QR code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwolf10001

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
9
Hallo, ik zou graag een QR code willen genereren via een waarde dat opgeslagen is in een tabel.

Ik heb zitten rondkijken voor software maar dat is voor privé gebruik veel te duur.

Heeft er iemand anders een oplossing?

Met fonts en vba code, maar waar is dit te vinden?

Met speciale dank
 
Ik heb inderdaad de font geïnstalleerd .

Die vba code ook van barcody.bas .

En door loop ik vast , daar lukt het mij niet meer ....
 
Wat heb je tot nu toe gemaakt?
Met een anoniem klein voorbeeldbestandje wordt je sneller en beter geholpen.
 
Kan je geen klein voorbeeldbestandje maken van je probleem, met een formuliertje en een database met een 7-tal anonieme soortgelijke gegevens.
Zo kan iedereen er van leren, en jij leert hoe wat er minimaal nodig is en wat er overbodig is.
Access is niet mijn sterkste punt, Excel wel, maar de achterliggende VBA code is bijna gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het klein bestandje in bijlage geplaatst .
 

Bijlagen

  • Database1.rar
    91,5 KB · Weergaven: 47
Oei das een beetje Chinees

Daar geraak ik totaal niet aan uit , aan de API

Daar kun je toch geen rapporten mee maken in acces?
 
Laatst bewerkt:
OP zich is het niet heel moeilijk, je roept de volgende URL aan:

https://chart.googleapis.com/chart?cht=qr&chs=100x100&chl="hier mijn text"

je vervangt "hier mijn text" met wat je in de code wil en het zou moeten werken. Wat de beste oplossing is, is echter afhankelijk van je situatie. Mogelijk is een internet-verbinding niet de bedoeling. Ik zie verscheidende vba oplossingen, welke probeer je aan de gang te krijgen (linkje?)
 
Ik dacht dat de vba code in mijn acces , een volledig script was om alles barcode te laten genereren op een rapport

Meer uitleg stond er ook niet bij , ik krijg de code niet in werking , zodanig kan ik de QR code niet genereren , daar loopt het vast bij mij
 
Niet dat je hier iets aan hebt (verkeerde programma, verkeerde objecten), maar alleen om te laten zien dat het mogelijk is.
Misschien kan een access-expert voor jou de vertaalslag maken?
 

Bijlagen

  • helpmij qr.xls
    89 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Ben er al mee bezig :). Overigens is het voorbeeldje in barcode.xls perfect, en de code werkt prima.
 
Het wordt tijd dat ik eens jouw 26-delige cursus ga lezen, dan krijg ik eens inzicht in tabellen, formulieren, rapporten en queries.
 
Jouw code? :). Maar ik snap wat je bedoelt. In de code zit, ook al wekt de website waar je de 'inspiratie' vandaan hebt de indruk van niet, een stukje code dat in de OpenOffice (Libre) code thuishoort. Uiteraard werkt die code niet in Excel of Access en dat deel zou je er dus uit moeten slopen. Maar dan nog is de code denk ik nog wel om te zetten, maar een beetje lastig in te bouwen in Access omdat er een grafisch object wordt gemaakt. Dat is in Excel geen probleem, want dat kun je op elke plek op het werkblad neer zetten (daar gaat ook de overtollige code over) maar in Acces kan dat dus niet. Je kunt de code dan ook alleen op een formulier of een rapport gebruiken waar je het te genereren object dus moet opmaken.
 
QR-Code in access-report met online png-bestand van https://developers.google.com/chart/infographics/docs/qr_codes
Ik heb zelf geen QR-scanner en kan dus niet controleren, maar ik zie wel verschillende afbeeldingen.
Je moet het afdrukvoorbeeld oproepen of printen om de werkelijke QR-Codes te zien.

Misbruik van deze code en diensten is niet toegestaan.
 

Bijlagen

  • helpmij airwolf10001 qr code in report.zip
    21 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Prachtig , de code werkt is geïmplementeerd .

1 klein bugje zit erin , soms leest de scanner een ander nummer ? Helemaal raar , ik geraak er niet wijs uit?
 
Een nummer uit het rijtje? dan zou het kunnen dat de code sneller is dan het schrijven naar de harde schijf.
Een nummer niet uit het rijtje? dan zou het kunnen dat de qr-code niet goed wordt gegenereerd, of een fout in je qr-scanner.

of werk je ondertussen met eigen nummers? anders dan het voorbeeldje? dan zou het kunnen dat er een koppelteken in staat wat niet goed gecodeerd wordt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan