geen automatische updates.

• Onderwerp starter Onderwerp starter wvm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wvm

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Hallo,
Heb al van alles wat ik kon bedenken gedaan.
Maar de updates van windows willen niet lukken.
Het schildje blijft rood
Bekende gedaan via uitvoeren en dan services.msc
Heb handmatig geprobeerd.
Een hele diepe scan laten maken, en alle trojans enz. die er inzaten zijn verwijderd.

Maar helaas..................de automatische update wil niet meer lukken.

Merk het ook aan al die popups die nu regelmatig komen.

Heb zelfs servicepack 3 opnieuw gedownload, maar wilde installeren, en kreeg te lezen, dat er iets ontbrak om m te installeren.

Alles doet het verder normaal.

Dus, misschien dat iemand DE oplossing weet.

gr. wvm

Allemaal bedankt voor reageren.

Vind het allemaal ook doodeng om te doen. De laatste lijkt me t makkelijkst om toe te passen.

Maar, welke van de drie moet ik gaan gebruiken.

32 bit versions of Windows [x86]

64 bit versions of Windows [x64]

Itanium-based versions of Windows [ia64]

Neem tenminste aan, dat er een van deze linkjes mee bedoeld wordt om te downloaden als update agent.....

Start -> Uitvoeren -> msinfo32.exe
Als in het Systeemoverzicht (=het eerste wat je ziet) nergens XP 64-bit of iets dergelijks wordt genoemd heb je gewoon Windows XP Professional of Windows XP Home in de 32-bit versie.

Itanium komt maar in zeer speciale gevallen voor, dus daar hoef je niet vanuit te gaan.

Overigens is de informatie duidelijk voor de Engelse XP bedoeld, dus ik geef hieronder de 4 stappen die je moet zetten:
Stap 1
Indien 32-bit versie van XP (hoogstwaarschijnlijk het geval): Download dit bestand, en sla 'm op in de hoofdmap van de C: schijf
Indien 64-bit versie van XP (niet waarschijnlijk): Download dit bestand, en sla 'm op in de hoofdmap van de C: schijf
Stap 2
Start -> Uitvoeren -> net stop wuauserv
Stap 3
Indien 32-bit versie van XP: Start -> Uitvoeren -> C:\windowsupdateagent30-x86.exe /wuforce
Indien 64-bit versie van XP: Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsUpdateAgent30-x64.exe /wuforce
Stap 4
Start -> Uitvoeren -> net start wuauserv

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
:thumb: super bedankt voor duidelijke uitleg....dnties......

zal er eens rustig voor gaan zitten.:thumb:

Toch nog even een vraagje......wat bedoel je met hoofdmap in C ? :o

Wat ik bedoel is dat zodra gevraagd wordt waar je het bestand wil opslaan dat je de hoofdmap van de C: schijf aangeeft.

Alternatief (misschien makkelijker) kun je het opslaan op je Bureaublad, en daarna Deze computer openen en het bestand vanaf het Bureaublad met de muis slepen naar het icoontje van de C: schijf.

Tijs.

Hallo,

Heb dus bestand gedownload, en wilde installeren, toen werd er gezegd, dat hij al geinstalleerd was en het dus niet nodig was.

Daarna naar volgende stappen gegaan.

Ik tikte bij uitvoeren, C:\windowsupdateagent30-x86.exe /wuforce
in en er werd gezegd dat die niet gevonden kon worden.

Tis jammer....:(

Nog een keer: Je moet het niet installeren door erop te dubbelklikken!

Je moet het bestand verplaatsen naar de hoofdmap van C: en dan d.m.v. die aanroep die ik gegeven heb (met dat /wuforce erachter) geforceerd herinstalleren.

Tijs.

hallo,

heb m nu alleen maar opgeslagen. Gelijk in C en map windowsupdateagent30-x86.exe genoemd.
Tik na stap 2, bij uitvoeren windowsupdateagent30-x86.exe/wuforce in, en er wordt gezegd dat hij niet t vinden is.
/wuforce achter naam zetten van map gaat niet vanwege /

Doe ik iets nog niet goed?:confused:

Ok, check het volgende na:
1. Staat het genoemde bestand in de hoofdmap van de C: schijf? je moet hem dus meteen kunnen zien als je dubbelklikt op de C: schijf in Deze computer.
2. Heb je eraan gedacht een spatie te tikken tussen C:\windowsupdateagent30-x86.exe en /wuforce??
Kopieer anders de aanroep naar het klembord, en plak het in het Start -> Uitvoeren veldje (nadat je eerst weggehaald hebt wat daar nu staat):
C:\windowsupdateagent30-x86.exe /wuforce

Succes,

Tijs.

:thumb::thumb::thumb: HIJ DOET T WEER !!!!!!!!!

Kwas inderdaad vergeten om hem als eerste map te doen en ik had een spatie.

Geweldig.....................HARTSTIKKE BEDANKT voor het geduld, om steeds weer uit te leggen.....

gr. wvm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan