Outlook Express start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucportugal

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Ik gebruik Outlook Express op mijn computer voor mijn mails.
Ben 14 dagen in verlof geweest, en heb dus de computer afgezet.
Nu wil ik mijn mails lezen, en krijg ik de melding "ER is geen standaardmailclient of de huidige mailclient kan het berichtverzoek niet openen. Start Microsoft Office Outlook en stel dit in als het standaardprogramma voor email-berichten in."
Ik wil MSOffice Outlook niet als standaardprogramma, want dan moet ik dit betalen.
Hoe krijg ik Outlook Express weer aan de praat ?
Als ik op het icoontje klik, krijg ik gewoon een pieptoon.:confused:

Is de comp. in de tussenliggende periode gebruikt?
Moet toch iets gebeurd zijn.
Miss. kun je een systeem herstelpunt aanspreken.

Grtz.

1. per stuk de volgende regels plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en op Ok drukken:

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe INETCOMM.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe SHDOCVW.DLL
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msident.dll
regsvr32.exe PSTOREC.DLL
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe msoeacct.dll
regsvr32.exe sendmail.dll
regsvr32.exe shimgvw.dll
regsvr32.exe "%ProgramFiles%\Outlook Express\MSOE.DLL"
"%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG

Dit moet allemaal succesvolle meldingen opleveren. (PS: Het laatste commando levert géén terugmelding).

Hierna via Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl naar tabblad Programma's, en voor e-Mail Outlook Express selecteren.

2. Helpt bovenstaande niet, dan kun je nog in Dial-a-fix de optie Explorer/IE/OE/Shell/WMP proberen (=aanvinken en op Go drukken).

Hierna weer die inetcpl.cpl routine zoals bij 1.

Succes,

Tijs.

Dial-a-fix doet (o.a.) hetzelfde als in stap 1 is aangegeven. Het is een grafisch programma dat het handmatige werk uit handen neemt.

De optie 2 doet dus hetzelfde als 1, met nog een paar extra toevoegingen. Ik raad je dus aan ook optie 2 te proberen.

Natuurlijk kun je ook proberen een Herstelpunt terug te zetten, van een datum vóórdat je probleem ontstond.

Werkt ook dat niet, dan vrees ik dat een herinstallatie van Outlook Express nodig zal zijn. Is dat inderdaad nodig, dan zou je even hier moeten kijken en eerst doorlezen vóórdat je daartoe besluit.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan