Audio Driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rlooije

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hallo.

Ik heb een probleem met mijn audio driver. Ik moest windows opnieuw opstarten wegens een trojan. Maar die is er in de tussentijd al weer helemaal van af. Toen ik mijn drivers ging instaleren en ik was bij mijn audio drivers ging het instaleren wel vloeiend en normaal (zonder foutmeldingen of iets dergelijks). Maar toen ik mijn speakers aanzetten bleek er geen geluid uit te komen. Ik heb het (Programmatje Realtek HD audio manager) nog na gekeken en die sound test gedaan. Daar kreeg ik wel geluid van. Maar als ik bezig ben met MSN of ik kijk een filmpje op youtube, heb ik weer geen geluid. Das nu denk ik zelf dat het mijn driver is die niet 100% meer is.... Kan ik die gewoon via een website updaten? Of moet ik die opnieuw instaleren via de CD die ik bij mijn moederbord kreeg?

Gz Rlooije

*Sorry voor enigzins spelfouten ik heb Dyslectie*

Wel eerst de chipset drivers geinstalleerd VOORDAT je de audiodrivers installeerde??

Wel eerst de chipset drivers geinstalleerd VOORDAT je de audiodrivers installeerde??
Als het goed is wel. Ik heb gewoon de CD van mijn moederbord er ingedaan en op "instal all drivers" geklikt dus als het goed is zijn eerst de chipset drivers geinstaleerd

audiodriver

Als ik even mag inhaken: Ook ik heb hetzelfde probleem (met de ASUS P5K SE audio driver) windows XP.
Doet niets meer en ook ik heb wel testgeluid. Het installeren van de cdrom na 80% afgebroken met foutmelding. Via de site van Asus diverse drivers binnengehaald maar altijd hetzelfde probleem.
Geprobeerd via Limewire, Google en bittorrent om de driver te vinden maar tot nu toe nog zonder resultaat.
En de chipset is zelfs geupdate.......

zit met mijn handen in mijn weinige haren !

mayab

zijn er mensen die nog ideeën hebben of surgesties voor dit probleem?

Nu nog even RadarSync van bas9 proberen ?

ja ik heb het geprobeerd maar ik krijg een error als ik hem opstart ...

To run this application, you first must install one of the following versions of the .NET Framework: v2.0.50727 Contact your application publisher for instructions about obtaining the appropriat version of the .NET framework ...

dit zecht mij vrij weinig ...

ja ik heb het geprobeerd maar ik krijg een error als ik hem opstart ...

To run this application, you first must install one of the following versions of the .NET Framework: v2.0.50727 Contact your application publisher for instructions about obtaining the appropriat version of the .NET framework ...

dit zecht mij vrij weinig ...

Eerst .Net Framework 2.0 downloaden, bijvoorbeeld hier : http://www.microsoft.com/downloads/...CB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5&displaylang=en

Misschien het beste voor Language Dutch kiezen.
Na download en installatie even Windows Updaten.

Laatst bewerkt:
ik ben nu bezig met radarsync er waren best veel nieuwe dingen die ik kon update :D dus daar ben ik ff me bezig ;)

ik heb gister radarsync gebruikt en alles up to date gebracht maar mijn geluid doet het nogsteeds niet...

ik heb me pc nog een keer met radarsync gechecked en bleek dat ik iets had over geslagen :P ik heb dit geinstaleerd en mijn geluid doet het nu.. maar niet met alles ... sommige games krijg ik geen geluid en andere games wel. iemand een id hoe dit dan is ontstaan ?

Laatst bewerkt:
zijn er nog mensen die enigsinds enig id hebben hoe dit opgelost kan worden ?

Audio driver probleem (nogsteeds)

Ik had een tijdje geleden een post gemaakt hierover en daar word niet meer op gereageerd. Ik hoopte door een nieuwe te maken dat wat mensen zouden willen kijken wat er aan de hand is. Ik heb vorige week nog wat opgezocht en heb mijn drivers gedeinstaleerd maar toen ik ze via de CD die ik bij mijn moederbord kreeg wilde instaleren, staat er: Fout bij installeren van Realtek HD audiostuurprogramma!!
Iemand enige idee om dit op te lossen?

groetjes Rlooije

Je had ook even "kuch", "woef" of "bump" o.i.d. in je vorige topic kunnen zetten om het weer bovenaan de lijst van nieuwe berichten te krijgen..... Nu loop je grote kans dat je dezelfde oplossingen krijgt als vorig maal......

Hoe is dit gekomen? Na een nieuwe installatie van Windows? Dan is mogelijk de oorzaak dat het chipset van je mobo niet (goed) geinstalleerd is.... installeer het chipset opnieuw en vervolgens de audiodriver. Staat er een "?" bij de audiokaart in apparaatbeheer?

srry hier heb ik de oude topic
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=377063

ik zal ff uitleggen wat er presies is gebeurd... ik had dit probleem eerder en toen had ik hem weg gebracht.. Na een gigantische virus heb ik mijn windows opnieuwe geinstaleerd. Toen ik mijn drivers opnieuw moest instaleren heb ik gewoon de CD er ingedaan(van mijn moederbord) en heb ik ze geinstaleerd. Ik kreeg een lijst met wat er geinstaleerd moest worden en dat bleek volgens het programma allemaal ok te zijn. Toen ik mijn windows media player aanzetten kreeg ik geen geluid en melde het programma dat er iets mis was (wat weet ik niet presies meer srry). Toen had ik maar een KLight codec pack gedownload en hoopte dat het dan mischien wel werkte. Maar nee niks werkte. Ik ben maar een tijd door gegaan zonder geluid omdat ik niet zo gek veel tijd had en ook wat weinig zin. Paar dagen geleden heb ik gewoon mijn audio driver gedeinstaleerd en verwijderd. Toen ik het vanaf de CD weer wilde instaleren kreeg ik het probleem dat het niet kon voltooien. Ik had van internet de zelfde drivers die ook op de CD staan gedownload, omdat ik dacht dat het aan de CD zou kunnen liggen. Maar nee ook niks.

ow ik had in die tijd dat ik er niks aan deed ook Radarsync gedownload (advies van iemand op de website) maar dat hielp ook niet.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is

Groetjes rlooije

Je had ook even "kuch", "woef" of "bump" o.i.d. in je vorige topic kunnen zetten om het weer bovenaan de lijst van nieuwe berichten te krijgen..... Nu loop je grote kans dat je dezelfde oplossingen krijgt als vorig maal......

Hoe is dit gekomen? Na een nieuwe installatie van Windows? Dan is mogelijk de oorzaak dat het chipset van je mobo niet (goed) geinstalleerd is.... installeer het chipset opnieuw en vervolgens de audiodriver. Staat er een "?" bij de audiokaart in apparaatbeheer?

Het klinkt mischien dom maar hoe kan ik de chipset opnieuw instaleren ? Via de CD van mijn moederbord ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan