van vista naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batman755

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Berichten
81
Hey,

Ik heb een laptop:
fabrikant: Medion
Model: MD 96640
Processor: Intel(r) Core(TM) 2 Duo CPU T5550 @ 1.83 GHz
Geheugen: 3 gig ram
type PC: 32-bits besturingssysteem


Deze laptop heeft vista (al van toen ik hem kocht). Ik zou er graag xp op willen zetten zodat die wat sneller loopt en dat ik er nu en dan eens een spelletje op kan spelen. Nu heb ik hier gelezen dat er niet altijd drivers zijn voor al je hardware voor xp. Ik weet niet goed hoe ik dit juist kan opzoeken omdat ik ook niet zo goed weet welke video/geluidskaart ik heb.

Ik heb wel een cd met drivers op, zowel voor vista als voor xp. Nu onder vista vind ik wel een audio driver terug voor mijn laptop model. Maar als ik naar de mapjes xp ga zie ik twee audio drivers met als naam: 1)5506_PG250_R181
2) 5532_R184

Ik google die eerste en kom op een duitse pagina waar wel het model nummer staat van mijn laptop. Maar ik weet niet wat er allemaal daar staat dus daarom vraag ik het toch maar even hier. Kan ik deze gebruiken? en dewelke? :rolleyes:

Er staan ook drivers voor mijn video kaart op. Maar ook weer meerdere mappen, Intel of Nvidia. welke moet ik kiezen?

Dus zijn er drivers voor mijn laptop voor xp? zal ik dan degene gebruiken die op deze cd staan?


Alvast bedankt voor u tijd.:thumb:
 
http://www.medion.com/nl/

als je hier dus je md nummer invult krijg je die lijst en zo te zien is alles voorhanden ook voor xp
denk aan je chipsetdriver(zal wel intel zijn)
en dan al je andere drivers(video is nvidea)
 
van vista naar xp (2)

hey,

Ik heb geprobeert om op mijn laptop xp te zetten(er stond vista op). Spijtig genoeg kwam ik met problemen te zitten. Ik heb genoeg ervaring met formateren en windows xp te installeren omdat ik dit al meerdere keren heb gedaan op mijn computer.( windows xp formatteren en er gewoon weer xp op zetten)
Nu heb ik met dezelfde installatie cd die ik op mijn computer gebruikte voor windows xp te installeren, ook op mijn laptop xp geprobeert te installeren. Hier kwamen de problemen. Met de cd van xp kon ik namelijk geen partities dedecteren. Hij gaf de lijst weer van alle bestaande partities en niet-gepartitioneerde ruimte weer maar er stond niets in de lijst.

Als ik dan enter of C drukte (enter = op de geselecteerde partitie windows installeren // C = nieuwe partitie aanmaken) kreeg ik een blauw scherm met als boodschap dat windows is afgesloten om schade te voorkomen. PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Het advies dat ik kreeg in het blauwe scherm was: alle nieuwe hardware en software verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugen opties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.
Technische informatie:
***STOP.0X00000050(0XFEFF0000,0X00000000,0X8081C799,0X00000000)


Nu als ik de vista cd gebruikt dan geeft die heel gewoon de volgende partities weer:
-Schijf 0 partitie 1 BOOT
-Schijf 0 partitie 2 RECOVER

Ik heb dan ook eens geformatteerd toen en dit duurde maar 20 seconden ofzo :shocked:
Ik weet dat het met mijn andere pc als ik formateerde toch wel een 30 minuutjes duurde... :eek:



Maar hoe krijg ik nu xp op mijn laptop. Ik neem aan dat die cd van xp sommige software niet kan lezen omdat die gebasseerd zijn op vista? Dus zal ik dan doen wat er mij werd aangeraden door in de BIOS bepaalde dingen te gaan aanpassen?

Ik ben hier niet zo heel handig mee. Daarom dat ik het hier even post om te zien wat jullie ervan vinden en wat jullie denken dat ik het beste kan doen zodat ik mijn laptopje niet kapot maak. :confused:

Ik dacht eraan om mischien te formatteren, computer heropstarten met xp-cd erin... enzo eens te proberen of mijn xp-cd dan wel de partities zou kunnen lezen omdat vista er dan niet meer zou opstaan?


Alvast bedankt voor jullie tijd :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat in je nieuwe laptop een SATA harddisk zit, en die herkent Windows XP standaard niet.

Dus moet je een nieuwe XP CD maken met geintegreerde SATA drivers voor jouw specifieke laptop.

Heb je, voor je gaat beginnen, wel al gekeken of voor jouw laptop alle andere drivers voor XP beschikbaar zijn? Anders is alle moeite voor niets!
 
ja dat heb ik gedaan (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=383558) daar kan je ook ineens informatie zien omtrent mijn laptopje.

Is ook op dit forum gebeurd en als je dan het modelnummer ingeeft dan krijg ik alle drivers.( zowat in het midden van die pagina(www.medion.com/be/) staat "stuurprogramma's en updates", klik op die meer) Zo heb ik dus drivers voor xp voor chipset, netwerkdrivers, grafische kaart, geluidskaart... en nu zie ik hier inderdaad 3 verschillende drivers omtrent sata staan.

Nu dit is me helemaal onbekent. Welke van de drie moet ik downloaden, ze zijn alle drie voor zowal vista als voor xp. (waarvoor dient die sata eigenlijk?)

Is er mischien een manier om te zien of mijn harddisk sata is? En dan download ik dus de juiste sata driver? en dan moet ik die zien op 1 cd te krijgen samen met de installatie files van xp?
 
Laatst bewerkt:
ok, dan zal ik de nieuwste versie van sata driver nemen. Ze zijn namelijk alledrie voor xp, maar eentje is er van 2008 en de rest 2007. Maar hartelijk bedankt voor je hulp :thumb:.
Ik ga een cdtje branden :cool:
 
Je twee topic's samengevoegd. Zo blijft het overzichtelijker, omdat je met hetzelfde probleem bezig bent.
 
Ik heb dus met het programma nLite de files op de installatie cd van xp samen met de driver van sata in een map gezet. Nu in de handleiding ( http://handleiding.helpmij.nl/pdf/Wi...ipstreamen.pdf ) kwam alles wel overeen met wat ik deed. Ik heb wel niet gewerkt met service packs ofzo, alleen maar met drivers. Die driver van sata. Ik ondervond geen problemen, alleen op het einde zou ik een venster moeten krijgen waar ik een iso-file zou moeten kunnen maken. Dit venster krijg ik niet, het voltooid door alles in de geselecteerde map te zetten maar verder is het gedaan.

Ik heb de laatste versie van nLite (1.4.9.1). Hoe kan ik hiervan een iso-file maken?

Ik heb al nero gedownload, dus ik ben klaar voor het branden maar ik heb een iso-file nodig.

dus hoe kan ik mijn iso probleem oplossen? zijn er mischien andere programma's waarmee ik die map kan omzetten naar een iso file?
 
Ik heb de trail versie van nero gedownload maar telkens als ik die installeer krijg ik op 82% een fout melding dat de installatie niet verder kan. Ik kan het dus niet goed gebruiken. Al meerdere keren geinstalleerd en verwijdert met bepaalde programma's. Ik zal er een nieuwe moeten downloaden of als jullie mischien een alternatief van nero kennen?


Maar natuurlijk zit ik nog met het probleem van de iso-file die ik niet heb :(
 
ok, zal ik doen maar kan iemand mij helpen met het maken van dat iso file of gaat dat ook via Burnatonce?
 
Ik zit bij die driver, in de tutorial staat op pagina 11 dat ik mijn driver zou moeten kunnen uitpakken met winrar om zo tot het inf bestand te komen. Ik heb dit geprobeerd maar ik kan dit bestand(driver) echt niet uitpakken met winrar. Ik heb dus niet het INF-bestand en nLite herkent het dus niet echt.

Ik heb nog nooit die pagina's gezien van onbeheerde setup, het venster van compatibilliteit, venster van componenten verwijderen. Ik gebruik ook niet dezelfde versie als in de tutorial (download link bestaat niet) maar de nieuwere (1.9.4.1), dit zou normaal toch geen problemen mogen geven?

Maar moet ik dan gewoon verder doen en gewoon het bestand van die driver selecteren of een manier zoeken hoe ik het driver bestand kan uitpakken zodat ik dat INF-bestand te pakken krijg?
 
Laatst bewerkt:
als ik bij de eigenschappen zie staat er:
ahciwim2140_2170wxp
bestandstype: toepassing (exe)
beschrijving: Squeeze self extractor

Ik zie het al, ik kan dat niet extracten met een ander programma. Het is gewoon een document op zichzelf dat zich kan extracten. Dus ik kan het wel extracten... nu nog even het INF bestand vinden.

Nu heb ik het geextract en heb een nieuw setup bestand + 2 bestanden (F6 install floppy create for 32 and 64 bit Windows 7.5.0.1017). Deze 2 bestanden heb ik geextract en kreeg voor elk bestand een IMA-bestand. Het setup bestand kan ik niet extracten.

Mijn vraag: waar is mijn INF-bestand? :)
 
Laatst bewerkt:
weet niemand niet waar ik ergens het inf bestand van mijn driver kan vinden?
 
Nou ik heb het antwoord gekregen in een gehele andere topic. Als ik SP 2 van windows zou integreren op de installatie cd zou het moeten werken. Ik ga dit nu proberen ;)
 
Ik gebruik deze handleiding dus (http://moderators.seniorennet.be/handig/Slipstreamen_nLite.pdf)
Mijn versie van nLite = 1.4.9.1

in de handleiding werken ze met nLite 1.0 RC6 , ik heb al wat rondgekeken en je vind dus niet zo makkelijk een downloadlink voor deze versie.

Ik neem aan dat ik een nieuwere versie van nlite heb maar dan zou alles toch zo'n beetje overeen moeten komen. Dit is dus niet. Ik probeer dus sp2 te integreren om men xp installatie cd. Dit gaat wel allemaal goed maar ik kom nooit tot het maken van een ISO file met nlite. Ligt het aan de versie? heb ik een andere nodig?

Ik krijg dus het eerste scherm met de versie op... het begin schermpje. Dan krijg ik het scherm waarbij ik de xp cd moet selecteren en de map waarin dit gekopieerd moet worden.
Hierbij krijg ik volgende informatie:
product name:windows xp professional
taal: nederlands
integreer een service pack: 2 (= betekent dit dat er al SP 2 op de installatie cd staat? er staat niet, het service pack is... maar er staat integreer een service pack, het is daarom dat ik het nogal verwarrend vindt. En ik hoop ook dat dit niet zo is want anders is de theorie om mijn probleem om te lossen ook niet waar.)
versie: 5.1.2600.2180

Nu heb ik "versie 5.1.2600.2180" gegoogled en ik kom wel op verschillende sites die zeggen dat dit een versie nummer is van SP2.

Kan iemand dit voor me bevestigen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan