Drivers voor Creative SBLive value !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Mijn SBLive value-software op de CD-ROM is niet compatible met XP.
Ik heb nu van de site van Soundblaster het bestand 'LiveDrvUni-Pack(DUT).exe' voor XP gedownload. Hoe weet ik nu absoluut zeker dat deze drivers valide zijn. Ofwel dat deze digitaal door XP zijn ondertekend(zo staat het b.v. bij mijn stuurprogrammagegevens van de Epson scanner).
Ik heb al genoeg (installeer) ellende achter de rug en wil als het even kan, dit verder voorkomen.
Is het wellicht beter om eerst alle updates van XP van de site van Microsoft te downloaden ?
 
Omdat er dit staat:

Met dit pakket voert u een upgrade uit voor het stuurprogramma van Sound Blaster Live! en worden de productprestaties in Windows 2000 en Windows XP in het algemeen aanmerkelijk verbeterd. U voert met dit pakket tevens een upgrade uit voor de kerntoepassingen, waaronder Audio HQ en Surround Mixer, om de prestaties van Sound Blaster Live! te optimaliseren. Als u niet zeker weet welke update u moet downloaden, klikt u hier om naar het gedeelte "LEES DIT EERST" te gaan.

Met deze update:

worden compatibiliteitsproblemen met Sound Blaster Live-producten in Windows 2000 en Windows XP opgelost

Is dus de goede driver.
 
Drivers SB Live - vervolg

Is SB Live value overigens hetzelfde als de SB Live 1024 ?
Op de ooit meegeleverde CD-ROM staat het laatste en toen ik de SB Live onder WinME geinstalleerd had, stond er onder Apparaatbeheer : SB Live value.
Op de site van www.Sounblaster.com
vind je bij het zoeken naar drivers beide type-omschrijvingen en krijg ik bij de zoekopdracht naar de SB Live 1024 de melding dat deze niet aanwezig zijn.
 
Dat zijn 2 verschillende kaarten. De 1024 is de voorganger van de Live.
 
SB Live 1024 drivers, vervolg

Ik weet nu weer hoe het is gekomen, dat onder WInME
onder apparaatbeheer 'SB Live value' vermeld stond.
De drivers op de meegeleverde CD-ROM van de SB Live 1024 werden door WinME niet geaccepteerd, maar wel de drivers op een bij mijn PC meegeleverde drivers-CDROM; kennelijk dus die behoorde bij de SB Live value.
Die beten elkaar dan niet, denk ik, want de SB Live 1024 werkte onder WinME prima.
De vraag nu is, of ik hetzelfde kan verwachten onder XP,
aangezien ik van de 1024 GEEN drivers op de site van soundblaster kan vinden. Dus, de drivers van de value proberen te installeren.
Kan ook nog proberen, b.v., op driverguide.com de 1024-drivers te vinden.
 
Re: SB Live 1024 drivers, vervolg

Geplaatst door Yari02
Ik weet nu weer hoe het is gekomen, dat onder WInME
onder apparaatbeheer 'SB Live value' vermeld stond.
De drivers op de meegeleverde CD-ROM van de SB Live 1024 werden door WinME niet geaccepteerd, maar wel de drivers op een bij mijn PC meegeleverde drivers-CDROM; kennelijk dus die behoorde bij de SB Live value.
Die beten elkaar dan niet, denk ik, want de SB Live 1024 werkte onder WinME prima.
De vraag nu is, of ik hetzelfde kan verwachten onder XP,
aangezien ik van de 1024 GEEN drivers op de site van soundblaster kan vinden. Dus, de drivers van de value proberen te installeren.
Kan ook nog proberen, b.v., op driverguide.com de 1024-drivers te vinden.

Waarom wil je dan de 1024-drivers? Je hebt een Live-kaart, dus dien je daarvan de drivers te installeren.
 
Je hebt de liveplayer 1024 en de surround 1024

Je kan hem gewoon gebruiken, ik heb ook net mijn 1024 geupdate, of je nu de liveplayer of de surround pakt de update is hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Live drivers

Resumerend.
Ik heb de SB Live 1024 en kan dus gewoon de drivers gebruiken van de SB Live value. Oke.
Maar de testuitslag, via de optie in XP, de comptabiliteit te checken, was voor deze drivers negatief.
 
Als jij een sb1024 hebt dan moet je de drivers van de sb liveplayer1024 of de surround 1024 gebruiken.
Ik zou niet de drivers van de sb value gebruiken.
Kan je gewoon van de side halen.
http://www.europe.creative.com
en dan technische ondersteuning aanklikken, de rest wijst dan vanzelf
 
Het maakt naar jou mening dus niet uit of je de drivers voor de SB liveplayer1024 ofwel voor de SB surround 1024 gebruikt. Bij surround staat GEEN live genoemd.
 
Ik snap niet waarom er ineens moeilijk wordt gedaan.

Installeer nou maar voor de beste compatibiliteit de Live-drivers voor je Live-geluidskaart. De 1024 is ouder en straks mis je ineens allemaal opties/features. Niet doen dus.
 
volstaat LiveDrvUni-Pack(DUT).exe

Oke, betekent het dat ik 'alleen' het bestand
LiveDrvUni-Pack(DUT).exe
moet installeren. Dus geen 'Patches' of wat ook waarover op de site van Creative wordt gesproken.
 
Re: volstaat LiveDrvUni-Pack(DUT).exe

Geplaatst door Yari02
Oke, betekent het dat ik 'alleen' het bestand
LiveDrvUni-Pack(DUT).exe
moet installeren. Dus geen 'Patches' of wat ook waarover op de site van Creative wordt gesproken.

Ja, alleen die driver.....
 
Live drivers e.v.

Oke, ik kijk eerst - voor de zekerheid - naar
"How to Recover from a Corrupted Registry That Prevents Windows XP from Starting", via de 'link'
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q307545
voor het geval ik toch weer verrast wordt door een crash met de melding:
"Stop: c0000218 {Registry File Failure} The registry cannot load the hive (file): \SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE or its log or alternate".
Dat laatste is nl. toch weer gebeurd, NA dat ik de software van 'Smartpanel van mijn Epsonscanner' had geinstalleerd. Mijn XP (register) had dus kennelijk niet alleen problemen met de oude Matroxbios en drivers.
Dat van Epson wordt bij Epson voor mij uitgezocht.
 
Ik heb die driver gisteren ook zonder problemen geinstalleerd
Zat ook te dubben welke moet ik nemen heb toen eerst de live gedownload en toen de surround bleken ze precies hetzelfde tezijn.
 
vervolg

Muurhond,

Ben ik met het installeren van de dRVPACK ook af van het feit dat ik in apparaatbeheer 'multi media audiocontroller' heb staan met een geel uitroepteken ?
 
Ja. Nu is er namelijk nog iets verkeerd geinstalleerd. Vandaar die gele uitroepteken. Installeer dus de driver voor je Live-kaart en niet de drivers voor een 1a024-kaart.
 
vervolg

Heb ik ook niet gedaan. Windows heeft de kaart nu ondersteunt met zijn eigen drivers. Moet ik de hele zaak eerst uninstalleren, of kan ik gewoon 'dubbelklikken' op het exe-drvpack-bestand en de instructies volgen.
 
Re: vervolg

Geplaatst door Yari02
Heb ik ook niet gedaan. Windows heeft de kaart nu ondersteunt met zijn eigen drivers. Moet ik de hele zaak eerst uninstalleren, of kan ik gewoon 'dubbelklikken' op het exe-drvpack-bestand en de instructies volgen.

Gewoon dubbelklikken op die nieuwe driver-bestand.
 
Mooi niet !

Installatie gelukt. Da's mooi. Maar de 'multi media audiocontroller' staat toch nog altijd met een geel uitroepteken in apparaatbeheer ! Ra, ra, hoe kan dat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan