Laptop valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibriboy

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Ik zat een spel te spelen op mijn laptop en toen kreeg ik oppeens rare verticale strepen in beeld. Toen ik de laptop uit en weer aan deed was het beeld in tweeën gedeeld. Je zag mijn bureaublad dus 2x. Het beeld was ook wazig (verticale strepen etc). Ik maakte de achterkant open en rommelde wat met de kabels bij de gpu. Nu zie ik gewoon normaal beeld alleen valt de laptop om de 25-30 minuten uit.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Laptop: Packard Bell Easynote SB89

Hallo

Dit lijken de symptomen van een oververhitte g.p.u./motherboard chipset te zijn ... (strepen in beeld , alsook het uitvallen)

Geen flauw idee hoe oud deze laptop is , en hoe frequent deze ooit zuiver/stofvrij is gemaakt.

Je zou kunnen proberen of het helpt om de thermisch geleidende te vervangen .... (vermoedelijk versteend/uitgedroogd)

Ook controleren of de thermalpad op de g.p.u. niet defekt is (gekrompen/uitgedroogd).

Uiteraard de heatpiperadiator alsook c.p.u. fan controleren op zuiverheid en soepele werking.

Indien de laptop dan nog deze kuren vertoond , zijn de soldeerverbindingen tussen g.p.u./motherboard defekt.

Enkel een reball van de g.p.u. kan dan nog helpen.

Hopelijk voor u heb ik met al het bovenstaande geen gelijk , en is het slechts een andere stommiteit die ik over het hoofd zie.

Wacht eventuele andere nuttige antwoorden af ...

Peter

Over de rare gevallen. Gewoon opeens? Hoelang was je laptop toen in gebruik? Is het mogelijk een extern scherm aan te sluiten zonder deze symtomen?...
Groetjes,
Sander...

De laptop is 6 jaar oud. Ik heb de cpu fan stofvrijgemaakt nu hoor ik de fan niet draaien maar de laptop valt nog steeds uit. Bij het opstarten zijn de processor en moederbord ongeveer 65 graden en later ongeveer 80 graden. Als ik dan een filmpje kijk in 720p of een spel opstart of mdsched run valt de laptop uit. Daarna zijn de processor en moederbord ongeveer 100 graden.

Hallo

"Ik heb de cpu fan stofvrijgemaakt" --> veel , weinig , of geen stof aanwezig ???

"nu hoor ik de fan niet draaien maar de laptop valt nog steeds uit" --> een falende/defekte ventilator is niet gezond .... mocht dit te lang aanslepen , kan dit uiteindelijk eindigen in een door extreme/langdurige oververhitting losgekomen g.p.u./motherboard chipset ....

" later ongeveer 80 graden. Als ik dan een filmpje kijk in 720p of een spel opstart of mdsched run valt de laptop uit. Daarna zijn de processor en moederbord ongeveer 100 graden. "

80 °C is te hoog .... wat 100°C is , mag je zelf invullen ....

Dringend aktie ondernemen wat de koeling betreft ...

Peter

Hallo

"Dit probleem is opgelost. "

Wat is/was nu uiteindelijk de oplossing.

Deze site wordt immers door veel mensen gebruikt als vraagbaak.

Peter

Ik heb een Packard Bell Easynote SB89 laptop en die vertoont rare kleuren, strepen en heeft het beeld in tweeën gedeeld. Ik heb dit probleem een paar weken geleden ook gehad en had dat tot vandaag opgelost. Ik had toen de nieuwste divers voor me videokaart geinstalleerd, laptop open geschroefd en de gpu warm gemaakt met een feun (had ik op youtube gezien). Dat bleek niet te werken, maar toen ik wat rommelde met de draadjes die in een connector met 2 rijen zitten die naast de fan zaten startte de laptop op met normaal beeld. Ik had de laptop ook helemaal stofvrij gemaakt en de laptop was weer zo goed als nieuw. Dit alles heb ik weer geprobeerd zonder resultaat.

Wat moet ik doen om me laptop te maken?

Ik heb de laptop stofvrij gemaakt. Daardoor viel die niet meer uit. Maar er is inmiddels een ander probleem.

Hallo

Geeft deze laptop wel korrekte beeldweergave op een extern scherm , of niet ???

" laptop open geschroefd en de gpu warm gemaakt met een feun (had ik op youtube gezien)"

Indien je met "feun" een haardroger bedoelt , kan dit nooit geen deftige/definitieve oplossing geven , als dit al mocht werken....

De t° is immers veel te laag.

Hier :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/842299-Laptop-valt-steeds-uit

Staat wat er eerder met deze laptop is gebeurt ....

Peter

Hallo

Geeft deze laptop wel korrekte beeldweergave op een extern scherm , of niet ???

Kan ik niet testen

" laptop open geschroefd en de gpu warm gemaakt met een feun (had ik op youtube gezien)"

Indien je met "feun" een haardroger bedoelt , kan dit nooit geen deftige/definitieve oplossing geven , als dit al mocht werken....

De t° is immers veel te laag.

Dit werkte niet

Hier :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/842299-Laptop-valt-steeds-uit

Staat wat er eerder met deze laptop is gebeurt ....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan