2de router aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcjack

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Berichten
242
Hallo jongens,

Ik wil graag mijn tweede router gebruiken omdat ik een paar poorten te weinig kom.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/263613-Twee-routers-aansluiten
Ik las het volgende: Ja, maar ik zou wel dhcp uitzetten, en de router inzetten als switch. (bridge mode).

Alleen wil ik nu weten hoe ik dat doe.

Moet ik eerst met mijn pc, dat goed werkt inloggen op de router waarvan ik de instellingen wil wijzigen?
En als ik dat moet doen, moet ik volgens mij een ip-adress intikken bij IE, alleen weet ik die code niet meer

Als je wat van mijn vraag snapt: Hulp is welkom

Groet,
Jack
 
Sluit je pc aan op de 2e router en log in. Geef hem een ip-adres binnen de range van je 1e router.

In het voorbeeld zou je je 2e router het ip-adres 192.168.1.2 kunnen geven...
dhcp.jpg

Schakel de dhcp-functie in je 2e router uit. Het uitdelen van ip-adressen aan pc's wordt nu verzorgt door de dhcp van je 1e router, zo voorkom je conflicten.

Haal alles van de stroom. Leg een netwerkkabel tussen een UITgang van je 1e router en een UITgang van je 2e router. Dit klinkt onlogish maar is van essentieel belang.
De uitgangen zijn hier in groen aangegeven...
clip_image003.jpg


Schakel nu je 1e router in en wacht tot hij helemaal is opgestart. Zet nu je 2e router aan en wacht tot hij helemaal is opgestart.

Nu kun je je pc aanzetten en inloggen op je 1e router (middels je gebruikelijke ip-adres) en in je 2e router (met het adres dat je hem zelf gegeven hebt).

Je hebt nu 6 poorten over voor 6 pc's...
 
Laatst bewerkt:
Heb je al een tweede router gekocht? Misschien is het gemakkelijker om een nieuwe te kopen met wat meer capaciteit, waarop je gewoon alles kan aansluiten. Kan je het gewoon bij één router houden.
 
Heb je al een tweede router gekocht? Misschien is het gemakkelijker om een nieuwe te kopen met wat meer capaciteit, waarop je gewoon alles kan aansluiten. Kan je het gewoon bij één router houden.

Wat dat betreft is wifi de oplossing. Het is even een uitgave, maar op mijn Sweex wifi router kun je al snel 32 pc´s draadloos aansluiten en 4 bekabeld...
 
Beste Snijworst,

Ik hou van U.

Het is gelukt.

Voor de mensen die die probleem ook ondervinden
Mijn werkwijze.

Mijn Router 1 heb ik van het stroom afgehaald en daar heb ik mijn router 2 tussen gezet.
Via een UTP kabel heb ik verbinding gemaakt met mijn router 2
Start > uitvoeren > cmd > ipconfig > het ip wat hij geeft bij standard gateway tik je in bij de adresbalk van je internet explorer.
In de router zet je de dchp uit.
Haal je router 2 eruit en zet je router 1 weer terug.
Zoals Snijworst zegt. Via een kabel van je Router 1 uitgang zet je een kabel naar je Router 2 uitgang (anders werkt het niet)
en voila je hebt internet.


@ Snijworst. Ik heb al een draadlose router, maar ik wil mijn Xbox ansluiten op de router. I.p.v. een draadlose adapter van €80 te kopen, leek mij dit makkelijker

Dank iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan