Beste Helpmij,
Ik zit met een probleem. Gisterenavond een nieuwe PC gekocht. Voor veiligheid een image met Norton Ghost (Hirens BootCD) gemaakt, maar aan het begin van het imagen viel de PC uit.
PC herstart, geen image uiteraard, maar er kwam ook de melding:
Voorheen heette de hardeschijf K:\ en ik heb dit probleem al eens eerder gehad. Schijf is WD Elements 1TB HDD (Extern)
Vanaf vanmiddag 17:00 tot nu continu aan het zoeken geweest en aan het proberen geweest. GetDataBack kan wel data terug vinden maar 1: gaat tergend langzaam door grootte, bovendien is de schijf nagenoeg vol. 2: Geen mogelijkheid tot opslag op een ruimte die groot genoeg is.
Het vervelende is dat ik weet dat het gemaakt kan worden, is al eens eerder gebeurt. Ik kan mijzelf buiten westen slaan dat ik het niet heb opgeschreven.
Apparaatbeheer geeft aan Bestandssysteem: RAW, checkdisk geeft aan bestandssysteem NTFS.
Hier volgt een lijst van opties die ik heb doorlopen:
HirensBootCD v9.9; v11.1
Testdisk
CHKDSK (command)
Opnieuw opstarten [
]
GetDataBack (NTFS)
Ik hoop dat iemand dit herkent en een oplossing voor mij heeft.
Alvast bedankt,
Tariq.
Ik zit met een probleem. Gisterenavond een nieuwe PC gekocht. Voor veiligheid een image met Norton Ghost (Hirens BootCD) gemaakt, maar aan het begin van het imagen viel de PC uit.
PC herstart, geen image uiteraard, maar er kwam ook de melding:
G:\ is niet toegankelijk.
Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.
Voorheen heette de hardeschijf K:\ en ik heb dit probleem al eens eerder gehad. Schijf is WD Elements 1TB HDD (Extern)
Vanaf vanmiddag 17:00 tot nu continu aan het zoeken geweest en aan het proberen geweest. GetDataBack kan wel data terug vinden maar 1: gaat tergend langzaam door grootte, bovendien is de schijf nagenoeg vol. 2: Geen mogelijkheid tot opslag op een ruimte die groot genoeg is.
Het vervelende is dat ik weet dat het gemaakt kan worden, is al eens eerder gebeurt. Ik kan mijzelf buiten westen slaan dat ik het niet heb opgeschreven.
Apparaatbeheer geeft aan Bestandssysteem: RAW, checkdisk geeft aan bestandssysteem NTFS.
Hier volgt een lijst van opties die ik heb doorlopen:
HirensBootCD v9.9; v11.1
Testdisk
CHKDSK (command)
Opnieuw opstarten [

GetDataBack (NTFS)
Ik hoop dat iemand dit herkent en een oplossing voor mij heeft.
Alvast bedankt,
Tariq.