door virus kan ik geen updates downloaden!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

noort666

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2006
Ik heb een groot probleem en ik kom er zelf niet meer uit!!

Ik ben nu een paar weken lid van Telfort en heb via hun het programma pc beveiliging totaal. Het is van het bedrijf F secure. De eerste paar weken was er niets aan de hand, maar ineens kreeg ik de meldig dat mijn virusdefinities verouderd waren. Het bleek toen dat ik geen updates meer kon downloaden. Kreeg de meldig dat de server niet bereikbaar was. Ik kan echter wel gewoon op internet.

Later bleek dat ik op alle websites die ook maar iets met anti-virus te maken hebben geblokkerd worden. Ook de links via bv Google worden naar een heel andere website omgeleid.

Ook van Windows kan ik geen updates meer downloaden.

Heb het in Veilige Modus met netwerkopties geprobeerd en ook dit werkt niet.

De hulpdesk van Telfort geeft aan dat ik maar contact moet opnemen met echte computerexperts, want hun komen er niet meer uit.??????

Weet iemand wat ik moet doen, ik heb het gevoel dat iemand over mijn schouders mee kijkt met alles wat ik op internet doe. BV mijn bankzaken.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

Alvast bedankt.

Marc

Bedankt voor de reactie. Ik heb het direct geprobeerd, maar ik kan de programma's niet downloaden. Bij idealsoftware.nl kom ik wel op de site, maar als ik de link aanklik krijg ik het bericht "kan de pagina niet weergeven" en dit bericht krijg ik ook als ik op de link van superantispyware klik.

Volgens mij worden alle links geblokkerd.???

Heb je nog een idee.??

en in veilige modus????

de progjes bij iemand anders op een stick of cd zetten?
en dan bij jezelf instaleren?

Download dit bestand en zet het ergens neer waar je het snel weer terug kunt vinden, zoals bijvoorbeeld het bureaublad.

SLUIT INTERNET EXPLORER

Ga naar Start, Uitvoeren, typ hier: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc , klik op Ok

In deze map moet je het bestand HOSTS verwijderen, soms staat hier ook HOSTS.MVP verwijder dit ook als hij erin staat.

Kopieer het gedownloade bestand (HOSTS) en plak hem naar de map die je net hebt geopend (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc).

Open internet explorer opnieuw en kijk of je nu wel op de sites kan..

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je voorstelde. Heb het hosts bestand verwijderd en het nieuwe bestand in de map gezet. Heeft jammer genoeg niet geholpen. Ik kan wel op internet, maar een heleboel sites zijn nog steeds geblokkeerd. Net als daarvoor dus.

Vooral de sites die iets te maken hebben met antivirus programma's.

Ik heb het ook in de veilige modus geprobeerd en dan kom ik wel op meerdere sites, maar het updaten van mijn antivirus programma lukt nog steeds niet. Je idee om progjes op een stick te zetten zou wel kunne als ik wist wat dat waren en hoe ik dit moest doen??:-)

Ik hoop dat een van jullie nog een idee heeft of een uitleg wat ik met die progjes moet doen. Alvast bedankt voor de moeite.

Is toch mooi dat er een plek bestaat waar je door vreemden geholpen wordt met je pc problemen.

We bedoelen dat je op een andere computer (die geen problemen heeft) Malwarebytes' Anti-Malware en SUPERAntiSpyware moet downloaden. Deze installatiebestanden vervolgens op een usb-stick zetten. De usb-stick in de computer waar de problemen op zijn stoppen. En dan de 2 scanners installeren vanaf de usb-stick.

GO.GOOGLE.COM Malware

Symptomen:
- Links vanuit google verwijzen naar naar pagina's die niet lijken te bestaan
- Links vanuit google verwijzen naar reclame sites
- Browser onafhankelijk (zowel Firefox als Internet explorer)
- Sites van malware verwijderende software zijn niet te benaderen (MBAM/Superantispyware)
- problemen bij het opstarten van de Anti Malware tools

Mogelijke oplossing
Ga naar Start > Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer > Beeld > Toon verborgen apparaten

zoek dan in de "apparaten die niet plug en play" zijn naar “TDSSserv.sys”
rechtermuisknop en klik op "Uitschakelen" en herstart.

DEINSTALLEER het apparaat NIET (bij de herstart installeert hij zich zelf dan weer)

na de herstart kun je weer scannen met MBAM (http://www.helpmij.nl/forum/showpost...21&postcount=1)

Ellesar, ik heb gedaan wat er in je reactie stond en wat denk je....alles doet het ineens weer zoals het moet.

HEEL erg bedankt voor alle moeite.

Ik vraag me alleen af wat nou het probleem was. Ik heb ondertussen meerdere antispyware en antivirusprogramma's laten scannen en die vonden allemaal niets??
Weet jij wat er nou aan de hand was?? Had ik een virus of stond er ineens een instelling verkeerd.???

Nogmaals bedankt allemaal voor alle moeite.

Gr. Marc

Je had last van malware (een virus) die al jou internet verkeer door een eigen "apparaat" (TDSSserv.sys) stuurde zodat hij jou wensen kon vervangen door zijn rommel. en elke keer dat je naar een niet bestaande pagina ging had je de kans om nog meer rommel op te halen....

Wat te doen??

Hallo,

Ik heb sinds twee dagen een identiek probleem. Ook ik kan geen toegang krijgen tot bepaalde sites en kan geen updates downloaden (Microsoft, Virusscanner, Firewall enz). Ik heb de suggestie ook gevolgd en ben op zoek gegaan naar het genoemde .sysbestandje maar kan het op de aangegeven locatie niet vinden, helaas. Kan het bestandje wat ik moet uitschakelen ook een andere naam hebben?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Niek

Hallo,

Ik zo - net als Nipo - hetzelfde willen weten!

Groeten Daan

Ik vond een oplossing

Hoi Daan,

Ik vond na veel pogingen de volgende oplossing.

Ik heb alle beschikbare scans uitgevoerd maar niets baatte en het probleem bleef.

Omdat ik ook mijn Internet Explorer niet meer kon gebruiken (startte gewoon niet) probeerde ik systeemherstel. Ook dat bleek niet mogelijk. Na veel zoeken met gebruik making van Firefox stuitte ik op een programmatje met de naam combofix.exe dat doet wat het belooft. Het onderzoekt wanneer het systeem voor het laatst goed functioneerde en zet onderdelen terug naar die situatie. Het programma ziet er niet fantastisch uit maar doet goed zijn werk en daar gaat het uiteindelijk om. Vanaf dat moment zijn alle updates weer binnen te halen en kan je alle scans die je wilt weer gewoon uitvoeren.

Ikzelf heb mijn PC geschoond met Spyware terminator en Malwarebytes' Anti Malware. Voor he overige gebruik ik Bitdefender, een zeer compleet programma.

Veel succes ermee.

Nipo

Hoi Nipo,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga zeker op zoek naar dat combofix programma

De rest van de progjes gebruikte ik al maar daar zit dus het probleem...kan ze geen van alle meer gebruiken, updaten of zelfs maar downloaden (kan hun sites niet meer op).

Heb er net een nieuwe tread van gemaakt: klikkerdeklik.

Normaal zit ik nooit in 2 treads mar het probleem is aardig omvangrijk...vandaar.

Bedankt en je hoort nog van me.

GO.GOOGLE.COM Malware

Symptomen:
- Links vanuit google verwijzen naar naar pagina's die niet lijken te bestaan
- Links vanuit google verwijzen naar reclame sites
- Browser onafhankelijk (zowel Firefox als Internet explorer)
- Sites van malware verwijderende software zijn niet te benaderen (MBAM/Superantispyware)
- problemen bij het opstarten van de Anti Malware tools

Mogelijke oplossing
Ga naar Start > Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer > Beeld > Toon verborgen apparaten

zoek dan in de "apparaten die niet plug en play" zijn naar “TDSSserv.sys”
rechtermuisknop en klik op "Uitschakelen" en herstart.

DEINSTALLEER het apparaat NIET (bij de herstart installeert hij zich zelf dan weer)

na de herstart kun je weer scannen met MBAM (http://www.helpmij.nl/forum/showpost...21&postcount=1)

Ik heb gedaan maar ik kan beeld niet vinden, ik vind wel beeldscherm adapters maar daar staat ie niet in, ik ben aant het zoeken in men pc naar dat bestandje, kan dat zin hebbe>

@thechib12,
Graag in je eigen topic verder gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan