abracadaver909
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 mrt 2011
Deze vraag gaat verder op een ouder topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...lectie-zonder-celformat?p=5525401#post5525401
Hallo helpmij-ers,
Van werk uit de vraag gekregen ook een tijd in te voeren.
Het vergelijken van de datums in de range met de huidige datum is gelukt (zie hierboven). Echter is er nu een column toegevoegd met tijden (per kwartier uit een keuzelijst, column U).
Het script moet nu dus datum en tijd vergelijken met de huidige datum en tijd om de ingevoerde gegevens te verplaatsen naar een ander veld. Mijn probleem is dat de datum en tijd in verschillende columns staan.
Hoe ga ik dit in vredesnaam voor elkaar krijgen?
Hier is een voorbeeld: (uploaden van bestand lukt niet, krijg telkens foutmelding. Wel een plaatje toegevoegd..)

Bij voorbaat dank (alweer
),
Chris
Hallo helpmij-ers,
Van werk uit de vraag gekregen ook een tijd in te voeren.
Het vergelijken van de datums in de range met de huidige datum is gelukt (zie hierboven). Echter is er nu een column toegevoegd met tijden (per kwartier uit een keuzelijst, column U).
Het script moet nu dus datum en tijd vergelijken met de huidige datum en tijd om de ingevoerde gegevens te verplaatsen naar een ander veld. Mijn probleem is dat de datum en tijd in verschillende columns staan.
Hoe ga ik dit in vredesnaam voor elkaar krijgen?
Hier is een voorbeeld: (uploaden van bestand lukt niet, krijg telkens foutmelding. Wel een plaatje toegevoegd..)

Code:
Option Explicit
Sub bomwalsen()
Application.ScreenUpdating = False
Dim datum As Range
Dim tijd As Range
Dim SelRange As Range
Dim SelRange2 As Range
For Each datum In Range("V20:V40")
If Len(datum.Value) > 0 And CDate(datum.Value) <= Date And TimeValue(datum.Offset(0, -1).Value) <= Now() Then
datum.Select
Selection.Offset(0, -5).Resize(2, 3).Select
Set SelRange = Selection
Else: GoTo Volgende
End If
'selecteert bovenste cel in range
Range("N20:N41").Cells(1).Select
'van geselcteerde cel wordt bepaalt of deze inhoud heeft. Zoja, dan cel daaronder selecteren en deze actie herhalen. zonee, plakken wat gekopieert is.
Do While Len(ActiveCell.Value) > 0
Selection.Offset(2).Resize(2, 2).Select
Loop
Set SelRange2 = Selection
SelRange2.Value = SelRange.Value
Selection.Resize(1, 1).Offset(0, -1).Value = "incident"
datum.Select
Selection.Offset(0, -4).Resize(2, 5).Value = Empty
Volgende:
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub