Computer automatisch laten opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thereal88

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Is er een programma, zo ja welke, om je computer automatisch op te laten starten op een bepaald tijdstip (datum, tijd)?

dat zou je kunnen doen met een tijdklok die je in je stopcontact (wcd) stopt.
Daar de stekker van de computer in en instellen maar.

Maar wat wil je precies doen.
Misschien kun je wel overweg met WOL
Wake up
On
Lan

zoek maar eens via google op het woord wol

Hier werd ook al eens zoiets gevraagd.
Opzich moet het lukken, ik weet niet of je de pc ook automatisch uit wilt laten schakelen? Dan kom je waarschijnlijk in de problemen als je Wake up on Lan aan zet, want zodra je de pc uit laat schakelen zorgt deze functie er weer voor dat deze vrij snel weer aangaat, ondervond ik. Dat wordt dan weer heel moeilijk instellen met een tijdklok.

Laat het maar weten of het je gelukt is. :)

Laatst bewerkt:
OK, excuses voor het dubbelposten van dit onderwerp.
Dubbelposten is als je twee keer dezelfde vraag stelt d.m.v. het openen van twee topics. Dat is in jouw geval niet van toepassing. Admin Frisian maakte je er alleen maar op attent dat er nog zo een topic was, waar je misschien lering uit kan trekken. :thumb:

Die link die ik je gaf is van iemand anders dus dat wordt niet beschouwd als dubbel posten hoor. :)

In die definitie van dubbelposten heb je gelijk, maar er staat nu nog steeds 2x hetzelfde topic, dat noem ik dubbel.

Het moet volgens mij te doen zijn. We hebben hier een htpc met microsoft media center edition erop ( volgens mij XP met een multimediasausje ) en die gaat elke dag aan om 3 uur en elke avond op de zelfde tijd weer uit. En dat allemaal automatisch.

Volgens mij heeft mijn moederbord of bios of zo geen WOL. Ik heb het nog nooit gezien.

Volgens mij heb je mazzel.
Kijk eens in je handleiding op bladzijde 24/25.
Daar staat de RTC Alarm Power On beschreven (RTC staat voor realtime clock, dat is de tijd die het bios onthoud).
Op die manier moet het lukken om de pc op een gezette tijd op te laten starten.

Oh neem me niet kwalijk, ik ben de laatste dagen enigzins druk geweest en ben vergeten ernaar te kijken. Ik heb net gekeken, en ik zie inderdaad een RTC Alarm Power On staan met datum en tijd en alles. Handig.

Dus nu weet ik het! :D Thanks guys!

Dus is het opgelost.... die stand heb ik de vraag dan maar zelf even gegeven rechts onderaan ...:o

:confused: dat is voor mij ook een probleem, nu laat ik hem dag en nacht openstaan, automatisch uitschakelen is wel eenvoudig op linux:

sleep <aantal seconden>
halt -p

topic is van 2006.
niet echt actueel meer.
Wil je hier een eigen vraag voor maken.

deze heeft nu een slot gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan