Update moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik wil graag kijken of er een update beschikbaar is voor mijn moederbord, omdat ik er nogal wat problemen mee heb. Waar kan ik zien welke versie ik heb, en of er een update beschikbaar is? Ik heb een ASUS P5ND2-SLI Deluxe.

Alvast hartelijk dank.

Sam

Mijn systeem herstart steeds zomaar ineens. Na veel navraag, ben ik nu de drivers van mijn videokaart en moederbord aan het updaten. Maar weet niet welke driver ik nu heb.

Ik zou eerst maar eens uitzoeken welke fout dat veroorzaakt door te voorkomen dat je systeem opnieuw opstart.
Ga naar "Deze Computer" en klik recht en kies voor "Eigenschappen"
Ga nu naar tabblad "Geavanceerd"en dan naar "Opstart en herstelinstellingen" en klik daar op "Instellingen"
Haal nu het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten"
Als het nu fout gaat start hij niet meer opnieuw op maar krijg je een foutnummer te zien en eventueel een bericht. Post dat hier!

Ik heb grote twijfels of het aan de drivers ligt. Als het syteem altijd zo gewerkt heeft en je hebt niks veranderd kan het daar haast niet aan liggen! Een BIOS update is zeker niet zonder gevaar, één fout en je moederbord kan bij het vuil!

Laatst bewerkt:
Maar een Bios update is toch iets anders dan een moederbord update? Maar als je een updat van de officiële site download kan er toch weining fout aan. Ik bedoel, daar zijn die updates toch voor?

Ik heb inderdaad die foutmelding gehad en die begon met 0x000000be.

mister 9 zei:
Ik heb inderdaad die foutmelding gehad en die begon met 0x000000be.
Stond er ook nog iets helemaal boven in het blauwe scherm, bijvoorbeeld:

ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY

Ik heb net weer een melding gehad (blauw scherm). Ik had net een download aangezet via Azureus. Dit is dus wel een andere melding dan eerder, maar dit is 'm:

Bad_pool_Header

*** Stop 0x00000019 (0x00000020, 0x84913108, 0x849131A8, 0X0A140001.

De fysieke geheigendump is voltooid.

Zegt jullie dit iets?

Alvast heel erg bedankt.

Sam

Toen de fout zich voor bleef doen, heb ik mijn hele systeem geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd. Ik heb mijn alles via de cd-rom geinstalleerd, behalve mijn printer (usb-aansluiting). Die heb ik via een gedownloade driver geinstalleerd.

Ik heb trouwens even in mijn foutenlogboek gekeken. Daar staan een paar foutmeldingen met deze tekst. Weet niet of het er iets mee te maken heeft hoor.

De machtigingsinstellingen (standaard voor deze computer) verlenen geen machtiging aan Activeren (Lokaal) voor de COM-servertoepassing met CLSID
{BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\Lokale service SID (S-1-5-19). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerdershulpprogramma van Component Services.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan