Intel Core 2 Duo E6600 of E6750 nemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RnB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RnB

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo,

Op www.cool-prices.nl staat dat de Intel Core 2 Duo E6750 goedkoper is dan de E6600
Maar volgens mij is de E6750 toch echt beter, of begrijp ik dat verkeerd? :confused:
De E6600 is namelijk 2x 2.4 Ghz met 1066 Mhz FSB en de E6750 is 2x 2.66 Ghz met 1333 Mhz FSB.

Bij voorbaat dank,
Ruben Kooijman.

Laatst bewerkt:
Is toch geen kwestie van beter of slechter?:confused:

Die met een FSB van 1333 is sneller, alhoewel je dat in gebruik toch niet zal merken, daar is de totale combinatie verantwoordelijk voor.

Die op 1333 zullen nu wel meer worden gemaakt, of de 1066 zijn alweer uitlopend, misschien daardoor het prijsverschil, zou wel kiezen voor 1333 en een bijbehorend moederbord en geheugen, de laatste bepaald meer de snelheid van het systeem.

Jij vind dus dat ik voor de E6750 die ietsjes sneller, goedkoper en een FSB van 1333 heeft moet gaan?

Dat zou ik PERSOONLIJK doen, de keuze is natuurlijk aan jou.

Maar dan zou ik ook kiezen voor een bord met een geheugencontroller en geheugen wat diezelfde frequentie aankan, dan is het helemaal top.

Nee, die heeft dat niet, je kunt wel geheugen van die snelheid gebruiken, en die overklocken naar die snelheid.

Of een bord uitkiezen met DDRlll sloten, die zijn er ook maar nog erg kostbaar en nog niet doorontwikkeld.

Dat geheugen is dus 800 Mhz en niet 1333, of kijk ik bij het verkeerde?

Je hebt toch een E6600 op1066 uitgekozen en een bord met een controller op max. 800mHz?:confused:

Die 1333 voor geheugen vind je alleen in DDRlll, en soms in DDRll maar dan dien je ook een mobo te hebben die dat ondersteund.

Je hebt toch een E6600 op1066 uitgekozen en een bord met een controller op max. 800mHz?:confused:

Die 1333 voor geheugen vind je alleen in DDRlll, en soms in DDRll maar dan dien je ook een mobo te hebben die dat ondersteund.

Nog even achteraf, ik heb wel een paar mobo's gezien die DDR3 en DDR2 1333 ondersteunen ;)

Ik ken ze, de Asus P5KC b.v.;)

En dan werkt het wel in overclocking modus.

Intel® P35 Chipset
The Intel® P35 Express Chipset is the latest chipset designed to support the next generation 45nm CPU; and dual-channel DDR2 800/667 MHz or DDR3 1066/800 MHz memory architecture. It also supports 1333/1066/800 FSB (Front Side Bus), PCI Express x16 graphics and multi-core CPUs.

Native DDR2 1066 Support
To attain top performance, ASUS engineers have successfully unleashed the true potential of DDR2 memory. While in DDR2 1066 mode, ASUS´s exclusive technology offers a choice of FSB 1333 - providing great performance for 3D graphics and other memory demanding applications.

Native DDR3 1333 Support
To attain top performance, ASUS engineers have successfully unleashed the true potential of DDR3 memory. While in DDR3 1333 mode, ASUS´s exclusive technology offers a revolutionary choice of FSB 1333 - providing great performance for 3D graphics and other memory demanding applications.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan