categorie tekst op afbeeldingen (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mindscanner

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
Hey allemaal,

Hier ben ik weer met een CSS vraagje.

De laatste keer had Csshunter me geholpen om een code te herschrijven zodat ik de categorie tekst op mijn afbeeldingen kon zien.
Nu heb ik mijn site beetje veranderd (wordpress theme) waardoor ik nu ook sub menu's heb (media>films>games>gadgets)
De code die Csshunter veranderd heeft werkt natuurlijk nog maar ik zou er nu ook graag de sub menuutjes bij hebben.
En jah..ik ben nogal een leek in de code schrijven,zou iemand die eventueel nog eens kunnen aanpassen ?

Dank u

Link naar eerste vraag (opgelost) http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/746876-categorie-tekst-op-afbeeldingen

Code die ik nu heb:
Code:
<div class="date-meta">Rubriek: <?php $category = get_the_category(); if(!empty($category)) echo $category[0]->cat_name; ?></div>

Link naar website: http://www.cafeproat.be

Alvast bedankt!

Iets duidelijker as het kan

Het is niet helemaal duidelijk wat je wil.

Wat ik nu eruit begrijp is dat je een plaatje hebt. En boven op het plaatje wil je je submenu.
Of bedoel je dat niet?

@ Andywebnl,

Nee dat bedoel ik niet.

Paar dagen/weken geleden had ik een gewoon menu met categorieën en geen sub categorieën home,nieuws,picdump,video.
Nu heb ik dat menu ook nog eens onder verdeeld met andere categorieën.
Hoofd:Fun en daar onder de sub categorieën video>picdump.
Nu de code die ik van Csshunter heb gekregen liet die categorieën boven op een afbeelding zien.http://www.cafeproat.be
Code:
<div class="date-meta">Rubriek: <?php $category = get_the_category(); if(!empty($category)) echo $category[0]->cat_name; ?></div>

Als je op men site kijkt zul je nu een zwart/grijs balkje zien bovenop elke afbeelding (de eerste code) met daarop enkel de hoofd categorieën zoals die nu ook in het menu staan,maar geen sub categorieën en deze zou ik er graag willen bij hebben in het zwart/grijs balkje.

voorbeeld:Nu staat er op sommige afbeeldingen "FUN" (hoofd categorie) en deze zou ik graag naar "FUN | PICDUMP" (sub categorie) of "FUN | VIDEO" (sub categorie) zodat de bezoeker meteen weet dat het onderwerp zich bevind in één van deze categorieën.

Dank je

Ik durf je hierop geen zinnig antwoord op te geven omdat ik niet veel ervaring heb met dit cms. Dan zou ik even wat meer code moeten zijn.

Maar als ik eerlijk mag zijn, dan zou ik het niet zo doen. Zoals je het nu hebt is het best onoverzichtelijk. Laat de mensen kiezen tussen de
verschillende catogerieën en subcatorgerieën. Nu heb je alle door mekaar staan. Als ik nu op je site kom. Weet ik in eerste opslag niet wat
voor site het is en waar ik moet zijn om er achter te komen.
Probeer het voor je bezoeker overzichtelijk te maken. Zo blijven ze langer op je site.

Oei oei da klinkt niet goed,maar vindt het wel fijn dat je me dit zegt.
Ik had er een totaal ander beeld van.
Dus jij zou het kleine balkje op de afbeelding waar de categorie naam opstaat verwijderen?
Ik dacht dat dit net een goeie oplossing was om zo de bezoeker meteen te tonen waar de post zich bevind.

Elke tip is welkom,kzou zeggen laat je maar gaan zodat ik het wat kan aanpassen :-)

(let op ik ben wel gebonden aan het theme design)

groetjes

Plaats op de hoofd pagina een plaatje met een link naar de verschillende onderdelen. Zoals video, kort en de andere catogerieën die je hebt.
Wat je wel kunt doen op de hoofd pagina is een nieuwsmodule. Waar de nieuwste filmpje of berichten in vermeld worden.
Maak duidelijk op de hoofdpagina wat ze kunnen doen op je website.

Wat ik zelf altijd doe is, ik kijk naar websites die in de zelfde branche of catogerie zitten. Ben je autohandelaar, dan type je even in google auto ocassions. De eerste 5 doen het goed in google. Deze bestudeer je goed. Je vraagt jezelf af:
1. Wat kan ik hier doen?
2. Hoe kan ik iets doen, of hoe kom ik aan deze informatie?
3. Waarom hebben ze dit zo gedaan?
4. Wat hadden ze misschien beter kunnen doen, om het nog makkelijker en duidelijker te maken?

Doe alsof je opzoek bent naar iets. Ik kan je nu alles voorzeggen, maar zo leer je het best. Door kritisch naar andere site te kijken. En op zoek te gaan naar informatie. Als je merkt dat ze iets beter hadden kunnen doen. Dan kan jij dit weer wel in jouw website toepassen.

Je moet zo denken. Mensen lezen niet volledig een website. Ze scannen het. En jij moet zorgen dat zij tijdens het scannen jouw website informatief en makkelijk te gebruiken vinden. Overzichtelijk en niet te druk. Jouw website is behoorlijk druk. Mensen zullen weer snel terug weggaan.

BTW dit is niet om je werk af te kraken. Het is een kritisch blik om je te kunnen helpen.

Mvg Andy

Andy,

Je kraakt men werk niet af,in tegendeel zo heb ik het graag.
Ik zeg altijd 'met twee ben je slimmer' en als anderen je werk met een kritisch oog bekijken moet men hier lessen uit uittrekken en in het achterhoofd houden zodat het volgende werk beter wordt.
We zullen hier ons werk eens van maken hoe ik dit best kan oplossen.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan