• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel bxh omzetten naar productlijst

idv90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2024
Berichten
3
Goedemorgen,

Ik heb heel veel prijstabellen die ik om moet zetten naar lijsten,
zodat ze geïmporteerd kunnen worden in een voorraadsysteem.

Echter, met de hand is dit heel veel werk, ik heb het idee dat dit echt véél makkelijker kan!

Ik heb 2 printscreens gemaakt, 1 met de situatie zoals die is, en 1 zoals ik het zou willen hebben.

Hopelijk kunnen jullie me de goede richting op sturen, alvast bedankt!

Groeten Ilse
 

Bijlagen

  • Gewenst .png
    Gewenst .png
    35,2 KB · Weergaven: 19
  • huidige situatie.png
    huidige situatie.png
    42,3 KB · Weergaven: 19
Moeten we dat gaan overtikken, voorbeeldbestandje zou wonderen doen.
 
Illustreer uw vraag met een voorbeeldbestand

Plaats ook een voorbeeld bestand in de vraag, dat helpt met het zoeken naar een oplossing.
Plaats zo'n voorbeeld niet op een andere (upload)site. Daar wordt het namelijk na verloop van tijd verwijderd.
Dan is het voor toekomstige bezoekers niet meer mogelijk de ontwikkeling van uw vraag te volgen.
 
Excuus.... :)
 

Bijlagen

  • HUIDIG - GEWENST.xlsx
    113 KB · Weergaven: 13
Welkom hier.
Hopelijk kunnen jullie me de goede richting op sturen, alvast bedankt!
Power Query (PQ), draaitabel opheffen. Ik zag al behoorlijk wat queries staan, dus helemaal onbekend met PQ zul je niet zijn gok ik.

Hoe weet ik dat 100 gelijk staat aan de productnaam "fictief product 60x100" of dat 280 gelijk is aan "fictief product 90x280"? De 100 en 280 zijn duidelijk, maar hoe bepaal je die andere getallen?
 

Bijlagen

  • HUIDIG - GEWENST (AC).xlsx
    101,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Voor mij is het eigenlijk ook een beetje onduidelijk.
Ik denk dat je in tabblad "GEWENST" toch iets meer uitleg dient te geven.
Ik heb er voorlopig dit van gemaakt. Is ongeveer gelijk aan het voorbeeld van AlexCEL.
 

Bijlagen

  • HUIDIG - GEWENST(PV).xlsx
    125 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
laat VBA het werk doen.
(wel eerst opslaan als xlsm)
 

Bijlagen

  • HUIDIG - GEWENST.xlsm
    132,9 KB · Weergaven: 4
Office 365 met één formule.
 

Bijlagen

  • HUIDIG - GEWENST.xlsx
    121,4 KB · Weergaven: 14
Dank HSV. Na wat sorteren zag ik ineens waar de productomschrijving vandaan komt...
Heb de query aangepast.
 

Bijlagen

  • HUIDIG - GEWENST (AC) (2).xlsx
    105,4 KB · Weergaven: 12
  • Leuk
Waarderingen: HSV
Dank allen!! Inderdaad precies wat ik bedoel, ik snap alleen helaas niet precies hoe jullie het gedaan hebben, kan ook nergens verwijzingen of formules zien hoe de info op die plek komt.

Alleen het bestand van HSV heb ik wel kunnen gebruiken, alleen dan pas ik de formule aan aan het bereik wat ik nodig heb, voor andere tabellen, dus ik ben in ieder geval al een stukje in de goede richting!

Alleen nog best benieuwd hoe het dus op de andere manier werkt... :)

Thnx en fijne avond!
 
Druk maar eens in menu gegevens > gegevens ophalen > Power Query editor starten.

Hier kun je de stappen zien die ingesteld zijn nadat de tabel is ingeladen in Power Query. In je oorspronkelijke bestand stonden hier allemaal pdf-files ingeladen. (stop de mug?)
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan