bootmgr ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennydp

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2012
Hallo, ik ben vandaag bezig met mijn oudere pc te herinstalleren daar ik er vrijwel zeker van was dat mijn pc auto zou moeten starten op cdrom windows 7.
Ik heb dus volledig mijn harddisc geformatteerd nu ik hem terug opstart val ik direct in de problemen.
Ik heb onder het bios alles al ingesteld om van de cd te booten maar raad eens, te mooi voor woorden hij doet het niet. Het is gelijk dat hij de cd negeert en er komt op bootmgr ontbreekt.
Nu heb ik al een 2de cd-rom speler geprobeerd ook niets, kwestie van hardware heeft alles altijd goed gewerkt dus ik snap het probleem niet.
Wie kan mij verder helpen?
Het enige dat ik weet is dat ik over amibios version 3.31a beschik en voor de rest staat er dus niets meer op.
En ik heb een gloed nieuwe legale windows 7 programma disc bij de hand let wel de pc is al van 2004.

Alvast bedankt hopelijk snel reactie :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
probeer eens te installeren via een usb stick, of probeer ergens een "emergency repair disc" vast te krijgen.

waar kan ik dat prog downlauden om eventueel per usb te proberen of tesnoots op cd branden

Beste Kenny, van harte welkom op Helpmij.nl :thumb:
Ik ben zo vrij geweest om je bericht verder aan te passen zodat het allemaal wat duidelijker wordt. Zou je zo vriendelijk willen zijn in het vervolg alsjeblieft punten, komma's en hoofdletters te gebruiken. Dit verhoogt ook de kans dat men je vraag leest en daarmee je kans op antwoord.

Hartelijk dank vast,

Terrarabo

dit is een serieus probleem ik kan maar niet booten naar cd win 7

bij deze nog maar eens de vraag hoe kan ik verder.
ik heb mijn harddisk simpelweg geformatteerd via dos wat over duidelijk gelukt is :confused:,
normaal gezien is het simpel je stelt in de bios in om op cd te vertrekken en draaien maar ,
bij mij dus niet . start niet op de cd rom windows 7 (legaal exemplaar)
dus ben ik beginnen surfen voor wat ik er aan zou kunnen helpen na enkele interessante gegevens te vinden,
ben ik dus van alles beginnen experimenteren
zoals usb flach booting op maken heb ik op zeker 7 verschillende manieren gedaan .
1 er van was ik er heel zeker van dat hij werkte wand het ging op een andere pc ook. dus verder gezocht naar het probleem.
andere cd rom speler getest heuh pc gans uit elkaar alles stuk voor stuk getest en terug in elkaar ,
hardware is dus zeker in orde .
de bios herkent ook alles .cd rom speler .usb .dus dat is zeker in orde maar helaas geraak ik dus niets verder.
er blijft op komen "bootmgr ontbreekt" druk ctrl+alt+delete om opnieuw te starten pffff :thumb:
dus nog wat verder gezocht en ik ben er ergens wel aan uit wat het eigenlijke probleem zou zijn.
maar ik vind er nergens de oplossing voor tenzij ik eerst nog een windows prog koop wat ik persoonlijk dom vindt .:shocked:
het zou hem liggen aan het feit dat mijn moederbord een "MSI" is en dat zou niet compatibel zijn met de drivers voor windows 7 .
het gekke er aan is dat 7 er al op stond voor ik formatteerde maar dan wel over vista,
die er op stond toen ik mijn pc aankocht nu vraag ik mij af ,
er moet toch ergens een manier zijn om dat op te lossen maar deze vindt ik nergens

hopelijk krijg ik deze keer een goede reactie alvast bedankt om dit op zijn minst te lezen :p

greets kenny :cool:

Hoi Kenny,

alvast bedankt om dit op zijn minst te lezen
Laat ik beginnen te zeggen dat je bericht nogal lastig te lezen is. Het is een grote brij aan tekst met weinig structuur en nog minder zinsconstructie. Probeer daar a.u.b. op te lettern.

ik heb mijn harddisk simpelweg geformatteerd via dos wat over duidelijk gelukt is ,
DOS daar werken we al een tijdje niet meer mee, dus hoe en of waar je nu precies geformatteerd hebt is onduidelijk.

bij mij dus niet
Helaas vermeld je niet waarom niet.

zoals usb flach booting op maken heb ik op zeker 7 verschillende manieren gedaan .
Wil je nu booten vanaf USB of vanaf CD? Graag één ding tegelijk aanpakken.

de bios herkent ook alles .cd rom speler .usb .dus dat is zeker in orde maar helaas geraak ik dus niets verder.
Hoe bedoel je "herkent alles? Het feit dat diverse onderdelen in een opstartbare lijst voorkomen zegt niet dat ze ook herkent worden.

het zou hem liggen aan het feit dat mijn moederbord een "MSI" is en dat zou niet compatibel zijn met de drivers voor windows 7 .
Heeft hier niets mee te maken.

Dan nu inhoudelijk.

Maak een foto van hoe je BIOS-onderdeel waarin je aanpassingen hebt gemaakt er nu uitziet en plaats deze op het forum.

Voor een aanvullende instructie over hoe het BIOS in te stellen zie dit bericht en dit bericht vanaf Computer opstarten via USB.

Hoi,

Volgens mij is de installatie via de cd-rom de beste optie maar als ik je bericht lees heb ik het idee dat je dvd/cd-rom speler niet meer leest zou daar eerst even naar kijken.

Laatst bewerkt:
"bootmgr ontbreekt"
Lijkt er op dat je bootsequence niet goed staat.

Eagle Creek heeft een aantal interessante vragen / opmerkingen gepost. Ik ga dat niet dunnetjes overdoen, maar ik wil er wel graag een paar dingen 'uitpikken':

Kenny :
om te beginnen schrijf je dat je DOS hebt geformatteerd. Proficiat! Dat lukt de gemiddelde pc gebruiker anno 2012 niet meer, ze zouden niet eens weten hoe........ Dáár nu gaat mijn eerste vraag aan jou over. Hoe heb jij de machine middels DOS geformatteerd? Wat voor medium heb je gebruikt en hoe heb je het e.e.a. precies gedaan?

Het feit dat je de melding boot.mgr ontbreekt krijgt, doet toch 'ernstig' vermoeden dat jij weliswaar denkt dat de machine vanaf CD / DVD start, maar dat de machine daar anders over denkt en deze vanaf hdd wil starten, Dat wil natuurlijk niet omdat er geen besturingsprogramma meer opstaat. Dáár nu doet de volgende interessante kwestie zich voor : áls er geen Windowsversie op de machine staat, dan zal de machine m.i. never de melding geven 'boot.mgr' ontbreekt. Da's namelijk een Windows NTFS gerelateerde melding en omdat je schreef dat de hdd geformatteerd is middels DOS (Fat 16 of 32) kán die melding helemaal niet komen.............. tenzij de hdd NIET (volledig) geformatteerd / gewist is.

Vertel om te beginnen dus eens hoe je precies het DOS formatteren hebt uitgevoerd.

Vertel ook eens precies welk type mobo er in de machine zit en vertel tevens welke Bios versie de huidige is. De bios versie wordt aan je getoond bij een van de allereerste zwarte schermen. Gaat dat te snel, dan kun je dat in het bios zelf nog aflezen.

Een hierboven gemaakte opmerking over een mogelijk corrupte CD / DVD speler is ook een optie, ware het niet dat bij een DOS geformatteerde hdd de melding : boot.mgr dan niet kán worden vertoond.

Laatst bewerkt:
Ok, ik zat vannacht al te kijken, maar Eagle Creek was sneller.

Wat ik wel eerst nog even wil adviseren is om de Windows 7 DvD (CD kan niet, CD's wel) te testen in een andere computer of die daar wel op wil opstarten, & zoja kan je de link Computer herstellen onder Nu installeren gebruiken om te controleren of de inhoud van de DvD ook benaderbaar is.

Normaal krijg je 10 Sec. om op een toets te drukken als je van CD/DvD start. gebruik je echter een USB-toetsenbord, dan moet je wel in de BIOS de USB Legacy options ingeschakeld hebben, anders doet het toetsenbord het niet. Anders PS/2-toetsenbord gebruiken.

Toch in de BIOS, behalve BOOT-Sequence, controleer ook of Try other boot-devices is ingeschakeld als de BIOS die mogelijkheid heeft.

Eagle Creek heeft een aantal interessante vragen / opmerkingen gepost. Ik ga dat niet dunnetjes overdoen, maar ik wil er wel graag een paar dingen 'uitpikken':

Kenny :
om te beginnen schrijf je dat je DOS hebt geformatteerd. Proficiat! Dat lukt de gemiddelde pc gebruiker anno 2012 niet meer, ze zouden niet eens weten hoe........ Dáár nu gaat mijn eerste vraag aan jou over. Hoe heb jij de machine middels DOS geformatteerd? Wat voor medium heb je gebruikt en hoe heb je het e.e.a. precies gedaan?

Het feit dat je de melding boot.mgr ontbreekt krijgt, doet toch 'ernstig' vermoeden dat jij weliswaar denkt dat de machine vanaf CD / DVD start, maar dat de machine daar anders over denkt en deze vanaf hdd wil starten, Dat wil natuurlijk niet omdat er geen besturingsprogramma meer opstaat. Dáár nu doet de volgende interessante kwestie zich voor : áls er geen Windowsversie op de machine staat, dan zal de machine m.i. never de melding geven 'boot.mgr' ontbreekt. Da's namelijk een Windows NTFS gerelateerde melding en omdat je schreef dat de hdd geformatteerd is middels DOS (Fat 16 of 32) kán die melding helemaal niet komen.............. tenzij de hdd NIET (volledig) geformatteerd / gewist is.

Vertel om te beginnen dus eens hoe je precies het DOS formatteren hebt uitgevoerd.

Vertel ook eens precies welk type mobo er in de machine zit en vertel tevens welke Bios versie de huidige is. De bios versie wordt aan je getoond bij een van de allereerste zwarte schermen. Gaat dat te snel, dan kun je dat in het bios zelf nog aflezen.

Een hierboven gemaakte opmerking over een mogelijk corrupte CD / DVD speler is ook een optie, ware het niet dat bij een DOS geformatteerde hdd de melding : boot.mgr dan niet kán worden vertoond.

wel ik heb ervoor gezorgt dat mijn pc niet opstarte op windows en ben eigenlijk direct naar dos gegaan
zoals je ook naar bios kan gaan bv door del te drukken
ik geraak nu ook niet meer in dos
ik heb in dos ingevoert format c: zoals ik dat vroeger al geleerd had
deze doet dan alles vanzelf waarscheinlijk heb ik dus de hdd mee gewist denk ik

het type mobo vind ik niet volledig weer
ik weet wel dat het allesinds een msi moederbord is als het dit is wat je bedoelt
het type bios is amibios new setup utility version 3.31a
dit dateert van het 2004 en is iets americaans

en voor alle duidelijkheid ik heb al meerdere dvd spelers getest op mijn pc blijft het zelfde en deze werken wel op andere pc

Kenny,

Het blijft onduidelijk waar je het over hebt.

wel ik heb ervoor gezorgt dat mijn pc niet opstarte op windows en ben eigenlijk direct naar dos gegaan
zoals je ook naar bios kan gaan bv door del te drukken
Een computer anno 2012 heeft geen DOS meer. Sterker nog: vrijwel alle computers sinds 2000 hebben geen DOS meer.

Naar DOS gaan is een floppy (je weet wel, zo'n, 3,5" plastic schijfje van 1,44 MB) in je computer stoppen en vanaf daar MS-DOS opstarten. Maar dat zal je niet gedaan hebben.
DOS en BIOS hebben niets met elkaar te maken. Je kunt ook niet naar DOS gaan door een bepaalde toetscombinatie.

Normaliter zou ik deze discussie willen laten liggen omdat hij niet zo relevant is. We zouden dan aan kunnen nemen dat het formatteren goed is gegaan. Dat is echter niet zo. De melding "boogmr ontbreekt" duidt erop dat er bestanden ontbreken maar tegelijkertijd nog wel een verwijzing naar een besturingssysteem aanwezig is. De schijf is dus niet geformatteerd.

Interessant voor jouw probleem is dat echter ook niet. Formatteren kan vanuit de set-up van Windows 7 wel. Dus dan kom ik terug op hetgeen ik in mijn eerste bericht zei:

1
Maak een foto van hoe je BIOS-onderdeel waarin je aanpassingen hebt gemaakt er nu uitziet en plaats deze op het forum.

2
Voor een aanvullende instructie over hoe het BIOS in te stellen zie dit bericht en dit bericht vanaf Computer opstarten via USB.

Zo diep is dat niet dat zijn slechts twee instructies van hoe je het BIOS in kunt stellen. ;) grappenmaker
Het liefste heb ik nog gewoon even een fototje van de huidige instellingen, zodat wij even kunnen zien of alles wel goed staat ingesteld.

Een moederbord uit 2004 zou al vanaf USB moeten kunnen opstarten maar je zult er altijd nog een uitzondering tussen vinden.
Aangezien hier gesproken wordt over meerdere cd-spelers weet ik helaas niet of we die optie als betrouwbaar mogen beschouwen.

@Kennydp: Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb beide topics samengevoegd. Gaat immers nog steeds om hetzelfde probleem.

Succes met je vraag.

oke ik zie duidelijk dat jullie mijn probleem niet zo goed verstaan heuh wel hopelijk doen de fotos het dan wel

Foto0041.jpgFoto0040.jpgFoto0039.jpgFoto0029.jpgFoto0032.jpgFoto0034.jpgFoto0035.jpgFoto0037.jpgFoto0036.jpgFoto0038.jpg

aangezien ik niet meer met die pc kan werken en ik nu op een laptop bezig ben kan ik de stappen die ik maakte om te formateren niet fotograferen

maar ik geloof dat je in windows kan kiesen om pc herop te starten naar opdracht promp of ms dos
het is logich dat als je op windows zelf draait je de hardeschijf niet kan formateren (je kan de grond ook niet van onder je voeten halen he)

en sorry voor wat jullie dan niet verstaan ik doe mijn besd al zijn pc soms wel serieus chinees voor mij

thanks kenny

even ter info op de links die je er bij had gegeven om bios in te stellen

ik heb soort gelijke truks al uitgeprobeerd ik heb uit vervelling dus ook maar deze manier van doen eens uitgeprobeerd

maar het blijft het zelfde de opmaak van de usb lukt zeker maar werkt dus niet op mijn pc ik denk echt wel dat het probleem wat verder te zoeken is hoor

Naast dat je bootmgr ontbreekt krijgt, krijg je ook "CDboot: cannot boot from CD". Dat heb je volledig achterwege gelaten!! Als je dat meteen zou hebben vermeld dan waren we een stuk verder. De computer start immers WEL op vanaf de cd maar loopt DAARNA tegen een probleem aan!

Als je die code dan ook weer intikt op Google krijg je zeer zinvolle resultaten:
https://www.google.nl/search?q=cann...&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Zie bv http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7errorcode5.htm en http://forums.speedguide.net/showthread.php?249387-Windows-7-cannot-boot-from-CD-code-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan