• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

volgorde in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacuzzy4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
hallo iedereen

ik ben helemaal een newbie met excel duss loop al meteen tegen een probleem aan waar hopelijk iemand mij mee kan helpen.

het volgende:

ik heb nogal veel muziek cd's in mijn verzameling.
deze wil ik in een lijst in excel zetten op alfabetische volgorde.
is er een manier dat als ik alle namen ingevoerd heb ik met een handeling alles op alfabetische volgorde kan zetten zodat alles makkelijker te vinden is?

en kan dit ook als ik na verloop van tijd weer enkele albums aan de lijst wil toevoegen.

hoop dat iemand me kan helpen

groetjes jacuzzy4

hallo iedereen

ik ben helemaal een newbie met excel duss loop al meteen tegen een probleem aan waar hopelijk iemand mij mee kan helpen.

het volgende:

ik heb nogal veel muziek cd's in mijn verzameling.
deze wil ik in een lijst in excel zetten op alfabetische volgorde.
is er een manier dat als ik alle namen ingevoerd heb ik met een handeling alles op alfabetische volgorde kan zetten zodat alles makkelijker te vinden is?

en kan dit ook als ik na verloop van tijd weer enkele albums aan de lijst wil toevoegen.

hoop dat iemand me kan helpen

groetjes jacuzzy4

jacuzzy4

Excel heeft een ingebouwde sorteerfunctie:

selecteer eerst al je gegevens en kies dan bij Data > Sorteren.

Je kan 3 kolommen opgeven waarop je wilt sorteren.

Lukt het of heb je nog meer uitleg nodig?

Wigi

Wigi heel erg bedankt voor je snelle reactie
ik ga het proberen en laat nog wat van me horen

jacuzzy4

jacuzzy4,

Hierbij nog een progje dat je mp3 files info omzet naar een Excel bestand, dat je naar hartelust kunt sorteren, manipuleren, aanvullen ......
Opgelet : afhankelijk van het aantal mp3 files kan het wat tijd in beslag nemen, maar dit gaat uiteindelijk véééééél sneller dan alles over te typen.
Dus ff geduld, het resultaat loont de moeite qua tijd :)

GiMe)

Bijlagen

DANM!! Die werkt goed! Eens kijken hoe lang hij nodig heeft voor mijn 5100 mp3's :D

jacuzzy4,

Hierbij nog een progje dat je mp3 files info omzet naar een Excel bestand, dat je naar hartelust kunt sorteren, manipuleren, aanvullen ......
Opgelet : afhankelijk van het aantal mp3 files kan het wat tijd in beslag nemen, maar dit gaat uiteindelijk véééééél sneller dan alles over te typen.
Dus ff geduld, het resultaat loont de moeite qua tijd :)

GiMe)

Interessant progje... :eek: :thumb:

11 minuten, resultaat? 4702 van de 5100 mp3's worden weergegeven. Kan het zijn dat niet overal de id2 tags z(goed) zijn ingevuld?

GiMi

dat progje dat je hebt gestuurd werkt goed hoor bedankt...
is dat ook hetzelfde te gebruiken voor een film database?:D

groetjes jacuzzy4

Ik denk het niet, MP3 tags (titel, artiest, jaar, album.....) zijn typisch voor muziekbestanden.
Heb geen ideen welke tags en de manier waarop deze meegegeven worden met de naam van een filmbestand.

Groeten

GiMe(

vraagje

Ik zou ook graag dat superprogramma willen hebben. Ik heb geprobeert het te downloaden maar het is beschadigd :(
Zou je zo lief willen zijn het er nog een keer op te zetten of desnoods het per mail of zo te sturen...
Bij voorbaat dank.

Yvonne

GiMe,

Het programma is te downloaden maar als je het wil uitpakken komt de mededeling dat het beschadigd is.
Nu is mij en anderen hier op helpmij gebleken dat dit telkens bij een ZIP file is.
Met en ingepakt bestand met RAR heb ik nog geen last gehad.

Zou dit aan het uploaden kunnen liggen?
Voorheen had ik er geen last van.

ff voor de goede orde.... Het gaat hier wel om een vraag uit 2006!

Maar goed... Via ff Googlen op zoekterm 'mp3 file information to excel' vond ik in 2 tellen de pagina waar het bestandje orgineel vandaan komt.

Groet, Leo

Ginger,

ff voor de goede orde.... Het gaat hier wel om een vraag uit 2006

Sorry maar dit had ik niet gezien.
Het probleem met een ZIP file blijft.

Waar dit aan kan liggen weet ik niet, ik heb van een site net een ZIP file gehaald en geen probleem met uit pakken.
Verschillende leden hebben problemen met de ZIP file in Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan