Laadscherm blijft hangen na installatie Service Pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hallo,

Wie kan mij helpen met mijn opstartprobleem met SP2.
Het is het volgende:

Ik heb een oudere computer (klik hier) .
Op deze computer heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd. Dit is succesvol gelukt tot ik ging beginnen met het updaten.
Bij de update van Sp2 kwam het probleem. De pc blijft dan hangen op het laadscherm met het blauwe laadbalkje.
Het probleem is weer weg als ik SP2 verwijder, maar dit toch wel vereist voor de veiligheid van de pc.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Ik heb het volgende al een keer geprobeerd:

* Memtest = geen fouten gevonden
* Slipstream = geen oplossing
* Auto updater = geen oplossing
* Windows XP herinstallatie zonder extra hardware = geen verschil
* Log bestanden gecontroleer = geen fouten gevonden
* Apparaatbeheer gecontroleerd = geen speciale gegevens
* Windows XP Repair = geen oplossing
* Update bios/overige sofware updates fabrikant = geen biosupdate of andere updates van de fabrikant beschikbaar.
* Opstartbestanden gecontroleerd = geen overbodige bestanden/programma's
* Extra geheugen van 128 naar 256 mb = beter geschikt maar geen oplossing
* Extra HDD van 20 gig = geen oplossing, wel gemak
* Virituele geheugen uitgebreid = geen verschil opgemerkt
* Software = kan geen fout zijn omdat het probleem zich al voordeed voordat er software was geinstalleerd
.....

Wie weet wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt voor de reacties ;)

Dit probleem is al een keer besproken maar omdat ik commentaar kreeg op mijn reactie op een te oude post heb ik hem maar opnieuw en samengevat geplaatst.
[OUD TOPIC]

Laatst bewerkt:
Nu is 128 Mb misschien wat te weinig voor SP2? Ik weet het niet zeker, maar het is mogelijk. Zorg er voor dat je SP2 installeert op een systeem dat volledig spyware en virusvrij is.

-- Update --

Voor de installatie was de computer helemaal Spyware en virus vrij.
Ook zit er nu in de pc vergeleken met de Specs op de Compaq site 128 mb meer geheugen in ( 256 mb nu dus ) en een extra harde schijf van 20 gig.

Hier even het bericht om dit topic omhoog te brengen. Weet iemand nog wat ik kan doen? Ik heb nu de meesten acties al berschreven in dit topic wat ik heb gedaan. Nog Tips??

Indien hij wel in veilige modus op wil starten, is het een driverprobleem, of een conflict met de gebruikte hardware, maar ook weer door een driver.

Ook de ACPI in de bios enabled gehad bij de eerste install?

Ook al geprobeerd met een geslipstreamde XP SP2 cd?

Geslipstreamde versie wil ook niet werken. Heb ik geprobeerd maar geeft geen resultaat.

Er is een manier hoe ikde computer aan krijg.
1. Gewoon opstarten. (daarna blijft hij hangen dus gooi ik stroom eraf)
2. Ik krijg keuze menu omdat hij verkeerd is afgesloten. Wanneer ik dan "juiste laatste configuratie instellingen gebruiken" selecteer dan start hij weer op en gaat hij goed.

Toch zit er een grote fout dus in de PC. En voor de duidelijkheid het is probleem is echt onstaat na de installatie van SP2.

Kunt u anders nog wat uitleg geven over uw zin zoals hieronder:

Ook de ACPI in de bios enabled gehad bij de eerste install?

Dat snap ik niet helemaal, al vast bedankt.

Hallo !

Heb je voor de installatie je HDD grondig (=niet snel) geformatteerd ?

Compaq-partitie's zijn soms hardnekkig en een bron van ellende.

Zo ja,moet het met een recent geslipstreamde XP-CD lukken.

Ik heb hier een practisch soortgelijke Compaq PC staan met 700 Mhz AMD Athlon en 384 Mb, en ik heb killdisk gebruikt en daarna geformatterd.

Toen werkte de installatie zonder problemen.

Greetz,

Harry

Nou u het zegt begin ik te twijfelen of ik wel geformatteerd heb :o

Is er nog een manier om dit te doen door bijvoorbeeld windows XP (staat op C://)
tijdelijk over te zetten op de andere harde schijf ( of een externe die ik nog heb liggen).
Zodat ik daarna kan formateren met killdisk en dan weer terug zetten of iets?

Bedankt voor uw reactie. Want ik begin nu egt te twijfelen of ik dit wel gedaan heb. Stond namelijk eerst al XP op en volgensmij heb ik dat gewoon laten installeren over de andere versie. :s

Hallo !

Tja, ik zou dat niet doen, want je neemt ev. fouten mee.

Gewoon opnieuw beginnen: opstarten van de WinXP-CD, kiezen voor partitie verwijderen, nieuwe partitie maken, formatteren als NTFS, installeren.

Om problemen met SP2 te voorkomen zou ik met een geslipstreamde XP-CD werken.

Greetz,

Harry.

Ik weet dat u het natuurlijk niet ckr kan weten maar het komt echt alleen pas na de installatie van Sp2. Als zou het probleem liggen aan een niet/slecht geformatteerde schijf, zou dan het probleem zich niet eerder voor doen?

Hoi !

SP2 eist een correcte WinXP installatie

Natuurlijk kan ik zo de fout niet raden, maar na meer dan zo'n honderd installs kan ik je vertellen dat de install van SP2 geen enkel probleem oplevert op een goede, schone WinXP installatie !

Dus ik zou opnieuw volgens het boekje, beginnen.

http://www.schoonepc.nl/instal.html

Greetz,

Harry.

PS.: Is je geheugen correct ?

Harry Snor zei:
PS.: Is je geheugen correct ?

Geheugen heb ik 2x getest met de Memtest en dit leverde geen fouten op gelukkig.

------

Is er ook een manier zodat ik na een nieuwe XP installatie niet opnieuw hoef te registreren/activeren. Ik had namelijk de laatste keer een probleempje met de activering.
Ik maakte gebruik van de code op de sticker van de vorige eigenaar maar er werd gezegd dat de code (die van de sticker) al maar liefst 88x was geactiveerd. Eigenlijk wilde ze geen activeringscode geven maar na mijn uitleg gaven ze de code toch. Maar ik ben bang/denk nu dat ze me niet nog een keer die code willen geven.

Is er een manier dat ik kan installeren zonder opnieuw weer dat proces door te lopen?

Hallo !

Ik weet niet of dit hier toegestaan is (Zoniet: moderator, verwijder het bericht maar).

Je kunt wpa.dll uit je huidige installatie op floppy of USB-stick zetten.

Na de nieuwe installatie moet je dit dan terugplaatsen, dan zou een nieuwe aktivering niet nodig moeten zijn.

Het kan ook anders, maar dat mag ik zeker hier niet bespreken. (huisregels)

Succes,

Harry.

Hallo !
Je kunt wpa.dll uit je huidige installatie op floppy of USB-stick zetten.
Harry.

Het is perfect toegestaan, zeker als je dezelfde cd-key gebruikt. Overigens heet het bestand wpa.dbl, en die staat in je C:\windows\system32 map.

Tijs.

Hoi !

Bedankt dnties voor het herstellen van mijn typefout,

Greetz,

Harry.

Ik had er al wel eens van gehoord maar dat zou al niet meer werken als er maar iets aan veranderd werd hoorde ik :(

Dit betekent natuurlijk ook dat alle overige software weg is?

Laatst bewerkt:
Ik heb net een vriend van me gebeld waarmee ik samen XP opnieuw op de computer heb gezet. Ik vroeg dus aanhem of hij nog weet of we de schijf geformatteerd hebben en hij wist me te vertellen dat we dit wel gedaan hebben op de "trage" stand.

Weet iemand wat dan het probleem kan zijn?
Hij wist het me zeker te vertellen en achteraf weet ik het ook weer omdat we nog ruzie kregen over de snelheid, ik wilde snel en hij langzaam. Toen heb ik toch maar besloten het op zijn manier te doen omdat hij zei dat het beter was.

Sorry dat ik hier pas zo laat aan denk en hem heb gebeld :o :confused:

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, dan kun je nog een repair-install proberen: Opstarten van de CD, kiezen voor installeren, dan voor: de bestaande installatie reparen.

Zo raak je niks kwijt.

Maar nogmaals: ik zou voor een schone install gaan.

Greetz,

Harry.

Helaas, bij de schone installatie gaan te veel gegevens verloren. Ik heb verder ook al onder de R repair functie gekeken maar daar zie ik nou niet egt een goede oplossing.

Zijn er nog andere bekende "hardware fouten" van producten die ineens weigeren onder XP Sp2??

Want zonder SP2 draait de pc perfect maar werkt sommige software niet goed (door het missen van sp2) en heb ik minder beveiliging zoals o.a. firewall, de updates komen dan niet meer enz..

Graag een ReaCtIe! ;)

p.s. Ik heb nog een ander topic over een foutmelding. Ik weet niet of het verband heeft met dit probleem dus daarom maar een nieuw topic. (klik hier)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan