• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kasboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjnaak

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2015
Berichten
21
Geachte aanwezigen,

In het verleden ben ik heel goed uitgeholpen door jullie om een Macro te maken. Alleen wil ik nu iets wijzigen in deze lijst. De originele post staat hier (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/889055-Kasboek?p=5743327#post5743327)
Bij kolom relatie is een dropdown menu waarvan de info op een ander blad staat (Relatie Naam#nummer). Nu zou ik graag zien dat als de gebruiker bij het typen een deel van de naam ziet, of zelfs automatisch wordt aangevuld, net als Google. Als validatiecriterium heb ik nu lijst en foutmelding uit. Om automatisch aanvullen te gebruiken, hoe pak ik dat aan?
 
Dat kan niet via de validatielijst; die kan niet zoveel. Je kunt nog wel een aparte combobox maken die de plaats van de keuzelijst inneemt, in een combobox kan het wel. Heeft ook nog het voordeel dat je het lettertype kan aanpassen. Hier staat een uitleg + code die prima werkt.
 
Dankjewel voor je reactie! Hier ben ik goed mee op weg geholpen. Alleen om het compleet te maken moet de macro nog de leveranciersnaam bevatten naast het grootboeknummer. Ik moet ook in het achterhoofd houden dat ik de leverancierslijst elke maand aanpas en dan de nieuwe lijst eroverheen zet, het worden er dus steeds meer. Ik zou het enorm op prijs stellen als je mij hiermee kunt uithelpen!
 
Hallo allemaal ;)

Welke regel moet erbij om ook leveranciersnamen mee te nemen bij de macro?
Alvast bedankt voor jullie uitstekende hulp!

Nu staat hier:

Sub VenA()
With Sheets("Import naar Exact")
.Cells(1).CurrentRegion.Clear
For Each sh In Sheets
If Len(sh.Name) = 3 Then
ar = sh.[A6].CurrentRegion
ReDim ar1(1 To UBound(ar), 1 To 5)
For j = 2 To UBound(ar)
ar1(j - 1, 1) = ar(j, 2)
ar1(j - 1, 2) = ar(j, 3)
ar1(j - 1, 3) = IIf(ar(j, 4) = "", ar(j, 5), ar(j, 4))
With Sheets("Relaties Export vanuit Exact")
Set f = .Columns(2).Find(ar(j, 6), , xlValues, xlWhole)
If Not f Is Nothing Then ar1(j - 1, 4) = .Cells(f.Row, 1)
End With
With Sheets("Grootboekrekening")
Set f = .Columns(1).Find(ar(j, 7), , xlValues, xlWhole)
If Not f Is Nothing Then ar1(j - 1, 5) = .Cells(f.Row, 2)
End With
Next j
End If
.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(ar1), UBound(ar1, 2)) = ar1
Next sh
End With
End Sub
 
En wat moet er nu gebeuren? Een leeg bestand zonder de verwachte uitkomst? Volgens mij klopt de code ook niet met de huidige opzet.

Je zal aan ar1 een kolom moeten toevoegen en het zoeken in het werkblad 'Relaties Export vanuit Exact' even moeten uitbreiden dat ook de leverancier opgenomen wordt in ar1.

Code:
ReDim ar1(1 To UBound(ar), 1 To [COLOR="#FF0000"]6[/COLOR])

Code:
With Sheets("Relaties Export vanuit Exact")
    Set f = .Columns([COLOR="#FF0000"]?[/COLOR]).Find(ar(j, 6), , xlValues, xlWhole)
    If Not f Is Nothing Then
       ar1(j - 1, [COLOR="#FF0000"]?[/COLOR]) = .Cells(f.Row, [COLOR="#FF0000"]?[/COLOR])
       ar1(j - 1, [COLOR="#FF0000"]?[/COLOR]) = .Cells(f.Row, [COLOR="#FF0000"]?[/COLOR])
    End If
 End With

De rode ?-tekens moet je even vervangen door het juiste kolomnummer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan