RAW HDD-Format

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tariq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste Helpmij,

Ik zit met een probleem. Gisterenavond een nieuwe PC gekocht. Voor veiligheid een image met Norton Ghost (Hirens BootCD) gemaakt, maar aan het begin van het imagen viel de PC uit.
PC herstart, geen image uiteraard, maar er kwam ook de melding:

G:\ is niet toegankelijk.

Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.

Voorheen heette de hardeschijf K:\ en ik heb dit probleem al eens eerder gehad. Schijf is WD Elements 1TB HDD (Extern)
Vanaf vanmiddag 17:00 tot nu continu aan het zoeken geweest en aan het proberen geweest. GetDataBack kan wel data terug vinden maar 1: gaat tergend langzaam door grootte, bovendien is de schijf nagenoeg vol. 2: Geen mogelijkheid tot opslag op een ruimte die groot genoeg is.

Het vervelende is dat ik weet dat het gemaakt kan worden, is al eens eerder gebeurt. Ik kan mijzelf buiten westen slaan dat ik het niet heb opgeschreven.

Apparaatbeheer geeft aan Bestandssysteem: RAW, checkdisk geeft aan bestandssysteem NTFS.

Hier volgt een lijst van opties die ik heb doorlopen:
HirensBootCD v9.9; v11.1
Testdisk
CHKDSK (command)
Opnieuw opstarten [ :-) ]
GetDataBack (NTFS)

Ik hoop dat iemand dit herkent en een oplossing voor mij heeft.

Alvast bedankt,

Tariq.

Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h.besturingssysteem).
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst)
Als je besturingssysteem bekend is kan je vraag evt. verplaatst worden naar de juiste sectie.
Tip: Geef je externe schijf in het vervolg een vaste schijfletter, zo hoog mogelijk in het alfabet b.v. Z

Laatst bewerkt:
OS: Windows 7 Home Premium (HP TouchSmart 600PC, was PC bij het veroorzaken), Current OS: (Eigen PC) Windows 7 Ultimate
beiden Nederlandstalig

HDD: WD Elements, 1TB.

Bij het imagen van de harde schijf van de HP TouchSmart 600PC met Norton Ghost (van Hirens BootCD v9.9) ging het scherm opeens uit en startte de PC opnieuw op, voordat Norton Ghost klaar was met imagen. Vervolgens geen toegang meer tot harde schijf.

Schijf was voorheen altijd Q:\, na de eerste problemen is deze K:\ geweest. Op het moment werd deze gezien als G:\ (HP TouchSmart) en F:\ (Compaq Presario SR2220NL)

Laatst bewerkt:
Hoi Tariq.

Nou was ik voor hele tijd terug eens aan het vervelen met een ander backup image software maar dat duurde me te lang met het image naar een harde schijf schrijven en heb die bewerking met geweld afgebroken (reboot).
En net zo iets als bij jou gebeurde er toen ook en had ook geen toegang meer op die harde schijf.
Het bestand systeem op die schijf was onder andere beschadigd ,die hele partitie deugde in principe dus niet echt meer.
Nu heb ik paragon hard disk manager (een partitie manager) en heb gewoon meteen met undelete partition de schijf weer hersteld.
Meschien een idee dat bij jou ook zou kunnen werken.

Anders heb meschien wat aan de info die hier staat om je een beetje op weg te helpen.

Succes.

Ik heb alledrie de mogelijkheden geprobeerd en herprobeerd (is dat een woord?). Zes keer niet het gewenste resultaat.

Ik ga nu maar over tot formatteren. Ik heb met GetDataBack for NTFS (v4.00) enkele foto's terug kunnen halen (waarvan een aantal helaas beschadigd, dus een mooi grijs vlak). Helaas kon GDB bijna niets vinden. Enkele films en voornamelijk losse bestanden van 1,00 kB van een aantal bewerkingsprogramma's. Jammer, wat ik ook heb geprobeerd, het is helaas niet gelukt.

Voortaan de schijf maar in tweeën splitsen, ene foto's en belangrijke dingen. Ander herstelbestanden plus mijn downloads. Systeem dan maar systeem laten.

Ik dank een ieder voor zijn aandacht, het lezen van deze thread en dan voornamelijk diegene die hebben gereageerd.

Groet,

Tariq.

Voortaan de schijf maar in tweeën splitsen, ene foto's en belangrijke dingen. Ander herstelbestanden plus mijn downloads. Systeem dan maar systeem laten.

Waar laat je het systeem?:shocked: Advies, drie partities, 1. Systeem 2. Docs en foto's/muziek/video's 3. Backups en downloads

Het ging om een externe harde schijf. Mijn systeem stond gelukkig nog veilig overeind :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan