Een kleur schermpje maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukieboy1

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Weet iemand een html code voor zo'n schermpje op je pagina:
naamloosdzi.png

Nu is dit schermpje van hyves.
Maar ik wil ook zo'n schermpje met eigen tekst om m'n website.
Kan dat? Of zal je zo'n schermpje in paint moeten maken en tekst in schrijven?
Het liefst in html als dat kan

Laatst bewerkt:
Welke tekst wil je er in hebben?

Bijlagen

• naamloosdzi1.png
    naamloosdzi1.png
    2,1 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
kan je dat er zelf intypen? of meot het via plaatje?
Kan het dan in html code?

Laatst bewerkt:
Dat moet in het plaatje.
Dat wil ik wel voor je doen als je dat wilt.

Maar ik denk dat je er met HTML ook wel tekst overheen kunt zetten maar ik ben in HTML niet echt thuis.

oke, ik heb plaatje nog in mijn bestanden, dan haal ik die tekst wel weg.
Bedankt :)

Het is geen goed idee om tekst als een plaatje op je site te zetten, al was het maar omdat dat veel meer ruimte inneemt dan nodig is. Bovendien valt dit makkelijk met een beetje CSS en HTML te maken
De HTML
HTML:
<div class="alarm">
Dit is tekst, belangrijke tekst, zo belangrijk dat het een andere achtergrondkleur nodig heeft!
</div>

De CSS
HTML:
.alarm{
background-color:#ffe1de; 
border:1px solid #ffc6b0; 
padding:5px; 
}
Zolang je deze CSS gebruikt zal ieder element met de class "alarm" een roze achtergrond met en wat donkerder randje krijgen. Je kunt de kleuren uiteraard naar smaak aanpassen

Laatst bewerkt:
Kijk, dat is volgens mij precies wat je vroeg :)

@ Naarling,

Kun jij even je codes nakijken. Er lijkt iets in te zitten, waardoor Internet Explorer een fout geeft. De topicstarter kon hierdoor deze topic ook niet meer zien en ging een tweede topic aanmaken. Met de tweede topic gebeurt hetzelfde in IE.
Foutdetails webpagina

Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; InfoPath.3)
Tijdstempel: Sun, 14 Aug 2011 17:46:39 UTC

Bericht: '}' wordt verwacht
Regel: 375
Teken: 1
Code: 0
URI: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/647935-Een-kleur-schermpje-maken.

Bericht: Syntaxisfout
Regel: 380
Teken: 1
Code: 0
URI: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/647935-Een-kleur-schermpje-maken.

Firefox heeft geen last.

Bedankt naarling, maar hoe en waar moet ik css plaatsen?

Ps. inderdaad crash :P

Laatst bewerkt:
@luukieboy1, ik raad je aan deze eens door te lezen, bevat veel nuttige informatie.

@ Naarling,

Kun jij even je codes nakijken. Er lijkt iets in te zitten, waardoor Internet Explorer een fout geeft. De topicstarter kon hierdoor deze topic ook niet meer zien en ging een tweede topic aanmaken. Met de tweede topic gebeurt hetzelfde in IE.

Firefox heeft geen last.
:shocked: Het is gewoon standaard CSS, HTML en BBcode, ik heb geen flauw idee hoe dat problemen op zou moeten leveren, trouwens als tekst op het forum tot dat soort problemen leidt is er sowieso iets mis met de forumsoftware, zoiets mag niet gebeuren, wat er ook op het forum staat.

Laatst bewerkt:
Blijft vreemd dan. Als ik namelijk jou bericht uit het dubbel gemaakte topic haal, werkt het wel.:confused:. Zal beheer op dit topic attenderen, misschien is het een fout die het forum maakt.

Maar krijg ik nog antwoord op m'n vraag?
M'n vraag was: Waar meot ik die css code plaatsen?

Het antwoord stond in die cursus...
Nou goed, je kunt de CSS in een css document plakken, wat een gewoon tekstbestand is met de extensie .css (zeg, mijncss.css), dat bestand zet je vervolgens op de server, je kunt er dan in de <head> van je html bestand naar linken met de volgende code.

HTML:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="mijncss.css" />

Het href gedeelte kan veranderen afhankelijk van waar op de server je het bestand hebt opgeslagen.

Oke, laat maar want ik snap er nu totaal niks meer van!
Sorry, maar ben helaas niet zo goed in dit soort dingen :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan