Beeld wordt zeer dunne band, ik kan niets meer zien!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finchy

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Hallo,

Ik heb een groot probleem met mijn monitor, ik weet niet of het aan de monitor zelf ligt, of aan de videokaart, maar ik zal mijn vraag toch maar hier posten.

Wanneer ik mijn pc opstart, wordt mijn beeld heel onstabiel,met name, het flikkert op en af(van normaal naar heel smal), en dit in de hoogte. Na een tijd, wordt het terug normaal.

Heb de drivers van videokaart en monitor reeds opnieuw geinstalleerd en heb ook een virusscan gedaan, maar het werkt nog steeds niet. Iemand zei mij dat hij er zeker van was dat het toch een virus is, ken iemand virussen die het beeld aantasten?

Oh, wie kan mij toch helpen??

Dit is voor 99% geen virus maar een monitor die het aan het begeven is. Probeer het maar eens met een andere monitor, dan zal je zien dat er niets aan de hand is met je systeem. Monitor vervangen/repareren, mijn ervaring is dat vervangen goedkoper is. Mits er geen garantie op zit natuurlijk.

Groetjes Erik Rothuis

Ik vreesde er al voor, maar op mijn monitor zit wel een 3 jaar garantie.........

Rechtermuisklik op het bureaublad (of Start-Instellingen-Configuratiescherm-Beeldscherm), klik dan op het opdoemende lijstje Eigenschappen, gan dan naar tabblad Instellingen-Geavanceerd en dan tabblad Beeldscherm.

Bij Beeldscherminstellingen klik je op het uitschuifmenuutje en kies je de juiste ''herz'', bijv 60.

Zie het plaatje zoals het in Windows XP is. (jij zal waarschijnlijk Windows 98 hebben).

attachment.php

Bijlagen

• herz.jpg
    herz.jpg
    44 KB · Weergaven: 130
Ik neem aan dat jij windows XP hebt? Ik heb windows millenium en kan dit tabblad dus niet krijgen. Dus kan ik hem ook niet op 60Hz instellen

In Windows ME moet je bij tabblad Adapter zijn:
( je komt er op dezelfde manier)

attachment.php

Bijlagen

• adapter.jpg
    adapter.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 104
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan