• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule in de fout

Mammadenise

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2006
Berichten
126
Beste Helpers,

Ik heb een Excel-sheet waar ik mijn uren in bijhoud. Ik schrijf de minuten op en bij het totaal worden de uren vermeld met de functie =SOM(E6:E26/60). Dit gaat dagen goed, maar dan ineens voeg ik een aantal minuten toe en slaat mijn formulier in de fout, zoals in de bijlage. Ik kom er niet achter wát er fout gaat. Soms kan ik het herstellen, maar nu kom ik er niet achter waar de fout zit. In de kolom Tijd B gaat het wél goed.

Alvast dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groeten,
Denise
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tijd in uren.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 8
Er staat een spatie (=tekst) in E17 die de foutmelding veroorzaakt. Tekst proberen te delen door 60 resulteert in een foutmelding. Beter is daarom:
Code:
=SOM(E2:E31)/60
SOM negeert tekstwaarden bij een optelling.

Kolom G een beetje breder maken helpt om de ### weg te krijgen uit G32 (resultaat past er niet in....)
 
Laatst bewerkt:
En als je het zo doet kom je toe tot aan je pensioen met 1 blad.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tijd in uren.xlsx
    23,1 KB · Weergaven: 17
Dank je wel, AlexCel. Het werkt!
En dank je wel Emields. Het ziet er indrukwekkend uit, maar dat komt wellicht omdat ik iets te weinig kaas heb gegeven van Excel :)
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan