• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleurenformule mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

miekmol

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Berichten
9
Hallo,

Ik weet nog heel weinig van Excel.
Toch ben ik penningmeester van een vereniging en gebruik hier Excel voor.
Ieder jaar moet ik de jaarrekening maken en dat is een hels karwei waar je uren mee bezig bent.
Nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is op basis van een kleur een formule te maken.
Ik heb heel veel verschillende inkomsten en uitgaven die allemaal gerubriceerd dienen te worden.
Een paar voorbeelden: contributie, bijdrage feestavond, bijdrage kerstviering, sponsering, borg, rente, bankkosten, uitgave secretariaat, drukwerk etc etc.
Momenteel selecteer ik bijv. de contributie en geef dat een kleur. Ik zet dit op een volgende werkblad en tel dit dan bij elkaar.
Mijn vraag is nu, kan ik een werkblad maken dat het meteen onder de juiste rubriek staat door middel van kleur.
Of kan iemand anders me uitleggen hoe ik dit het beste kan doen?
Nu wordt alles onder elkaar geboekt.
Ik zou anders eerst een werkblad moeten maken met heel veel verschillende rubrieken en als ik dan het kasboek bijwerk, ben ik constant aan het scrollen waar ik welke post onder kan boeken en dat kan eerder fouten geven.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

groet Miek
 
is dit niet iets voor de club en gratis speedbalance
ik gebruik dit ook voor de club .
 
Als je nu eens jou bestandje post met fake bedragen en wat je wilt bekomen kan er best wat van gemaakt worden.
 
Het werkt altijd beter als je zelf een voorbeeldje plaatst.

Als je de gegevens invoert in een tabel is het vrij eenvoudig om dit per categorie te rubriceren. De juiste invoer kan je afdwingen door gebruik te maken van gegevensvalidatie. In het voorbeeldje heb ik een tabel gezet waar je de gegevens kan invoeren. In blad "Data" staat deze tabel en een aantal kolommen waar de validatie op gebaseerd is.

In de tab "totalen" staan twee methodes hoe je de gegevens kan rubriceren. De eerste is met SOMMEN.ALS de tweede is een draaitabel. Het zijn allemaal standaardfuncties binnen excel waarvan je via F1 de werking kan opvragen.
 

Bijlagen

  • Kasboek.xlsx
    17,5 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan