• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hekjes in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conseclusie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2012
Berichten
358
Dit probleem is niet nieuw (zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/401089-in-plaats-van-tekst), maar het antwoord blijkt lastiger.
En het lijkt een simpel beginners-probleem: in een cel met tekst verschijnen enkel hekjes, ongeacht de breedte van de kolom.
Wanneer ik steeds een karakter verwijder aan het einde van de string, dan verdwijnen de hekjes zodra het laatste €-teken verwijderd is. Geen idee of dit specifieke teken de oorzaak is, maar ik tast in het duister.
Iemand enig idee?
 

Bijlagen

  • Hekjes.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 42
Je Celopmaak in dit voorbeeld staat op financieel, zodra ik dat verander naar standaard gaat het ook met Euro tekens goed.
 
Je hebt de celeigenschappen op Accounting staan. Blijkbaar kan je hier maar 253 tekens in kwijt.
 
Klinkt niet onlogisch, maarrr..... als ik in de cel eronder een veel langere tekst ingeef verschijnen de hekjes daar níet. (zie nieuwe bijlage)
Hoe is dat te verklaren dan?

Edit: laat maar. Als ik inderdaad de "hekjes"-cel copy-paste als waarde in een andere cel is het probleem verholpen. Dank!
 

Bijlagen

  • Hekjes.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Zodra je die 2e rij ook wijzigt naar Financieel (accounting) opmaak dan krijg je ook hekjes (in jou voorbeeld staat de 2e rij op standaard)
Kennelijk wordt bij het selecteren van de celopmaak financieel ook direct een max cel lengte van 253 tekens ingesteld omdat bij deze opmaak een getal wordt verwacht en excel een max heeft voor getallen van 253 postities
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan