User32.dll probleem : andere variant

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritcz

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Ik registreerde me op dit forum nadat ik via Google informatie zocht over user32.dll problemen en hier terechtkwam. Ik leg even mijn situatie precies uit omdat ik merk dat mijn probleem enkele kleine details anders is dan hetgeen de andere topics beschrijven.

Ik was vannacht foto's aan het uploaden naar mijn webhost, omdat het een upload van 2 GB betrof en dit dus enkele uren zou duren, ging ik gewoon slapen en zou ik het s morgens wel afsluiten. Toen ik vanmorgen na het opstaan weer achter de computer kroop stond er dus een melding van een Trojaans Paard op mijn AVG. Ik panikeerde even en drukte op de optie om de file te "genezen"

Daarna deed ik een virusscan met AVG en alles was prima: geen geinfecteerde files.

Maar tot mijn verbazing kan ik in het Configuratiescherm nu niet meer in de beveiligingsinstellingen, als ik Beveiligingscentrum indruk krijg ik de foutmelding dat user32.dll ontbreekt. Ik kan dus niet kijken of mijn Firewall gewoon actief is of niet.

Tevens kan ik Notepad niet openen, ik kan rechts onderin mijn scherm de luidspreker niet aanklikken om het volume te wijzigen, ik kan evenmin de browser history en cookies uitwissen, en een nieuw Internet Explorer venster openen gaat ook niet meer (ik kan enkel surfen met de IE browser die reeds open was nog voor het Trojaans paard verwijderd werd)

Ik heb even mijn familie gebeld die iets meer technisch aangelegd zijn en zij raden me aan om de computer gewoon te herstarten. Lijkt me riskant, want als ik dan Internet Explorer niet herstarten kan ben ik afgesneden van het internet.

Ik heb de CD ROM met Windows Vista niet hier en kan dus niet herinstalleren (wil ik ook niet want bij een herinstallatie van mijn systeem zou ik duizenden files zoals foto's en MP3's verliezen). Ik woon sinds kort in Tsjechie en mijn installatie CD ROM van Windows Vista is gewoon in Belgie gebleven, dus ik kan uberhaupt niet het bestand vanop de installatie CD herinstalleren.

Ik dacht er aan de user32.dll te downloaden vanop een site (als je in google.com "user32.dll" intikt krijg je enkele sites te zien waar je die kan downloaden) maar ik weet niet of die betrouwenswaardig zijn.

Kan iemand me advies geven?

Sorry voor het nieuwe topic, maar in de reeds bestaande user32.dll topics las ik niets over het niet kunnen starten van een nieuwe IE sessie of van het niet kunnen bereiken van Beveiligingscentrum, dus daarom opende ik het nieuwe topic met de exacte details van mijn probleem.

Welke link bedoel je?

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42813

Ik durf niet goed de PC verlaten, heb nochtans nog enkele GB te uploaden en nog wat shopping te doen maar ik durf niet weg van de PC of herstarten want ik weet niet of ik m dan nog wel aan krijg ... :confused: En ik woon in Tsjechie (ben wel uit Belgie afkomstig maar recentelijk voor werk naar Praag verhuisd) en hier een Engelstalige computerkenner vinden is haast onbegonnen werk. Heel wat mensen spreken hier amper Engels dus de lokale PC shop binnenwandelen om hulp te roepen zit er niet meteen in ...

Ik zit duidelijk nog in Windows, maar ik weet niet wat bedoeld wordt met veilige modus. Ik ben een leek ... Moet ik vanop die link de instructie volgen voor veilige modus? Ik weet niet precies in welke modus ik ben...

Ik weet wel dat ik enkel in dit browservenster kan surfen en geen nieuwe IE kan openen, geen Beveiligingscentrum kan openen, geen cookies kan wissen etc.

Laatst bewerkt:
Het maakt niet uit welke veilige modus je kiest, als je er maar eentje neemt :). Bij voorkeur de eerste.

Ik weet niet precies hoe je in veilige modus gaat ... Ik heb ook heel dat eerste topic doorgelezen gestart door Chris10e maar daar staan zoveel verschillende links en tips in dat ik niet goed weet welke nu te volgen...

Restoren van de files in de vault van AVG gaat niet, ik kan wel zien dat er 2 files inzitten maar heb geen mogelijkheid om te kijken welke, enkel de optie om de vault te legen en de optie "ignore faulty condition of the component" ... Ik zit duidelijk wel nog in Windows want anders kon ik dit bericht niet typen, alleen kan ik AVG niet openen langs het desktop icoon, kan ik geen tweede Internet Explorer sessie starten (enkel dit venster werkt nog), kan ik in Configuratiescherm niet in Beveiligingscentrum.

Ik heb ook in de windows map gekeken maar ik vind geen user32.dll file meer in het overzicht, enkel een gewone file "user" zonder extentie en een hele resem andere .dll files.

Op een engelstalig forum werd aanbevolen de user32.dll te downloaden vanop http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?user32 en dan in de juiste map te plaatsen... Zoveel diverse adviezen, ik zie door de bomen het bos niet meer ...

PS kan iemand dit topic in het juiste subforum plaatsen, want ik vermoed dat ik m in het verkeerde subforum heb geplaatst.

Laatst bewerkt:
We zijn bezig met een instructie daarvoor maar het is nogal hectisch op het moment..

Ik heb geprobeerd met http://www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfiles/U/user32.dll/5.1.2600.2180/download.html een nieuwe user32.dll file te downloaden en die dan in de windows32 map gezet.

Ik kreeg opnieuw de melding dat ik een niet herkende versie wilde installeren en beter de normale versie zou herinstalleren vanop de CD ROM (maar die ligt nog in Belgie) dus ik heb die gedownloade user32.dll file dan maar geinstalleerd in de windows32 map. Nu als ik Beveiligingscentrum of het microfoon icoontje aanklik krijg ik geen foutmelding meer dat user32.dll ontbreekt, doch er gebeurt evenmin iets.

Ik wacht op jouw verdere handleiding... Wat een knoeiboel van AVG :shocked:

Een sfc /scannow commando in Uitvoeren lost evenmin wat op - vraagt opnieuw om die installatie CD ROM om de juiste file in de DLLCACHE map te plaatsen.

Ik heb overigens geen Vista maar wel Win XP Professional Service Pack 2.
de user32.dll die ik downloadde en in de windows32 map plaatste heeft als versie 5.1.2600.2180 en als beschrijving "Windows XP USER API Client DLL"

Iemand die me eventueel de juiste user32.dll kan toesturen?

We zijn bezig met een CD te maken waar alle DLL's op staan. Een halfuurtje geduld aub :).

Geweldig :thumb: Ik wacht vol ongeduld. Bedankt bij voorbaat voor de hulp :thumb:

AVG krijgt hopelijk een leuk bergje klachtenmails ;)

Ik krijg een database error melding te zien als ik op die link klik :shocked::confused:

Heb isoburner.iso en nuciaboot.exe gedownload.

De instructies melden een CD te branden. Ik heb de downloads echter gewoon op de desktop van de "probleem PC". Kan iemand even vertellen hoe ik nu tewerkga (een CD branden en in de computer stoppen lijkt me een omweg wanneer isoburner.iso en nuciaboot.exe reeds op de desktop van de probleem-PC staan ?)

Even ervoor zorgen dat de .ISO gelezen wordt (als een image (Deamon Tools)) of op CD branden en dan kun je hem vanuit Windows starten.
Je mag ook de .ISO openen met Winrar en uitlezen.

Ik kan vreemd genoeg ook die Winrar niet runnen. Downloaden werkt prima maar als ik de .exe file aanklik gebeurt er niets; de muiscursor krijgt wel even een zandlopervorm maar voorts gebeurt er niets en wordt het snel terug een pijl.

Kan iemand me eventueel gewoon de juiste user23.dll file doorsturen per email zodat ik die manueel in de Windows32 en DLLCACHE map kan plaatsen?

Winrar gebruiken om de .ISO uit te pakken, niet de .EXE.

Je hoeft niets in de dllcache map te plaatsen :).

het is de winrar.exe die het niet doet (de muiscursor krijgt even de vorm van een zandloper en krijgt dan weer snel een pijlvorm, het lijkt dus alsof het programma laadt maar uiteindelijk gebeurt er niets) dus ik kom er niet echt toe om die .iso uit te pakken.

:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan