unmountable boot volume...

Status
Niet open voor verdere reacties.

shotsailor

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2003
Berichten
52
Mijn computer is uitgevallen tijdens een spel.....er kwam daarna alleen nog een blauw scherm dat zei dat Windows uit veiligheidsoverwegingen niet meer kon worden opgestart en ik hard- en software instellingen moest uitschakelen. Veilige modus werkte echter ook niet....niets meer....alleen dat blauwe scherm met de mededeling dat er een "unmountable boot volume" was of iets dergelijks.
Daarna ben ik gaan klooien en tenslotte mijn harde schijf eruit gehaald en in een andere computer nfts geformatteerd. Ha d voorheen XP home met fat 32...de laatste tijd XP pro met NFTS.
Nu kan ik die schijf niet meer benaderen en krijg de computer niet meer aan de gang. Hij doorloopt het Biosscherm en stopt bij een zwart scherm met knipperend puntje linksboven......
Video kaart ook al een keer gewisseld....
Met de harde schijf naar een computerzaak geweest...niks mis mee daar......windows opgezet.
Maar als ik hem weer inbouw kom ik weer tot het zwarte scherm.
 
Probeer eens op te starten met de XP-cd of met een XP opstartdiskette. Je krijgt dan een setup-scherm. Je hebt dan de mogelijkheid om op r te drukken. Doe dat.

Je krijgt dan een DOS scherm. typ daar "chkdsk /p" (zonder de aanhalingstekens). Bevestig als het gevraagd wordt.

Als dit klaar is kan je nog "fixboot" op dezelfde manier doen. Als je klaar bent exit typen en de cd of diskette verwijderen. Je computer zou nu opnieuw op moeten starten.

Deze actie had je moeten doen toen je unmountable bootvolume kreeg, maar misschien werkt het nu ook wel.
 
Een trucje om een onwillige schijf te herstellen: zie mijn bijlage.
LET OP: de harddisk gaat leeg, en alle partities zijn dan verwijderd! Alle data gaat verloren.

Eventueel kun je ook starten op een boot diskette (win98) of een cd-rom en dan naar herstel (R) console (C) gaan.
VErvolgens fdisk /mbr
Dan wordt een nieuwe master boot record aangemaakt.
Of dat gaat helpen?? Kans is klein.

Probeer eerst de bijlage, en maak daarna nieuwe partities aan, die je dan gaat formatteren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan