PC nog goed/ upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

dendrobatus

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Ik wil weten of mijn pc nog goed is voor de hedendaagse games en wat ik als ik hem zou upgraden als eerste moet upgraden.

Behuizing: Huntkey C507,Zwart
Voeding: HKC USP-5580,580Watt, Retail
Processor: 1 x AMD Athlon 64 X2 5200+ / 2.7 GHz Energy Efficient - Socket AM2 - L2 1 MB ( 2 x 512 KB ) – Box (overclocked naar 3.0 GHz)
Koeling: 2x Revoltec Dark Blue - Ventilatorhuis - 80 mm
Geheugen: Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL5 - 1.8 V –
Moederbord: ASUS M2N-SLI - Moederbord - ATX - nForce 560 SLI - Socket AM2 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) – Gigabit
Videokaart: Foxconn GeForce 8800GT,GDDR3, PCI Express x16, 512MB
DVD-speler: Samsung Super-WriteMaster SH-S203D - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 20x/20x/12x - Serial ATA –
Harddisk: Hitachi HDP725032GLA360

Laatst bewerkt:
Dat ziet er al een goed gebalanceerd systeem uit, waar op zich nog redelijk op te gamen valt. De nieuwste games zal waarschijnlijk niet lukken, zonder de kwaliteit wat naar beneden te schroeven (lagere resolutie, minder AA etc.)

Omdat het systeem zo gebalanceerd is, kun je naar mijn mening de PC ook niet veel beter maken door 1 onderdeel te vervangen. Dan zouden moederbord, processor, geheugen en videokaart allemaal vervangen moeten worden.

Ik heb hem zelf in elkaar gezet maar wat zou het eerste geüpgraded moeten worden

Heb je al geprobeerd of het spel wat je van plan bent te spelen hierop draait? Op zich zou er nog best met te gamen vallen lijkt mij. Mocht dit niet het geval zijn, dan zou ik eerst de videokaart vervangen door een Radeon HD 4850/4870.

Vervangen voor een 4850 gaat weinig uitmaken. Ik zou de 4870 maar als ondergrens aanhouden, aangezien de 8800GT toch een aardig goede kaart is voor de tijd waar ie uit komt. Anders dan de 8 serie doet vermoeden..

Of het nog voldoet zal je zelf het beste weten. Is alles nog goed speelbaar, of niet?

Wil je beter, dan moet je naar videokaart kijken. Maar wil je een goede (stuk betere) videokaart, dan is je processor weer aan de trage kant.

Wil je je processor upgraden, dan heb je een nieuw moederbord nodig.

En dan is ook je geheugen te klein.

Kortom:
-processor 120 euro of meer
-moederbord 60 euro
-geheugen 25-30 euro
-videokaart 150 euro of meer (anders is het zinloos gezien je 8800gt)
-voeding 40-70 euro

ok dan is het dus eigenlijk niet handig om hem up te graden anders kom je al weer in de buurt van een nieuwe pc (alleen nog de harde schijf en cd speler en ik heb een nieuw systeem)

ja.
dat is het punt.

maar je kan het ook geleidelijk doen. Eerst een goede videokaart en dan steeds weer wat anders.

ja ok maar ik ben 14 en dan is het wat lastiger met geld voor mijn 4 euro zakgeld :p:p:p

ik ben opzoek maar is best lastig te vinden ben wel bezig met paardenbloemen steken in mijn eigen tuin voor 4 euro per uur maar dat is echt saai

Vervangen voor een 4850 gaat weinig uitmaken. Ik zou de 4870 maar als ondergrens aanhouden, aangezien de 8800GT toch een aardig goede kaart is voor de tijd waar ie uit komt. Anders dan de 8 serie doet vermoeden..
4850 is wel sneller (zie ook deze grafiek), maar ben met je eens dat de performance winst niet erg groot is. Bij een 4870 denk ik dat de processor bij sommige spellen de beperkende factor wordt. Het 'nadeel' van zo'n gebalanceerd systeem.

Ja dat bedoel ik, de 4850 biedt sowieso een performance winst ten opzichte van de 8800GT, dat staat voorop. Maar als je kijkt wat je betaalt voor die winst, denk ik dat je, zoals jij ook al aangeeft, beter voor een hoger klassement kaart kunt gaan.

Betalen moet je sowieso, maar dan betaal ik liever in 1 keer wat meer en heb dan een kaart die nog wel een tijdje goed meekan, dan dat ik nu een midrange kaart koop en over 1,5 jaar alsnog een nieuwe kaart kan kopen omdat ie tegen die tijd niet meer voldoende is voor de (dan) huidige spellen.

Beide topics zijn samengevoegd. Het gaat beide over hetzelfde onderwerp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan