verbinding een brug zodat deze als 1 verbinding word gezien en dus je laptop direct op de router gezien word alsof deze rechtstreeks is aangesloten

Ik vraag me af hoe ik dit moet zien, want de bedrade pc heeft geen wireless en de laptop geen lan. Waar zou ik (zonder die wizard) dan een brug moeten maken? Op de bedrade pc of op de laptop?
Of is dit niet het probleem?

Laatst bewerkt:
Het is opgelost :D

Toen ik vorige week dit probleem had: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=266546 heb ik het NETBUI protocol geinstalleerd. Op de een of andere manier was deze ook geactiveerd op de netwerkkaart van m'n internetverbinding, daar waar nu de wireless router op aangesloten zit.

NETBUI uitgevinkt en hij doet het!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan