Win95.sk

Status
Niet open voor verdere reacties.

drdre

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
Hallo wie heeft er een idee hoe ik het virus met de naam win95.sk kan verwijderen.
Ik heb op internet gezocht maar niks concreets gevonden (geen tool)
Hij is ondekt door mijn zonealarm, eerder had ik Norton en deze had hem niet gevonden.

Een ieder die reageert alvast bedankt.

Je zou online eens kunnen scannen: http://www.kaspersky.com/virusscanner en/óf deze: Online virusscan: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
En ook Stinger zou nog kunnen: http://vil.nai.com/vil/stinger/

En ook Ewido is een optie:
buffy zei:
Download, installeer en update de gratis trial versie van Ewido Anti Malware

• Tijdens de installatie, onder "Additional Options", haal je de vinkjes weg bij "Install background guard" en "Install scan via context menu".
  • Als je Ewido voor de eerste keer runt, kun je een foutmelding krijgen: "Database could not be found!". Klik dan op OK. Dit is normaal.
  • In het hoofdscherm van Ewido, klik je op update in het linker menu, en vervolgens op de Start update knop.
  • Als de updates gedaan zijn, zal er op de statusbalk beneden "Update successful" staan.
  • Klik op Scanner
  • Klik op complete system scan
  • Laat het programma je pc scannen (NB: de scan kan lang duren!)
Tijdens de scan zal je gevraagd worden of je gevonden bestanden wilt verwijderen. Klik dan op OK

Mocht dat allemaal niet helpen, plaats dan een Hijack This Log

• Lees eerst dit bericht goed door: *klik*

• Kijk hier voor uitleg Hijack This+download: *klik*

• Plaats daarna je Hijack This Log in de volgende sectie: *klik* Vermeld daar ook je probleem erbij.

Zie ook deze mededeling waarom je een Hijack This Log op een ander forum moet plaatsen: *klik*

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat het win95.sk is. Er komen toch nog valse positieven op voor, bovendien het is zo'n oud virus dat iedere AV progje het zou moeten herkennen.

Q: Virus Win95:SK was detected by avast! in the learning software of LektorKlett company. Why is this?

A:

Win95:SK is a polymorphic virus that's not easy to detect. avast! uses a special detection method to find it inside of files. Unfortunatelly, some products of LektorKlett company, especially the PONS language learning software, contain pieces of code of very similar attributes to the Win95:SK virus (the filename is "install.exe"). You don't have to worry though - there's no virus in that software.

To solve this unpleasant situation, please update your virus database to version number 545-1 or higher.

We are very sorry for this inconvenience.
Bron

Zone-Alarm staat bij mij niet echt hoog op de lijst van betrouwbare AV progjes

Welke windowsversie gebruik je, als het daadwerkelijk een virus is, kan het alleen schade veroorzaken op windows 95/98/ME, windows NT/2000/XP schijnen hier geen last van te kunnen hebben.

hmmz, Norton herkent het virus al sinds februari 2001 !!!
Nou is Norton niet mijn favoriete AV prog, maar zo'n oud virus zomaar doorlaten, dat lijkt me zelfs voor Norton te ver gaan.

maestro12 zei:
hmmz, Norton herkent het virus al sinds februari 2001 !!!
Nou is Norton niet mijn favoriete AV prog, maar zo'n oud virus zomaar doorlaten, dat lijkt me zelfs voor Norton te ver gaan.
Dat moet idd wel zo zijn, en zoals je al eerder opperde is de naam waarschijnlijk iets anders, vermoedelijk: W95.SK Symantec AntiVirus detections (6051):
(These threats are also detected by the latest Virus Definitions.)
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/auto/index/indexW.html
Maar een lekkertje is het niet: Uit 2001 :)
Many of us have not seen for a few years a virus approaching this complexity. We could easily call Zmist one of the most complex binary viruses ever written. W95.SK, One_Half, ACG, and a few other virus names popped to our mind for comparison. Zmist is a little bit of everything: it is an entry point obscuring virus that is metamorphic. Moreover the virus randomly uses an additional polymorphic decryptor. Bron

Hallo,

Tjee alvast bedankt voor jullie reacties, ik ben sinds vandaag lid en moet bekennen dat ik aangenaam verast ben door jullie.

Maar even wat gegevens:

- Ik gebruik xp home
- heb hiervoor me gebruik, en xp eroverheen gezet
- Hitman pro gebruikt maar ook deze verwijdert het niet

Groeten,

Dré

Heb je de eerste 3 linken uit Gezina's eerste bericht al geprobeerd?

Alle huidige virusscanner zouden het virus moeten herkennen, doen de on-line scans dat niet, kan je ervan uit gaan dat Zone-Alarm een valse positieve geeft (valse melding), net zoiets als wordt beschreven in mijn eerste bericht.

Dan raad ik je aan de gegeven antwoorden goed door te lezen en de adviezen uit te voeren.

O ja, welkom op Helpmij! :thumb:

En ZoneAlarm lijkt er niet veel mee te kunnen: *klik*

Laatst bewerkt:
Plaats even een link in je hijack this-topic op het nucia-forum over het probleem in je eigen helpmij-topic, zo kan men zien wat het probleem is en wat je zelf al hebt gedaan ter bestrijding. Alleen win95.sk melden is wel erg magertjes...;)

win95.sk http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=245129

hopelijk zo goed.

gr,
dré

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan