Router toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb maar even een nieuwe draad aangemaakt, omdat de vorige inmiddels een beetje veel info bevat.
Nog even kort waar het me om gaat:
Ik wil twee verschillende draadloze netwerken, één beveiligd en één niet-beveilogd voor gasten.
Voor het eerste heb ik een Livebox, voor het tweede heb ik inmiddels een TP-Link WR1043ND router gekocht (goed, goed bereik volgens velen en redelijk geprijsd), die ik per ethernetkabel heb verbonden. Installatie van tweede netwerk is gelukt, maar helaas krijg ik in het tweede netwerk Internet niet werkend.
IP adres Livebox: 192.168.1.1
IP adres TP-Link: 192.168.1.100
Wat moet ik nog verder doen om het werkend te maken?
Voor alle zekerheid hier de status:
status_tplink.jpg

Probeer nog even verder en constateer, dat er nu om de pincode wordt gevraagd, dat was voorheen niet. Waar ligt dat aan? Ik wil juist dat het niet-beveiligde netwerk zonder codes toegankelijk is.

Draad verhuisd naar sectie Routers

Mocht niet van Puppie, dus deze blijft nog even open.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Met deze router kan ik je niet helpen helaas maar misschien kan ik je toch een tip geven.
Zelf gebruik ik voor zulke zaken vaak (niet altijd) gewoon een Dual Band router. 1 van de 2 frequenties beveilig je dan gewoon niet.
Is misschien een Jip en Janneke oplossing maar het werkt wel !!

Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. Het IP adres van de TP-Link heb ik gezet op: 192.168.0.1 ............. en het werkt. DHCP nog steeds enabled. Mijn vraag is nog wel waarom dat wèl werkt?

Ik heb maar even een nieuwe draad aangemaakt, omdat de vorige inmiddels een beetje veel info bevat.
Nog even kort waar het me om gaat:
Ik wil twee verschillende draadloze netwerken, één beveiligd en één niet-beveilogd voor gasten.
Voor het eerste heb ik een Livebox, voor het tweede heb ik inmiddels een TP-Link WR1043ND router gekocht (goed, goed bereik volgens velen en redelijk geprijsd), die ik per ethernetkabel heb verbonden. Installatie van tweede netwerk is gelukt, maar helaas krijg ik in het tweede netwerk Internet niet werkend.
IP adres Livebox: 192.168.1.1
IP adres TP-Link: 192.168.1.100
Wat moet ik nog verder doen om het werkend te maken?
Voor alle zekerheid hier de status:
status_tplink.jpg

opmerking: met bovenstaande ipadressen en subnetmask 255.255.255.0 zitten beide routers nog steeds in hetzelfde netwerk nl de 192.168.1 netwerk.

Je hebt gelijk, daar was ik inmiddels al achter via een andere draad. De status staat ook al op opgelost. De derde positie, na 192.168. moet verschillend zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan