windows update werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

raijmondwiel

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2006
Ik heb een vraagje sinds gisterenavond werkt windows update niet meer. Ik krijg ook rechtsonder in de taakbalk een rood waarschwuwingsteken dat in het beveiligingscentrum de updates niet aan staan. Als ik dan via systeem de update aanzet blijft hij aangeven dat windows update niet ingeschakeld is via het beveiligingscentrum.

Het rare hier aan is dat ik als hij dit aangeeft ook niets kan downloaden van de windowsupdate pagina op het internet. Hij geeft dan de volgende foutcode:

[Foutnummer: 0x80070424]

Ik heb niks geks met de pc gedaan en de updates verwerkte hij hiervoor gewoon op de goede manier. Er zit ook geen virus op heb hem nog gescand met nod32.

Wie weet wat dit kan zijn en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Alvast bedankt,

Raijmondwiel

Even op internet gevonden

Give this a try and see if it solves the problem..............

Go to Start>Run and key in:
regsvr32 wuaueng.dll
Click on OK or hit ENTER, wait a few seconds, then click on OK in the
RegSvr32 dialogue box.
Now, open the registry editor (Start>Run key in regedit then click on OK or
hit ENTER)
Navigate to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wuauserv
Look for a DeleteFlag value and, if it exists, right-click on it and select
Delete.

Now see if if you can successfully update.
If not, then:

net stop wuauserv
Then click on OK or hit ENTER
When the Automatic Updates service has stopped, use My Computer or Windows
Explorer to navigate to the C:\Windows or C:\WINNT (if C:\Windows does not
exist) folder. Rename the SoftwareDistribution folder to SDOLD
net start wuauserv
Then click on OK or hit ENTER

Now try the Windows Update site and see if the error has been resolved.

De instructies kunnen eenvoudiger:
Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix (download-link in het rechterkader te vinden).

Klik eerst op Flush Softwaredistribution. Op de vraag die je krijgt klik Yes.
Daarna aanvinken:
Empty temp folders
Adjust date/time
Fix Windows Installer
Fix Windows Update
en druk op Go.

Probeer het daarna opnieuw.

Succes,

Tijs.

reactie

het rare aan dit verhaal is dat als ik allebei de dingen utvoer hij op dat moment gewoon goed werkt.
Zodra ik de pc opnieuw opstart werkt windows update weer niet. het lijkt wel of windows bij het afsluiten iets weggooid.

Ik vind het raar omdat ik niet zo weten waarom hij het niet gewoon doet

raijmondwiel

Ik neem aan dat je reageert op de tips van Sims? Of ook op die van mij?

Graag duidelijk informatie aub.

Tijs.

reactie

Ik heb allebei de door jullie opgegeven methodes geprobeerd maar als ik de pc opstart geeft hij gewoon weer aan dat windows update niet aan staat. Het blijft raar omdat hij via systeem wel gewoon aan staat.
Het lijkt wel als hij bij afsluiten iets weggooid.

Ik zou niet weten wat ik er nog aan kan doen.

Rayman76

Start -> Uitvoeren -> services.msc
Dubbelklik op Intelligente achtergrondoverdrachtservice (BITS)
Kijk op Opstarttype op Automatisch staat. Indien niet, dat daarop instellen en op Ok drukken.

Check hetzelfde bij de Automatische Updates service.

Succes,

Tijs.

Mocht dat van dnties ook niet werken kan je ook nog even dit proberen:

Open Dial-a-fix en druk op de knop: Policies
Zie je daar iets staan?
Zo ja, kan je dan even een screenshotje van dat schermpje maken en in een bijlage van een bericht zetten?

reactie

Ik heb nu allebei de bovenstaande programma`s hun werk laten doen.

maar als ik nu de pc weer opstart staat bij services.msc ook geen automatische updates meer en de intelligente achtergrondoverdrachtservice staat gewoon op automatisch. Dus die staat er wel gewoon in.

Als ik dail a fix gebruik dan gaat de melding gewoon weg maar als ik dan weer opstart de dag erna dan geeft hij toch gewoon weer aan dat automische updates niet aan staat.Ik heb de pc gisterenavond ook nog een keer opgestart en toen gaf hij de melding niet aan en vandaag weer wel. Als ik dan via policies wil kijken dan staat er helemaal niks in.

heb ook 2 malware en spyware programma`s laten draaien en die hebben ook alle bedreigingen eruit gehaald. NOD32 kan ook niks vinden dus ik zou echt niet weten wat het kan zijn.

Raijmondwiel

Wellicht weet de helpdesk van microsoft wel de oplossing (hun komen immers elke dag zulke vragen tegen).

Onder het 'hamertje' van Dial-a-fix zit een optie Reinstall Automatic Updates Service.

Probeer dat.

Succes,

Tijs.

reactie

Ik zal bovenstaande eens proberen via de andere site die je gegeven hebt.
Via microsoft wisten ze zo ook niet wat het kon zijn.

Het blijft erbij dat als ik alles doe zoals jullie het zeggen en ik de dag erna opstart de pc/windows uit zijn eigen de update service verwijderd.

Jullie horen nog van me

Raijmondwiel

Hallo mede pc-users,
Op mijn pc werkte het updaten ook niet meer. Wat googlen gaf mij geen bruikbare tips. Via een collega hoorde ik dat het installeren van Windows Installer (laatste versie) het zou oplossen, en inderdaad, bij mij werkt het weer perfect.

reactie

na verschillende middelen geprobeerd te hebben heb ik de pc maar opnieuw geinstalleerd.
heb er nu geen problemen meer mee.

maar toch bedankt voor bovenstaande reactie`s ze kregen de pc wel aan de praat alleen was dat maar vantijdelijke aard.

mvg
Raijmondwiel

reactie op laatste vraag

Hallo,

Met dial-a-fix kun je wel elke keer ervoor zorgen dan windows-update weer gewoon werkt als je het programma zijn werk laat doen.

Alleen als ik de pc een dag later opstarte dan was de service ook weer weg of stond op te verwijderen. Weet niet waarom hij dat gedaan heeft.

Was het zo beu dat niks werkte dat ik hem maandagavond opnieuw geinstalleerd heb mt de nieuwe Pliek versie van xp.

Bedankt voor de reacties,

Raijmondwiel

De instructies kunnen eenvoudiger:
Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix (download-link in het rechterkader te vinden).

Klik eerst op Flush Softwaredistribution. Op de vraag die je krijgt klik Yes.
Daarna aanvinken:
Empty temp folders
Adjust date/time
Fix Windows Installer
Fix Windows Update
en druk op Go.

Probeer het daarna opnieuw.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug