Laptop boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkVRW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
Geachte,

sinds vandaag wil de laptop niet meer booten. Hij springt aan, de ventilator draait maar verder kom ik niet. Het bios boot niet eens, laat staan de harde schijf.

Ik heb het extra geheugen er al uit gehad, geen oplossing. Processor nagekeken, goed geplaatst, alle pinnen in orde maar ook niet de oplossing. Videokaartje is ook het probleem niet. Bios batterij bevat nog 3,29 volt dus die lijkt me vol genoeg?

Tell me :)

wanneer er zoiets gebeurd lijkt me dat dus een hardwarefout, de processor, moederbord of geheugen... je hebt het geheugen er al uit gehaald en 1 voor 1 opnieuw erin geplaatst? test het bijvoorbeeld ook eens met 1 chipje in plaats van 2, en probeer anders het andere chipje of het andere ding waar je hem inklikt... mocht het niet je geheugen zijn raad ik je toch aan naar een winkel te gaan, denk dat er zelf weinig aan te doen valt?

probeer ook eens batterij eruit, stroom eraf halen en aan/uit knop 30 sec ingedrukt te houden, daarna batterij er weer in, etc.

Laatst bewerkt:
Geachte,

sinds vandaag wil de laptop niet meer booten. Hij springt aan, de ventilator draait maar verder kom ik niet. Het bios boot niet eens, laat staan de harde schijf.

Ik heb het extra geheugen er al uit gehad, geen oplossing. Processor nagekeken, goed geplaatst, alle pinnen in orde maar ook niet de oplossing. Videokaartje is ook het probleem niet. Bios batterij bevat nog 3,29 volt dus die lijkt me vol genoeg?

Tell me :)

Lijkt me verstandig het merk en type te vermelden.

Ik heb dit eens gehad met een Acer, en dit lag aan de bios, via een usb stik een een bestand dat ik van de Acer help desk kreeg was het probleem weer opgelost.

mvg Willy...

Hoi Willy,

bedankt voor je antwoord.

Het betreft hier een Packard Bell, een wat ouder beestje (jaar of 5 schat ik). Tot op heden heeft ie het altijd prima gedaan.

probeer ook eens batterij eruit, stroom eraf halen en aan/uit knop enkele sec ingedrukt te houden, daarna batterij er weer in, etc.

Als er helemaal geen stroom op de laptop staat, laat staan dat de accu er niet in zit, zal er niks gebeuren als je de aanknop indrukt. Dus wat dat voor een 'oplossing' moet zijn, weet ik niet, misschien kan je mij dat 'ns uitleggen?

Als er helemaal geen stroom op de laptop staat, laat staan dat de accu er niet in zit, zal er niks gebeuren als je de aanknop indrukt. Dus wat dat voor een 'oplossing' moet zijn, weet ik niet, misschien kan je mij dat 'ns uitleggen?

Baterij die helemaal leeg gaat misschien:P maar dat duurt wel ff...

Soms moet je gewoon een machine even rust geven.. laat hem ff een paar uur uit staan en probeer het dan nog eens...

als ik het antwoord op een vraag zelf niet weet zoek ik dit vaak nog even op zodat ik er zelf ook nog wat van kan leren en de anderen weer verder kan helpen. zodoende ben ik ook hierop gekomen.

waarom en hoe of het werkt, geen flauw idee, men noemt het een atx reset ofzo, door de stekker en batterij eruit te halen en vervolgens de aan/uit knop 30 sec ingedrukt te houden trekt hij alle stroom (die nog ergens door de laptop circuleert) eruit... heb er al vaker positieve reacties over gelezen.

Laatst bewerkt:
Had hetzelfde probleem, dacht dat mijn pc was overleden.
Super bedankt voor de tip,
had eerst niet verwacht dat het zou werken.
Maar echt super.
Bedankt:thumb:

Laptop boot niet, geheugenkaartje defect!

Ik reageer op het tamelijk oude bericht van MarkVRW van 11 maart 2010, vanwege het interessante antwoord daarop van Example5.

De laptop van een vriend, een Toshiba P100-277, startte namelijk ook niet meer op. Zelfde verschijnselen als bij MarkVRW: geen beeld, enz.
Ik heb toen van alles geprobeerd, ook de zgn. "accutruc". Niets van dit alles mocht baten. Totdat ik besloot om het advies van Example5 eens te proberen, namelijk een geheugenkaartje verwijderen.
Ik heb voor de zekerheid eerst de stroomvoorziening uitgeschakeld en de batterij er uitgehaald. Daarna heb ik ��n van de twee (het bovenste) geheugenkaartje uit de laptop gehaald, de batterij weer gemonteerd en de laptop opgestart.
Resultaat: De Toshiba P100-277 startte weer zonder problemen op!!!. Daarna het geheugenkaartje weer teruggeplaatst. Gevolg: laptop startte niet meer op.
Dus heb ik het geheugenkaartje definitief verwijderd en de laptop draait als een zonnetje.

Ik wil dit, met dank aan Examle5, toch nog even melden, zodat anderen er misschien ook hun voordeel mee kunnen doen.

mvg
Ivan

Na deze laatste tip gaat het topic op slot aangezien het al een paar jaartjes oud is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan