DIVX en groter lettertype

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppedein

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
339
Mijn vraag is, is er een mogelijkheid om het lettertype van een srt ondertiteling groter te maken?
Ik vind namelijk, dat wanneer je een divx op de tv afspeelt met een srt ondertiteling de letters érg klein zijn.
Bedankt vast voor het antwoord.
 
Beste Poppedein,
de antwoordt op jouw vraag is,
Ja, zeer zeker

gebruik Subtitleworkshop een hele goeie Subtitle Editor
hier heb je de de link trouwens,;
http://www.urusoft.net/downloads/subtitleworkshop251.zip

nadat je het geinstalleerd hebt, en het prog geopend hebt,,,,,

kies voor bestand, laad ondertitel, kies in dit geval voor je .srt file, als het goed is zie je, jouw ondertitels verschijnen, ga dan naar het tab instellingen en kies voor uitvoer instellingen kies voor SubStation Alpha (*ssa) of voor SubViewer 2 (*.sub) beide kan je een keus maken voor hoe groot of vet gedrukt het lettertype moet zijn en uiteraard het lettertype zelf ?

dan ga je terug naar het tab Bestand en kies voor Opslaan Als....
kies dan voor het formaat SubStation Alpha of voor het formaat SubViewer 2 en je bent klaar.

nu kan je het eventueel permanent aan de film plakken met VirtualDUB en Of WinAVI>>>als je DirectVobSub hebt natuurlijk,...

Ik Wens je veel Succes,
 
Ik heb inderdaad het lettertype groter kunnen maken voor de COMPUTER. Maar het werkte niet bij mijn DVD speler. De tekst blijft daar klein. Wat doe ik verkeerd?
Kun je me nog een keer helpen.
 
Ik heb hetzelfde probleem met m'n LG divx speler.
Softwarematig het lettertype veranderen maakt niets uit. Ik denk dat er een firmware update zal moeten komen van de divx speler.
 
Beste Poppedein,

Kun je me misschien vertellen, met watvoor soort brandsoftwareprogramma je gebruikt hebt, en op welk manier, dan kan ik je misschien verder helpen,

Want als ikzelf de Lettertype verander kwa Grote of Vetgedrukt/Normaal dan merk ik dat zowel als ik het afspeel op m'n als op m'n DVD/DivX Speler

Hoor of ik Zie het wel,,,,
 
Hallo SickWithIt,

Ik gebruik nero 6.6 0.8. om te branden.
 
Laatst bewerkt:
Beste poppedein,

sorry dat het zo lang duurde, was een tijdje naar het
buitenland gegaan, voor business,

okay waar waren we gebleven,
ooh ja
watvoor soort Programma/Software gebruik je om de ondertitels permanent in de film te plakken,

kun je me dat misschien vertellen, ooh ja maak je toevallig ook gebruik van DirectVobSub,,,,

Ik hoor/zie het wel,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan