Moederbord kiezen...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juce

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Berichten
47
Hee mensen,

Ik heb a een computer en die is erg oud:confused:
Dus wil ik een nieuwe computer kopen en wou ik beginnen met het moederbord.
Ik wil niet high-gamen maar ik wil wel wat spellen spelen. Maar ik weet niets af van computers. Dus waarvoor ik vanalles nodig heb weet ik niet. Ik wil wel graag dat ik mijn monitor zo goed mogelijk kan benutten. Het is een LG W2453V. 24 inch.

En mijn budget is niet erg hoog maar ik hoef ook niet veel te hebben als ik maar mijn monitor goed kan benutten.

Alvast bedankt:)

Gr. Juce:eek:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Niet alleen je moederbord bepaald het benutten van je monitor maar in zekere mate je videokaart meer .
Je budget is laag kan je niks meer van je oude systeem gebruiken want je zal zoals ik het nu bekijk alles nieuwe moeten hebben.

Misschien is het handig om te vermelden hoe hoog je budget is .


Modag
 
Ik dacht aan zo'n 700 euro. Maar ik zag op veel sites dat computers snel naar 1000 euro gaan :eek:
 
voor 700 euro heb je al snel een beest van een pc hoor :']
Heb vorig jaar, 650 betaald ofzo, heb zelf een quad core, maar ik kan ALLES.
maar dan ook ALLES.
NAja..je snapt hem :']
Ligt idd snel aan je videokaart, en voor 1000 euro is wel ERG duur, wss zelfs met een monitor? XD
 
Ik heb zelf een monitor, en mijn boxen doen het ook nog :D

Maar ik weet niet wat nou een goed moederbord is, waar ik op moet letten. Ik zag Busfrequentie staan en chipset en Datarate. Dus ik weet niet wat nou wel en niet goed is :O
 
Laatst bewerkt:
Ik had gezien dat er binnenkort ook Windows 7 uit komt. wat is het verschil tussen 32 en 64-bit? Dan had ik in ieder geval wel 2 GB Ram nodig (en als het erbij kon een processor met 3 Ghz).
 
Het verschil tussen 32 en 64-bits is voor jou, als persoon die niet zoveel van pc's af weet, te verwaarlozen. Waar het voor dagelijks gebruik op neerkomt is dat je meer werkgeheugen kunt gebruiken. Een 32 bits editie ondersteunt tot 3,25 gb geheugen, en de 64 bits editie ondersteunt, dacht ik, tot 128 gb.

En een dualcore van 2 tot 2,5 GHz werkt net zo goed met Vista en Windows 7 als dat zij aanraden, maakt echt niets uit. Vaak zul je echter de AMD Phenom II X3 720 (3 cores op 2800 MHz) aangeraden krijgen.
 
Hallo Juce ik ga binnenkort ook een pc kopen vooral voor gamen en dat voor nog 50 euro minder ong. maar misschien is dit wat voor jou:
http://www.norrod.nl/winkelwagen.asp]

Ik ga bijna hetzelfde bestellen het is niet al te duur het moederbord heeft SLI mogelijkheid dat je 2 identieke videokaarten tegelijk kan gebruiken voor maximale graphics op je beeldscherm maar dit moederbord heeft standaard ook al een grafische chipset.

verder een black edition AMD 7850+ hij is standaard al overclocked maar zul je niet zo snel merken denk ik.

Dan een goede Coolermaster voeding voor eventuele toekomst uitbreidingen is deze nog steeds perfect ook voor sli-mogelijkheid.

Verder een ruime Harddisk.
Natuurlijk ook een cd-rom en dvd-rom in 1.
en 3 Gigabyte aan werkgeheugen van OCZ.
en een extra cooler die je op je moederbord kan aansluiten voor misschien extra koeling

dat was het wel denk ik.:thumb:
 
In je link staat geen pc. Norrod heeft geen directe link mogelijkheid, plaats even een printscreen.
 
Ook dat ja, maar blijkbaar heeft TS zo zijn redenen om bij Norrod te kopen. Heeft ie die niet kan ie beter heeeeeeel snel bij Azerty gaan bestellen, of in ieder geval even de Tweakers pricewatch bekijken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan