ip probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijne

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
204
beste mensen,

ik heb het volgende probleem bij mijn schoonouders.

die draaien daar met een netwerk (routertje) voor het internet.

nou draait het allemaal goed en stabiel maar er is een pc die de dns niet kan vinden en de gateway niet kan vinden. wat meot ik hier nu weer mee?

als ik een laptop aan de kabel hang is het probleem niet want die pakt alles gewoon.

wie weet raat moet er vanmiddag naar toe om het te maken.

netwerk kaart kaduk?

help help help help.

gr tijne
 
nou... dat zal ik maar niet zo snel zeggen...

besturingssysteem XP??

staat de IP van DNS goed ingesteld?
 
hey hoi,

ja klopt het is xp maar het ip van de dns krijg ik dus niet dat is juist het probleem.

gr tijne
 
ja :confused: stome vraag ook :p

de dns is vaak de router zelf dus i het vakje van de dns-ip kun je de ip van de router zetten: vaak is dit iets van 10.0.0.138 ofzo... maar dat weet je vast wel...

Het is trouwens inderdaad wel erg raar dat XP de internet connectie zelf niet vind :(
 
was het maar waar edwin ik weet het dus niet zelf.

weet zelfs niet welk adres ik nodig heb om in de router te komen want de gateway krijg ik ook niet.

gr tijne
 
hey peter dank je wel ik ga het vanmiddag gelijk uit proberen.

gr tijne
 
mensen,

ik zit nu in belgie bij de computer en het lukt me nog steeds niet dus als er nog mensen zijn met een oplossing zijn jullie welkom.

het volgende heb ik inm middels uit geprobeert:
kabel getest met laptop en het draait allemaal gelijk dus de kabel en router zijn goed.

heb er een andere netwerk kaart in gestoken en dat maakt ook geen enker verschil.

nu de volgende vraag de andere pc in het net werk sdtaat op automatiesch voor zijn ip adressen es er nu een manier om er achter te komen wat de dns adressen zijn want de rest heb ik gevonden in middels.

iedereen wort zeer vriendelijk bedankt voor jullie hulp.\

gr tijne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan